Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tabletmen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 23:14
Beste Tweakers
Ik zou graag een YouTube kanaal willen maken met reviews van tablets en telefoons en smartwatchs.
Maar ik heb geen idee hoe ik dat aan pak en hoe ik review apparaten regel.
Graag tips hoe een succces vol kanaal maak

Groetjes Robin

Verwijderd

Ikzelf heb hier ook niet veel verstand van. Maar weet wel dat je (volgens mij) niet bekend bent. Dus zul je ook geen producten krijgen om te reviewen. Indien je een aantal reviews gemaakt hebt en een goed aantal viewers is het volgens mij mogelijk om bedrijven te benaderen. Ga dan niet meteen om het beste te vragen maar begin onderaan.
Ook is het handig om alvast te kijken naar andere kanalen waar ook productreviews gedaan worden, kijken naar wat ze aanbieden en hoe. En kijk ook wat het aanbod op het moment is (dus nietaanbieden waar al veel van is).
Tevens is het belangrijk dat de reviews van jou zijn en ga iemand niet klakkeloos kopiëren. Digitale apparatuur is meestal ook duurder en er is weinig kans dat je een bedrijf kan strikken vooral met weinig viewers.
Dus begin met wat eigen (niewe) huis tuin en keuken apparatuur zou ik zeggen.

Dat is alles wat ik weet en dat kan je een beetje op weg helpen. Er zijn vast tweakers die er meer over weten dan ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 16:57 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
lijkt me niet helemaal de juiste plek op dit forum voor deze vraag, maar goed. zoals pariah al zegt, je zult eerst kijkers en een reputatie moeten hebben voor je gratis spullen krijgt.

als je een goed voorbeeld wilt zien:
YouTube: Marques Brownlee

en vergeet niet, heeeeeel youtube staat vol met review van complete bagger tot uitzonderlijk goede reviews, beter dan die van grote techsites, voor gratis spullen zul je echt ver boven het gemiddelde moeten uitsteken

Strava

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Wat heb je zelf al gevonden en bedacht?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Begin met reviews maken van dingen die je zelf hebt gekocht.
Kijk of je bij vrienden/familie dingen mag lenen om te reviewen.
Ga naar techbeurzen.

Als je dan enkele tienduizenden subscribers weet te halen begin je kans te maken op gratis review exemplaren of uitnodigingen voor pers evenementen.

Overigens is de kans dat je die mijlpaal haalt behoorlijk klein. Zeker aangezien je 14 bent wordt het bezoeken van beurzen of het zelf betalen van gadgets een beetje lastig. Ook zullen weinig mensen je serieus nemen vanwege je leeftijd.

TheS4ndm4n#1919

• tabletmen
Ja ik ben al aan het emailen naar grote bedrijven zolas sony.
En van somminge bedrijven heb al bericht gekregen dat ze niks beschikbaar hebben.
Ik moet nog beginnen met het youtube tabletmen.
Want ik heb zelf geen recente producten dus er kijt toch niemand naar.
En leeftijd zou toch niks moeten uitmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door tabletmen op 10-09-2014 15:10 ]

Verwijderd

Leeftijd maakt in zekere zin wel uit.

Het gaat hier dan wel om ervaring (mogelijkheid tot), doelgroep, kijkersdoelgroep. Maar er zijn ook apparaten welke vanaf bepaalde leeftijden wordt gebruikt (denk aan scheerapparaten)

Als jongere zou ik meer informatie aannemen van mijn eigen doelgroep dan van anderen, maar ook hoe de review onderbouwd is, en dus welke informatie je geeft.

Ook belangrijk voor de doelgroep is in welke taal ga je het presenteren. Nederlands is natuurlijk makkelijk maar daar haal je alleen Nederlandse viewers uit. In het Engels heb je een breder publiek. (dubbel reviewen kan ook, dus een review in het Engels en een andere in het Nederlands over hetzelfde product.)

En ik kan mij niet goed indenken dat je weinig electronica hebt om te reviewen. Je kan beginnen met je mobiel en/of spelcomputers. Denk ook aan hoe je wilt opnemen (videocamera, webcam (kun je ook reviewen) ook i.v.m. kwaliteit en mobiliteit. Als je een camera gebruikt kun je het product van alle kanten "showen" aan je publiek.

Wat ook belangrijk is is hoe je praat, gebruik je bepaalde termen, stopwoorden en is het prettig aan te horen (Aangaande de pubertijd verandert je stem, dus let er een beetje op)

Ik zou zeggen start met je kanaal en maak een paar reviews. Je kan dit als referentie geven aan het bedrijf welke je aanschrijft, als je al begonnen bent kun je serieuzer genomen worden dan nu. En wees ook niet selectief over wat je aangeboden krijgt en verwacht dat jehet bedrijf kan vragen om het product terug te sturen. Ook kunnen bedrijven bepaalde regels hebben tot het testen van producten, en aangaande dit met je rechten te maken heeft kan het zijn dat ze liever personen hebben van 18+.

Dit bericht kan een beetje warrig zijn maar let daar maar niet op, maar meer op de inhoud.

• tabletmen
Maar hoe regel ik dan producten om te reviewen zijn er misschien ook sites voor ?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:39
Je "regelt" niet zomaar even producten.

Er zijn hier volop tips gegeven waar je eerst mee aan de slag moet.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
Inderdaad, je moet echt niet denken dat je van elke fabrikant dan ook zomaar iets krijgen ook krijgt zonder reputatie. Hoe groot het marketing budget van bv samsung ook is... het blijven commerciële bedrijven en geen sinterklaas.

Ik denk dat 99,9% van alle reviews die je op YouTube ziet met zelf gekochte apparatuur is. Sommige mensen verdienen dan wat terug met reclame inkomsten, maar dat kan ook lang duren voor je daar winst uit haalt

Strava

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zoals hierboven al gemeld: review iets wat wél. beschikbaar is. Leen van ouders en familie en dergelijke.
Luister naar de kritiek die je krijgt en probeer er van te leren. Ga er vanuit dat het een lange weg wordt om een echt meetellend kanaal te worden, als het al lukt.
En als je dit echt wil betekent dit veel tijd investeren, en bij jezelf nagaan of je dit écht wil, en je de tijd en energie er voor over hebt.
Wat leeftijd betreft: ik zat ook vol plannen en ideeën op jouw leeftijd, ben met veel begonnen en heb weinig tot niets doorgezet. Van de zaken die ik als volwassene wilde heb ik een veel groter percentage doorgezet.

• tabletmen
Oké bedankt voor alle tips ik gewoon het proberen om het te doen en ik zie wel waar het schip strand
Pagina: 1