Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN server opzetten TP-Link wr1043nd v2 met Gargoyle

Pagina: 1
Acties:

• Stinkjanus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-11 16:40
Beste Tweakers,

Ik wil graag een vpn server opzetten, zodat ik vanuit de rest van de wereld mijn netwerk kan bereiken. Het probleem is echter dat het niet echt wil werken. Ik ben begonnen met DD WRT, maar daar lijkt de Openvpn ondersteuning niet echt te werken. Hierdoor ben ik overgestapt op Gargoyle. Met gebruik van diverse tutorials heb ik een server op kunnen zetten en het lukt me inmiddels om de remote van mijn Raspberry Pi met Openelec te besturen buiten mijn netwerk. Het probleem is echter dat het daarbij blijft. Ik kan niet op internet en ik kan ook niet aan de mediacontent aan die zicht op de rpi bevindt. Ik heb het vermoeden dat het probleem bij mijn dns servers ligt. Mijn ISP ondersteunt bijvoorbeeld de Google servers ook niet, ook al staat vpn niet aan. Zou het hieraan kunnen liggen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want het zou echt fijn zijn als het werkt.

In ieder geval bedankt,

Stinkjanus

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als het aan DNS ligt (maar ik zie daar eigenlijk geen enkele aanwijzing voor) ben je met Google DNS ook niet geholpen, omdat Google DNS in het gunstigste geval alleen het publieke IP (if any) van je rPi kent.

En - eerlijk gezegd - het feit dat jij openVPN niet aan de praat krijgt, wil nog niet zeggen dat 't probleem bij openVPN ligt <nfi>

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

• Stinkjanus
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:11:
Als het aan DNS ligt (maar ik zie daar eigenlijk geen enkele aanwijzing voor) ben je met Google DNS ook niet geholpen, omdat Google DNS in het gunstigste geval alleen het publieke IP (if any) van je rPi kent.

En - eerlijk gezegd - het feit dat jij openVPN niet aan de praat krijgt, wil nog niet zeggen dat 't probleem bij openVPN ligt <nfi>
Dat zou je als het goed is ook niet uit mijn verhaal op moeten kunnen maken. Ik hoop alleen dat iemand mijn probleem herkent en me de goede weg op kan duwen.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

@Equator: Ik vind dit ook een betere plek om m te plaatsen, maar ik zag geen keywords staan. :9

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Stinkjanus schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:34:
[...] Ik hoop alleen dat iemand mijn probleem herkent en me de goede weg op kan duwen...
Begin eens met het posten van je ipconfig (neem ik aan, of anders je ifconfig) van de VPN client.
En geef even aan waar de DNS servers zich - ongeveer - bevinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Stinkjanus
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Een grote kenner ben ik niet. Ik kan je het ip, gateway, dns, subnet enzo van mijn router geven, maar dat is de client toch niet?

Voor wat betreft de dns servers, daar ben ik het nog niet helemaal over uit. Wat ik kan vinden staan ze in Dronten, maar of dat klopt..

Misschien nog wel iets wat trouwens iets kan uitmaken. Ik kan maar op het netwerk middels één mac adres, die ik aan mijn isp heb door moeten geven. Dit is uiteraard het mac adres van mijn router. Zou dit van invloed kunnen zijn?

Thanks!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Stinkjanus schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:28:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Een grote kenner ben ik niet. Ik kan je het ip, gateway, dns, subnet enzo van mijn router geven, maar dat is de client toch niet?...
Inderdaad. Maar aan een VPN-router alleen heb je niks. Je hebt 't ding neergezet om er op in te kunnen "bellen" met een laptop/PC. Da's je client

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Stinkjanus
Oke dan heb ik het goed begrepen. Mijn doel is voornamelijk om met mijn telefoon en tablet, beiden van Apple, op in te loggen. Hiervoor heb ik een de open vpn client uit de appstore gehaald. Als ik gargoyle open dan kan ik zo'n pakketje downloaden met daarin alle gegevens. Deze transporteer ik naar mijn toestel en dan zou die ingesteld moeten staan toch?

Wil je het volledige pakket hebben of enkel de inhoud van een x aantal bestanden?
Pagina: 1