Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Misschien is dit forum in het verkeerde topic maar ik vroeg mij af of ik zelf een fan controller kon bouwen met een lcd schermpje die een grafiek afspeelt van hoeveel load % en temperatuur van mijn processor en videokaart kan zien, en het aantal RAM in een percentage kan zien.

Hetzelfde idee als de aquero 5 pro van aqua-computer maar dan goedkoper want de 5 pro kost meer dan honderd euro. :(
Link: bit.ly/1qdBfiZ

Ik zou graag advies willen hoe ik dit kan maken en wat ik het beste kan kopen om dit te maken. Ik hoef geen touchscreen ofzo en ik hoef de temperatuur ook niet te regelen (dan is het eigenlijk geen fan-controller meer ;) ).

Hulp wordt gewaardeert,

Roel.

(alsjeblieft niet op spellingsfouten letten als die er zijn :) dit is trouwens ook mijn eerste post op het tweakers forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Welkom op Tweakers :) Uiteindelijk kun je alles zelf maken. Alleen heb je daar dan wel de kennis en ervaring voor nodig ;)

Heb je bijvoorbeeld http://lcdsmartie.sourceforge.net/ wel eens gezien? Veel LCD schermpjes van bijvoorbeeld 4x20 tekens kun je redelijk eenvoudig aansturen. Via USB, seriele of parallele poort. Maar ze zijn ook meer kant en klaar te koop.
https://www.crystalfontz....racter-lcd-displays.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
Ik zou graag een lcd scherm in pixels willen want met letters kun je helaas geen grafiek maken.

EDIT: ik heb er veel met pixels gevonden helaas niet met meerdere kleuren...

[ Voor 29% gewijzigd door ---Roel--- op 09-09-2014 22:04 . Reden: ik heb meer onderzocht ]

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dit zal zeker zelf te maken zijn, maar ik gok dat je uiteindelijk niet veel voordeliger uit zal zijn, zeker niet als je met een multicolor grafisch LCD wil gaan werken.

Verwijderd

Is een oude smartphone of tablet geen idee? Daar kun je dan via wifi via apps informatie oplaten tonen (bv coretemp) of zelfs je scherm laten uitbreiden als 2e monitor

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 22:00
Meerdere kleuren wordt lastig en duur, maar met monochrome zou je met bijvoorbeeld een arduino uno best ver kunnen komen. (Plus dat zo'n arduino altijd handig is om te hebben en dus geen miskoop is als het niet werkt.)

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 14:19

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Een Aquaero 5 pro is heel iets anders dan jij wilt. De mogelijkheden daarvan en de bijbehorende software zijn oneindig veel meer uitgebreid. Daarom is hij 100 euro.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

• ---Roel---
Ja, misschien moet ik het multi-color idee wel gewoon uit mijn hoofd zetten.

EDIT: Maar het is eigenlijk toch wel onlogisch als je een 720p scherm makkelijk onder 100 euro kunt verkrijgen maar een simpel schermpje van 8x2cm en 128x24 pixels met 16 kleuren kost wel meer dan 100 eurov :?

[ Voor 58% gewijzigd door ---Roel--- op 10-09-2014 18:49 . Reden: geen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
ik kan helemaal geen lcd schermpje vinden dat in 1 5.25" bay past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---Roel--- schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:35:
ik kan helemaal geen lcd schermpje vinden dat in 1 5.25" bay past...
Je zult er ook een beetje een behuizing omheen moeten bouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
ja dat snap ik maar de meeste zijn te groot of te klein ik doe iets verkeerd met aflezen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een fan controller is heel makkelijk te doen met bijvoorbeeld een arduino.

Ik ben zelf bezig met het ontwikkelen van super de luxe fan controller voor in mijn glazen pc(wordt nu getekend).

Specs:
Processor: 16 mhz atmega, 256kb ram
Display: 20 x 4 lcd display
Of touchscreen.
5.25 inch inbouw maat (of 3.5 bij 16 X2 display)

Aansluitingen:
Sata power(molex kan ook )
usb (voor programmeren arduino ide)
Rj-45 ethernet 100 mbit (dhcp)
micro sd card slot (voor de web server/settings)
13 x 4 pin fan output aansluiting
3 x 4 pin fan input aansluiting.
10 x temperatuur sensor aansluiting.

Optie:3 pin fan pwm suport

Alle instellingen worden gedaan op de pagina van de web server(of via de optionele touch screen).

De controller krijgt geen knopen.

Als jij(of iemand anders) interesse hebt hoor ik het wel.

De eerste 10 verkoop ik voor kostprijs a 30e aan leden van GOT.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 03:17 ]

Pagina: 1