Tweakblog spam, of?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Was net met een blogje bezig, zag ik dit verschijnen:

Chinese Smartphones en Tablets: .

Account lijkt keurig, maar die post lijkt enkel een referal link. = spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Weblog] Pure spam

ik was eerst? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:41
Enkel en alleen affilate links plaatsen lijkt mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Sorry, ik moest snel de deur uit dus had niet gezocht (of kennelijk het juiste forum gepakt ;) ) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Was net weg, nu weer terug online:

Chinese Smartphones en Tablets: .

Met nog meer spam-referal-links, zonder inhoud. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Jullie weten dat Tweakers.net zich niet bemoeid met bloggers van Tweakblogs? Ze krijgen in principe namelijk een eigen plekje aangeboden waar ze vrolijk hun gang kunnen gaan zonder bemoeienis van Tweakers.net.

En hoe kan iets spam op je eigen blog zijn :+ Uiteindelijk is het ja gewoon zijn blog, wel eens waar gehost op Tweakblogs.net maar het is nog steeds zijn blog. Dus als Krissie100 daar refferal linkjes wilt plaatsen is dat ook zijn goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:39
Volgens mij is zo'n blog een privilege, dat kan Tweakers weer ongedaan maken bij onrechtmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Wie ook eerst was: allebei verzuimd de zoekfunctie te gebruiken ;)
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:32:
Blogs zijn een faciliteit, waarbij de blogger verantwoordelijk is voor de content. Als mensen het niks vinden, verliest hij volgers of is het /ignore. Ingrijpen op blogs doen we uitsluitend als daar zeer zwaarwegende redenen voor zijn.
Ja. We faciliteren net zo goed een V&A sectie, en dat is op het forum not done. Een blog, zoals welke blog dan ook die je waar dan ook opent, is een faciliteit waar mensen hun eigen content kunnen plaatsen naar eigen inzicht, zolang dat niet tegen de wet in gaat.

Waarom zou een blog op Tweakers daarin anders zijn? We noemen het een blog, omdat het een gelijkende dienst is aan... een willekeurige blogdienst ;)
Anoniem: 27535 in "mogen weblogs als advertentie gebruikt worden?"
Er is hier heel recent ook al naar gevraagd, kan het mobiel zo snel niet vinden.

Tweakblogs zijn niet anders dan andere blogdiensten: je kan het zelf invullen zoals je wil, zolang zaken niet tegen de wet in gaan. En uiteraard als zaken dusdanig bont gemaakt worden, maar de basis is een eigen stukje content, met zelf reacties beheren, etc. Want dat is wat den blog is - niet alleen hier.

Wellicht dat een ratingsysteem wel prettig zou zijn, maar het zet de deur wagenweid open om andere meningen de kop in te drukken.

Tenslotte is het in dit geval de vraag of het spam is; er is een aanbieding gevonden, en daar zijn meerdere PW artikelen aan geknoopt zonder winkelvoorkeur verder. Tip van iemand die uitvond hoe goedkoop je iets kan bouwen. Zie ook zijn andere blogs met bouwtips, zonder link naar wat voor winkel dan ook. Ik zie daar geen spam in eigenlijk.
Dat referralgebeuren, daar ga ik even verder naar kijken, want dit is enkel een blok referrals zonder titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sorry Foritain om je topic te hijacken, maar er is weer spam geplaatst: SoepBlog

Toen ik erop reageerde dat tweakblogs helaas tegenwoordig alleen maar voor reclame lijkt te zijn, gingen de reacties dicht en werd mijne verwijderd.
En uiteraard als zaken dusdanig bont gemaakt worden
Deze meneer zijn blogs zijn alleen maar reclame en gaan altijd over intel dreampack4hackonzin o.i.d.: SoepBlog

Edit: Lijkt nu weer open voor reacties te zijn gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Frozen op 07-10-2014 13:51 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Frozen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:48:
Sorry Foritain om je topic te hijacken, maar er is weer spam geplaatst: SoepBlog

Toen ik erop reageerde dat tweakblogs helaas tegenwoordig alleen maar voor reclame lijkt te zijn, gingen de reacties dicht en werd mijne verwijderd.

[...]

Deze meneer zijn blogs zijn alleen maar reclame en gaan altijd over intel dreampack4hackonzin o.i.d.: SoepBlog

Het is een BLOG ..
Een discussie/informatie punt dat iemand kan bewerkstelligen voor het aangaan van discussies, delen van een mening of informeren.

Ik vind een dedicated blog voor P4DH dan ook echt geen spam =|

Volgens mij vergeten mensen maar al te vaak wat een blog eigenlijk is en wat de vele verschillende legitieme gebruiksdoeleinden eraan verbonden kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 07-10-2014 13:56 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

P4DH is bovendien een groot jaarlijks event dat aardig aansluiting vindt met een groot deel van de bezoekers. Ik betwijfel dat we een forumtopic erover zouden sluiten, laat staan een blogpost. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik merk dat het tijd wordt dat ik weer een paar leuke blogposts maak ;) wat een gezeik zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
Zeker doen :p

Ik heb er gelukkig minder last van met een filter scriptje, iedereen die mij irriteert, gaat op de blacklist :D

[ Voor 24% gewijzigd door azerty op 11-10-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
Frozen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:48:

[...]

Wat is precies het probleem met zijn blogposts dan?

Ik snap dat jij het niet boeiend vindt, maar stel dat iemand op het forum bijvoorbeeld een topic opent over een nieuw spel waar jij geen interesse in hebt, dan ga je daar toch ook niet over klagen, maar negeer je het verder gewoon? Terwijl dat topic in principe ook 'reclame' is voor dat spel ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik vind P4DH absoluut geen spam, ik vind het een grappig evenement en ik gun het ze van harte dat ze via Tweakblogs meer tweakers bereiken. Uberhaubt heb ik eigenlijk nooit last van andere bloggers, behalve met die reactie op reactie blogs.

De enige keer dat ik van andere bloggers baal is als ik net een mooie heb gepost dat er ineens binnen 24 uur een flink aantal boven me staan in de tracker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hahn schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:51:
[...]

Wat is precies het probleem met zijn blogposts dan?
1)
De enige keer dat ik van andere bloggers baal is als ik net een mooie heb gepost dat er ineens binnen 24 uur een flink aantal boven me staan in de tracker :P
2) Hij verdient er geld mee.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En Tweakers.net verdient geld aan onze bijdragens, reviews etc, dus als je er zo filekant op tegen bent dat een blogger een paar euro niet eens gunt dan kun je het beste wegblijven van commerciële websites als Tweakers.net want die verdienen nog veel meer geld aan advertenties dan een onschuldige consument die met passie over zijn hobby blogt.

Dat is waar ook, vele onder jullie gebruiken Adblocks :X

Ik denk dat het probleem voornamelijk bij de mensen zelf zit, want ook ik ben van mening dat sommige niet goed begrijpen wat een blog eigenlijk is ;) Want eigenlijk is dat gewoon een stukje internet van iemand die de blog schrijft, en op Tweakblogs is dat een subdomein net zoals bij Blogger.com en Wordpress mogelijk is.

Maar het is wel heel raar dat ik op Blogger nooit iemand hoor klagen dat mijn blog niet over Google gaat :+ Maar goed als je iets niet bevalt negeer het gewoon, je bent ja niet verplicht om te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 11-10-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zullen we oppassen dat we deze draad niet óók over jou en je hobby laten gaan, Jigu-Yong? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NMe schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:44:
Zullen we oppassen dat we deze draad niet óók over jou en je hobby laten gaan, Jigu-Yong? ;)
Daar ben ik het helemaal eens, ik wou alleen mijn zegje doen omdat ik ook gewoon in deze topic's mee lurk ;)
Pagina: 1