Wachtwoord vergeten, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-07 06:15
Hallo tweakers,

Op mijn werk heb ik een programma een tijd geleden voor het laatst gebruikt. Nou is het probleem dat ik het wachtwoord niet meer weet.

Er is 1 user, dus er zijn geen andere mogelijkheden om een andere user in het programma aan te maken. De username weet ik nog wel, alleen het wachtwoord dus niet.

Nou lijkt het alsof je onbeperkt wachtwoorden kan proberen (er verschijnt alleen een pop-up venster dat zegt dat het wachtwoord verkeerd is, door op OK te klikken gaat het weer weg). Het lijkt me dus mogelijk om dit op één of andere manier te kraken (bruteforcen). Ik heb 1 en ander op internet gezocht maar het lukt dus voor geen meter.

Weet één van jullie een 'makkelijk' programma om dit te proberen?

p.s: het programma opnieuw installeren zorgt ervoor dat er weer een default username met default password is maar dan zijn alle instellingen verloren (het is een software programma voor het bedienen van een apparaat op een laboratorium en ik kan zelf niet opnieuw alles instellen, de apparatuur en software wordt door een bedrijf geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

De leverancier bellen en vragen of er een achterdeurtje in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 03:04
rrikkert schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:28:(het is een software programma voor het bedienen van een apparaat op een laboratorium en ik kan zelf niet opnieuw alles instellen, de apparatuur en software wordt door een bedrijf geïnstalleerd).
Ik zou zeggen, bel ze eens op! Misschien zit er wel een password reset functie op of een administrator account die zij wel kennen maar jij niet.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of domweg gewoon een configuratiebestand waar account en (al dan niet hashed) password in staan.

Contact opnemen met de fabrikant (al dan niet via je IT afdeling) lijkt me inderdaad ook de enige juiste optie. We gaan je hier in elk geval ook niet helpen met suggesties omtrent bruteforcen, aangezien we niet weten of je daadwerkelijk een legitiem probleem hebt, of probeert ergens in te breken. Zie ook: Het algemeen beleid #verbodenhacken

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

Standeman

Prutser 1e klasse

Staan de instellingen niet gewoon in een config bestand (.xml/.properties/windows registry). Zo ja, kan je daar een backup van maken, de boel opnieuw installeren en het config bestand weer terug zetten.

Wel eerst even met de leverancier hier over praten, want er is een dikke kans dat het niet gaat werken..

En voor de toekomst, gebruik een passwordmanager. Dan kan je 'm niet meer vergeten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Standeman op 09-09-2014 14:51 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Ah het is vandaag ik ben mijn wachtwoord vergeten dag, las net ook al een topic :P onthoud dat nou is mensen, schijf het op(en stop het in een kluis) of gebruik een password database programmatje.

Anyway, leverancier bellen is een mooie eerste stap iets gaan brutforcen lijkt me een beetje bruut(pun intended)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 20:33
Een extra wachtwoord maken, met admin rechten, dit apart bewaren voor noodgevallen, bijv indien wachtwoorden vergeten zijn. Gebruiker niet meer werkt op het bedrijf, etc.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de FP bevat erg weinig details...

wat is de naam van de applicatie?
welke versie?
welk OS?
draait het lokaal?
gebruikt het een database?

:twk

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 08:49
MrJayMan schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:17:
de FP bevat erg weinig details...

wat is de naam van de applicatie?
welke versie?
welk OS?
draait het lokaal?
gebruikt het een database?
Deze vragen had ik dus ook. Gezien het feit dat je eindeloos kan inloggen zou het me niet verbazen als er ergens een wachtwoord is genoteerd (Configfiles/Register/Database).

/offtopic Ik moest even aan ICloud denken :)

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-07 06:15
Bedankt voor de reacties. Ik gebruik voor mijn eigen wachtwoorden uiteraard een password manager. Maar voor dit had ik een simpel wachtwoord ingesteld waarvan ik dacht: Dat onthoud ik wel. (iets van: welkom1 ofzo) maar geen van de dingen die ik kon bedenken bleek te werken.

Uiteindelijk heb ik de configuratie instellingen gekopieerd en het hele programma verwijderd om vervolgens de instellingen weer terug te zetten (hoewel het niet vlekkeloos ging).
Pagina: 1