Toon posts:

Leek zoekt antwoord, ik wil een ssd op mijn laptop en hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik weet niet zoveel over computers, nu wil ik mijn laptop (HP G72 notebook) sneller maken.
Na veel rondzoeken op het net heb ik begrepen dat ik hiervoor een SSD nodig heb.
Ook heb ik iets wat een HDD caddy heet gevonden.
Mijn vraag is, kan ik de HDD laten zitten waar hij nu zit en die SSD in de plaats van mijn dvd steken of moet ik mijn HDD vervangen door de SSD en die dan via die caddy inbouwen.
Ook heb ik al complete kits gevonden zodat je makkelijke de gegevens van de HDD naar de SSD kan overzetten. Is dit nodig als ik ze allebei wil of kan ik dan gewoon alles op de HDD laten staan en de SSD erbij steken.
Heeft iemand hier antwoord en aankoopadvies voor.

Mvg,

Isa

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:48
SSD altijd in de plaats van de HDD. Dit ivm de snelheidsdoorvoer van data.
De SSD werkt het fijnst met een schone installatie zodat windows wat aanpassingen kan doen aan de SSD
De SSD heeft alleen zin als je windows natuurlijk op de SSD zet inclusief je opstartprogramma's. een SSD erbij steken heeft nul-komma-nul effect.

Let er trouwens op dat een HDD caddy ipv je dvd-drive niet altijd makkelijk is. Je moet je beschermkapje van je dvd-speler afslopen en die op de caddy zetten om de behuizing mooi aan te laten sluiten. Dit is niet altijd makkelijk,

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je de laptop al 4 jaar in gebruik hebt, kan het ook zijn dat windows enorm vervuild is. Wat je dan kan doen, windows er opnieuw opzetten (zowiezo een goede oefening, mocht je later dan toch een ssd willen, dan weet je hoe de windows installatie gaat). Soms/meestal maakt een verse installatie van windows de boel al een heel stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, ik zal dat eerst proberen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:14

P_Tingen

omdat het KAN

Je kan ook even kijken hoeveel data je in gebruik hebt. Je laptop heeft standaard een 500GB schijf, maar hoe vol staat die? Zou je toe kunnen met een 256GB schijf? Dan zou ik lekker de DVD laten zitten en de HDD omwisselen voor een SSD. De oude HDD zou je nog in kunnen bouwen in een eigen behuizing (die kosten ong 15 euro) zodat die als externe harde schijf kan dienen.

Van een SSD ga je geen spijt krijgen en gaat de levensduur van je laptop flink verlengen.De i3 die erin zit is nog snel genoeg voor normale activiteiten als internetten / officetaken etc

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag samsung SSD gekocht met kit. Zou morgen of overmorgen geleverd worden, meteen ook nieuwe zwaardere batterij. Nu zou de laptop toch weer voor een tijdje goed moeten zijn. Wacht voorlopig nog met HDD terug in te bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp SSD is geïnstalleerd, nu nog behuizing voor de HDD kopen. Merk al meteen verschil.
Pagina: 1