Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
ik zit een beetje met een probleempje met in installeten van mijn nieuwe iiyama monitor. het uitpakken en de voet aansluiten ging erg makkelijk, maar ik zit met een probleem met de hoogte verstellen.

in alle reviews die ik heb gezien is het van hoogte verstellen een eitje, maar hier thuis krijg ik het gewoon niet voor elkaar. er word op de install guide zelfs gewaarschuwd dat hij "sprung loaded" is en snel omhoog kan gaan.

op het internet is er helaas niks over te vinden, noch helpt de quick start guide. is er iemand die hier ervaring mee heeft die mij zou kunnen helpen? of zie ik ergens gewoon iets helenaal over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Misschien een beetje een open deur intrappen, maar staat 't scherm al niet op z'n maximale hoogte?

Staat in de Quick Start guide/manual helemaal niets over het verstellen van de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

Wat hier bovenstaat zou kunnen. Soms moet je eerst een pinnetje eruit halen en soms moet je iets minder voorzichtig doen(aka iets meer kracht gebruiken(blijf wel voorzichtig(garriej is niet aansprakelijk voor schade)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
ik zal de quick start guide wel even quoten(engels, horrible nederlandse vertaling) "put the monitor on a flat surface. press the stopper at the back of the stand while pushing the monitor from the top. carefull attention is required as the monitor is sprung loaded and the stand might expand quickly"

dit heb ik geprpbeerd te doen, ik kan hem een heel(halfe centimeter ongeveer) naar beneden duwen en dan kan de stopper worden ingedrukt, als hij op de "hoge" stand zit kan dit niet. ik weet erg zeker dat hij niet op zijn hoogst staat, want hij staat heel duidijlijk op zijn laagstr stand met bijna een hele hand aan voetstik boven waar hij nu hangt. ik zou er even een foto van maken als ik dit niet op mijn mobiel had moeten schrijven, ik kan geen foto's naar bijv. imageshack uploaden tot ik ergens toegang tot een laptop heb.

in elk geval, hij staat niet op zijn hoogsts, de install guide is waardeloos en zover ik kan ontdekken is er geen veiligheidspin die ik moet verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

blurgh schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:01:
ik zal de quick start guide wel even quoten(engels, horrible nederlandse vertaling) "put the monitor on a flat surface. press the stopper at the back of the stand while pushing the monitor from the top. carefull attention is required as the monitor is sprung loaded and the stand might expand quickly"

dit heb ik geprpbeerd te doen, ik kan hem een heel(halfe centimeter ongeveer) naar beneden duwen en dan kan de stopper worden ingedrukt, als hij op de "hoge" stand zit kan dit niet. ik weet erg zeker dat hij niet op zijn hoogst staat, want hij staat heel duidijlijk op zijn laagstr stand met bijna een hele hand aan voetstik boven waar hij nu hangt. ik zou er even een foto van maken als ik dit niet op mijn mobiel had moeten schrijven, ik kan geen foto's naar bijv. imageshack uploaden tot ik ergens toegang tot een laptop heb.

in elk geval, hij staat niet op zijn hoogsts, de install guide is waardeloos en zover ik kan ontdekken is er geen veiligheidspin die ik moet verwijderen
Pinnetje, stopper, balletje(zoals je die heb bij bijvoorbeeld tentstokken of een paracol) is 1 pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
het is letyetlijk een knopje op de achterkant van het voetstuk. er is 0 reactie van wat dan ook als ik het wel indruk, ingedrukt houd, het maakt niet uit wat ik doe: er gebeurt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
paar foto's(direct linken gaat een bertje moeilijk op mobieltje helaas)

https://imageshack.com/i/f0470QXUj
https://imageshack.com/i/ipNG4ZzKj
https://imageshack.com/i/ipNG4ZzKj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
>_> sorry voor het niet kunnen aanpassen van mijn reacties, maar het pinnetje is niet verwijderbaar, noch is het in te drukken. als ik het beeldscherm een klein stukje naar beneden duw kan deze wle indrukken, maar enig effect blijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Induwen en scherm naar boven, that's it, als dat niet werkt is hij denk ik kapot. Anders: "put the monitor on a flat surface." dat even proberen, lijkt me niet dat je hem helemaal op z'n scherm moet leggen om hem te kunnen verstellen, maar ach het staat in de handleiding dus een poging waard.

"als ik het beeldscherm een klein stukje naar beneden duw kan deze wel indrukken, maar enig effect blijft uit."

En dan weer omhoog terwijl je die "knop" ingedrukt houd.

[ Voor 22% gewijzigd door garriej op 09-09-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
dit had ik zelfs ook al geprobeerd, dit lukte helaas niet.

dan maar contact opnemen met de klantenservice *sigh* ik had dat beeldscherm echt nodig. bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Heb je het scherm nou al eens plat gelegd (zodat de voet vrij is?). Misschien werkt dat verstel-mechanisme wel niet als er druk op de voet staat.

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 11:35
garriej schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:29:
Induwen en scherm naar boven, that's it, als dat niet werkt is hij denk ik kapot. Anders: "put the monitor on a flat surface." dat even proberen, lijkt me niet dat je hem helemaal op z'n scherm moet leggen om hem te kunnen verstellen, maar ach het staat in de handleiding dus een poging waard.

"als ik het beeldscherm een klein stukje naar beneden duw kan deze wel indrukken, maar enig effect blijft uit."

En dan weer omhoog terwijl je die "knop" ingedrukt houd.
Dit is de enige echte juiste manier om de monitor omhoog te krijgen. De monitor moet je 'ferm' naar beneden drukken en dan de knop indrukken (en ingedrukt houden). En dan de monitor omhoog liften, terwijl je de knop ingedrukt houdt.
Pagina: 1