Omgangsvormen op het net, kennelijk een verloren kunst..
Lijkt me duidelijkHet gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
reviews: Tweakers FAQ
reviews: Tweakers FAQMijn computershop heeft hardware over. Mag ik dat in V&A zetten?
Vraag en Aanbod is primair bedoeld als marktplaats voor consumenten. Omdat ook bedrijven wel eens wat hardware over hebben staan we ook toe dat een bedrijf een advertentie plaatst, zolang dit geen nieuwe producten zijn. Daarbij gaat het dus niet om de reguliere 'handel'. Geen nieuwe producten of overstock maar uitzonderlijke, soms eenmalige zaken. Denk hierbij aan een speciale order die niet wordt afgehaald, afgeschreven apparatuur, een onverkoopbaar nieuw product in een geopende of beschadigde doos, refurbished artikelen, een demo model of een product waar iets bij ontbreekt of met lichte gebruikssporen cq. schade. Neem in geval van twijfel voor het plaatsen van de advertentie contact met ons op.
Tevens mag er geen sprake zijn van oneerlijke concurrentie met particuliere verkopers. Zo mag een bedrijf best zijn gebruikte printer verkopen, maar is het niet toegestaan dat een handelaar in tweedehands computers deze voor dumpprijzen in V&A gaat plaatsen.
Als je dergelijke advertenties tegenkomt dan kan je die dus melden via het meldpunt.Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.
Het is een bedrijf dat is opgenomen in de Pricewatch, danwel op grond van de geldende toelatingseisen in aanmerking zou komen voor opname in de Pricewatch, niet toegestaan producten aan te bieden in V&A.
Wat me wel opvalt is dat die FAQ en Voorwaarden eigenlijk nergens meer genoemd worden binnen de V&A pagina's. Ik zal eens navragen of dat niet kan worden aangepast.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Voorbeeld van een overtreding van art. 2. Met meer dan duizend advertenties en steeds in dezelfde productgroep is het geen overtollige hardware meer, maar handel: jrustemovic:
Gemiddeld 24,59 per maand, 5,72 per week (4,3 weken in een maand).
Geen reactie op een vergelijkbare opmerking in winkel actief in V&A?
[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 03-10-2014 09:42 ]
Verwijderd
Op dit moment wordt er dan ook meer gekeken naar de gevallen die er zijn en of die wel of niet in het belang van de kopers is. Glasharde verwijzing naar winkels wordt niet getolereerd, duidelijk tweedehands zaken worden per geval bekeken. Waar bijvoorbeeld de reviews negatief worden, of het om grote partijen dezelfde zaken blijkt te gaan, dan weren we dat op dit moment.
Het is dus nog steeds in basis niet toegestaan bedrijfsmatig te handelen - anders dan een keer iets overtolligs. We willen ook zeker een bepaald type verkoper niet aantrekken. Daar moet dus nog gezocht worden naar een formule.
Zelf had ik het idee dat het vorig jaar nog anders was.
Vind het wel apart daarin tegen, waar marktplaats nu bevuild is met alleen maar ad's van bedrijven en daardoor minder geschikt is voor consumenten, zowel voor zoeken of verkopen, kunnen meeste consumenten ook niet tegen een bedrijf op bieden/boksen.
Ikzelf kijk amper nog op marktplaats, gelukkig is tweakers er nog, maar voor hoelang zal tweakers tweakers blijven?
Maarja aangezien alles tegenwoordig draait om geld-bedrijven, is het misschien ook wel logisch.
Al en al, jullie mogen het zeggen, maar ik zou het heel jammer vinden als we van tweakers een marktplaats maken.
Omgangsvormen op het net, kennelijk een verloren kunst..
Maar in geval van die jrustemovic, waarom zijn geen enkel advertentie gekoppeld aan de PW? Het zijn gewoon PW-genoteerde producten.
Deze bv
V&A aangeboden: Sony Vaio Tap 11 SVT1121B2E Wit
pricewatch: Sony Vaio Tap 11 SVT1121B2E Wit
Als iemand veel verkoopt maar er wel moeite voor doet z'n ad op te tuigen, maar dit lijkt bijna copy&paste dump en plakwerk. Genoeg tweakers die goede zaken doen, maar dit doet imho niet veel goeds aan de kwaliteit van de V&A.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Omdat meneer daar niet voor heeft gekozen/gekoppeld. Zo simpel is het.SinergyX schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:30:
Maar in geval van die jrustemovic, waarom zijn geen enkel advertentie gekoppeld aan de PW? Het zijn gewoon PW-genoteerde producten.
Of probeer je een bepaalde stelling te poneren?
De tekst eronder misschien?PcDealer schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:51:
[...]
Omdat meneer daar niet voor heeft gekozen/gekoppeld. Zo simpel is het.
Of probeer je een bepaalde stelling te poneren?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
/me verontschuldigd zich bij voorbaat als dit als het kapen van het topic gezien wordt
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Teveel handelen met winstoogmerk (diverse pc's + een aantal laptops te koop staan). Plus het feit dat ik er niet bij had staan hoe het met de Windows licentie zat. Overigens deed ik altijd mijn teksten aanpassen voor op tweakers, linkte ik de producten met de pricewatch e.d. Ik mocht meteen niet meer op V&A, zonder dat ze ook maar een waarschuwing hadden gestuurd (dan had ik het natuurlijk direct even aangepast). Uiteindelijk met m'n stomme kop toch weer gedaan (tsjaa, anderen mogen / doen het ook, dus waarom ik dan niet?) en ben toen geband voor 2 wekenPcDealer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:18:
Wat heb jij gedaan dan?
Mijn mening toen al was dat er met 2 maatstaven gemeten werd en dat is sindsdien niet minder, maar juist meer geworden. Het enige verschil is dat ik destijds op mijn profiel mijn (hobby)website heb gezet, waarop ik dus mijn diensten aanbood voor reparatie, virusvrij maken e.d.
Onlangs had ik nog bij een stuk of 10 advertenties de melding gedaan dat er niks bij stond betreffende de Windows licentie (laptop met Vista / XP sticker en dan staat er in de tekst 'met Windows 7 / 8'). Werd gewoon niks mee gedaan...
[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 17-10-2014 00:42 ]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Detmer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:37:
[...]
Mijn mening toen al was dat er met 2 maatstaven gemeten werd en dat is sindsdien niet minder, maar juist meer geworden.
Klopt helemaal. Vroeger ging ik nog met regelmaat door V&A om te kijken of ik dubieuze dingen kon vinden.
Kan beter m;n tijd voor andere dingen gebruiken. Inconsistente moderatie en ze volgen niet eens hun eigen regels.
39
Verwijderd
Een partij afgeschreven kantoor PC's hoe ga daar met om?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 00:52 ]
Zolang dat eenmalige acties zijn hebben we daar niet zo veel moeite mee.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:49:
Tsja, ik zie ook regelmatig opgekochte hardware voorbij komen uit faillissement veilingen, zijn dat ook bedrijven?
Een partij afgeschreven kantoor PC's hoe ga daar met om?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik vind dat ads ondubbelzinnig moeten zijn vanaf de start. Ik let heel erg op licenties.Detmer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:37:
[...]
Teveel handelen met winstoogmerk (diverse pc's + een aantal laptops te koop staan). Plus het feit dat ik er niet bij had staan hoe het met de Windows licentie zat. Overigens deed ik altijd mijn teksten aanpassen voor op tweakers, linkte ik de producten met de pricewatch e.d. Ik mocht meteen niet meer op V&A, zonder dat ze ook maar een waarschuwing hadden gestuurd (dan had ik het natuurlijk direct even aangepast).
Lijkt me iets voor het Doktersteam.Uiteindelijk met m'n stomme kop toch weer gedaan (tsjaa, anderen mogen / doen het ook, dus waarom ik dan niet?) en ben toen geband voor 2 weken
Ja, dan snap ik het wel.Het enige verschil is dat ik destijds op mijn profiel mijn (hobby)website heb gezet, waarop ik dus mijn diensten aanbood voor reparatie, virusvrij maken e.d.
Die worden de laatste tijd bij mij constant verwijderd als ik ze meldt. Maar het ligt er vaak ook aan wie ze in behandeling heeft genomen wat er mee gebeurt. Bij sommmigen gebeurt er gewoon niets ook na meerdere meldingen over dezelfde ad, zonder dat ik word ingelicht over de reden.Onlangs had ik nog bij een stuk of 10 advertenties de melding gedaan dat er niks bij stond betreffende de Windows licentie (laptop met Vista / XP sticker en dan staat er in de tekst 'met Windows 7 / 8'). Werd gewoon niks mee gedaan...
Wat zijn excessief veel ads? Kennelijk niet zoveel dat een [url=justremovichttp://gathering.tweakers.net/forum/list_message/42991706#42991706]justremovic[/] word uitgesloten van zijn handel. Hij zal het niet gratis doen naast zijn betaalde baan als hobby omdat het daarvoor te veel tijd inneemt. De V&A voorwaarden zijn te vaag en worden te weinig nageleeft.
Tweakers.net behoudt zich het recht voor bij het plaatsen van excessief veel advertenties door één gebruiker het desbetreffende account te blokkeren.
[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2014 09:13 ]
Het is de verantwoording van de koper om de pc met licenties van alle software te leveren (en natuurlijk ook gezond verstand van de koper om dit te verifieren). Wordt er geen legale software meegeleverd, dan ziet de verkoper dat wel terug in een slechte V&A beoordeling. Daar grijpen we dus nog weinig op in. Anders is het wanneer iemand bijv. een pc aanbiedt met daarop 100 films en 3000 MP3's. Dat is verre van legaan en dergelijke advertenties worden wel verwijderd.Detmer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:37:
[...]
Onlangs had ik nog bij een stuk of 10 advertenties de melding gedaan dat er niks bij stond betreffende de Windows licentie (laptop met Vista / XP sticker en dan staat er in de tekst 'met Windows 7 / 8'). Werd gewoon niks mee gedaan...
We zijn momenteel aan het nadenken voor een verbeterd verkoopmodel voor V&A. Denk aan een maximum aan advertenties voor niet betalende gebruikers en meer opties voor premium gebruikers.PcDealer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:06:
Wat zijn excessief veel ads? Kennelijk niet zoveel dat een [url=justremovichttp://gathering.tweakers.net/forum/list_message/42991706#42991706]justremovic[/] word uitgesloten van zijn handel. Hij zal het niet gratis doen naast zijn betaalde baan als hobby omdat het daarvoor te veel tijd inneemt. De V&A voorwaarden zijn te vaag en worden te weinig nageleeft.
[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 17-10-2014 10:59 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
En toch was dat een van de redenen waarom ik niet meer in V&A mag plaatsenMicrokid schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:57:
[...]
Het is de verantwoording van de koper om de pc met licenties van alle software te leveren (en natuurlijk ook gezond verstand van de koper om dit te verifieren). Wordt er geen legale software meegeleverd, dan ziet de verkoper dat wel terug in een slechte V&A beoordeling. Daar grijpen we dus nog weinig op in. Anders is het wanneer iemand bijv. een pc aanbiedt met daarop 100 films en 3000 MP3's. Dat is verre van legaan en dergelijke advertenties worden wel verwijderd.
Heb naar aanleiding van dit topic vanochtend maar even een mailtje geschreven naar V&A, om toch nog maar eens over mijn V&A verbod te buigen...
[ Voor 9% gewijzigd door Detmer op 17-10-2014 11:43 ]
Verwijderd
Maar dan wil ik er niets maar dan ook niets over horen hoe dat beleid beperkend is, hoe het aanbod zo laag is, en dat er blijkbaar niets meer mag in V&A.
Op dit moment wordt een afweging van redelijkheid gemaakt, om een balans te krijgen. Een harde grens betekent een 100% meetbare richtlijn, en dus een verharding van beleid zonder tolerantie.
Ik zou zeggen: choose wisely voor er verder rücksichtlos geschopt wordt dat het allemaal zo slecht geregeld is. Er wordt nog steeds gekeken naar een passende invulling voor commercieel aanbod. Als we daar niet op kunnen wachten, dan spijkeren we voor het moment gewoon alles wat ook maar in volume lijkt op handel dicht.
Overigens is de activiteit van de aangehaalde user ook niet meer te scharen onder wat kleinhandel. Dat gaat dus net zo goed eindigen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 12:12 ]
Dus als gedurende een 7 dagen, elke dag een laptop had geplaatst was er niks aan de hand geweest? Dat is namelijk wat http://tweakers.net/aanbod/user/406203/ zo'n beetje heeft gedaan gedurende deze week.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:08:
Als jij op één dag tot 7 laptops aanbiedt, dan gaat dat wel de grens over van wat we nog redelijk vinden. Het begint alweer dat mensen roepen dat het beleid niet eenduidig is. Ik heb recent daar een voorbeeld van gegeven, maar als mensen een 100% consistent beleid eisen, dan kan dat er komen.
Maar dan wil ik er niets maar dan ook niets over horen hoe dat beleid beperkend is, hoe het aanbod zo laag is, en dat er blijkbaar niets meer mag in V&A.
Op dit moment wordt een afweging van redelijkheid gemaakt, om een balans te krijgen. Een harde grens betekent een 100% meetbare richtlijn, en dus een verharding van beleid zonder tolerantie.
Ik zou zeggen: choose wisely voor er verder rücksichtlos geschopt wordt dat het allemaal zo slecht geregeld is. Er wordt nog steeds gekeken naar een passende invulling voor commercieel aanbod. Als we daar niet op kunnen wachten, dan spijkeren we voor het moment gewoon alles wat ook maar in volume lijkt op handel dicht.
Verwijderd
We gaan evengoed niet de discussie aan om continue gebruikers naast elkaar te leggen om met een centimeter te vergelijken. Wie niet in staat is zelf in te schatten wat nog redelijk is, die raakt de privileges kwijt, en that's it. Wat anderen doen of niet doen, is aan ons om te beoordelen.
Dat is niet het eisen van maatregelen, het strak hanteren van de voorwaarden of "rücksichtlos schoppen" tegen de regels. Dit betekent dat objectief handhaving van de richtlijnen bij alle V&A aanbieders zonder dat er duidelijke uitzonderingen worden gemaakt waarvan niemand behalve de crew weet waarom dat is. Dat is toch niet te veel gevraagd dunkt me.
Het zal de crew toch ook zijn opgevallen dat bepaalde users meer meldingen krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2014 18:21 ]
Verwijderd
Zo ook het account wat hier aangehaald wordt als "maar ik heb het al eerder gemeld" - het echte extreme volume is van afgelopen week. Daarvoor leek het best mee te vallen.
Vandaar ook wel de insteek dat eenmaal privilege verloren = privilege blijft verloren. We hebben geen zin in mensen die op het randje gaan proberen te lopen.
We zijn terughoudend, en willen ruimte bieden, we willen niet op een gouden weegschaal iedere losse advertentie gaan wegen om een vergelijk te maken van iets dat sowieso te veel variabelen kent om 100% te vergelijken.
Let er ook op dat de basisvraag van V&A ligt in: is het in het belang van de gebruikers. En aanbod van zaken is dat in basis. Echter verdwijnt dat bij een overspoeling van handelaars zoals bij marktplaats is gezien. Het trekken van een harde lijn, met daarbij dus ook geen ruimte meer voor zo nu en dan een dump van oude zakelijke hardware en dergelijke, is eveneens niet in het belang van de gebruikers.
Het klinkt altijd makkelijk, die duidelijke regels, maar in praktijk wil dat niet zeggen dat dat zoveel beter is voor de gebruikers of eenvoudig te implementeren is.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 18:23 ]
Statistieken
0 advertenties geplaatst
133 positieve beoordelingen
0 negatieve beoordelingen
Dat lijkt mij niet nodig, maar in het geheel bezien moet het toch wel duidelijk zijn met wat voor aanbieder jullie te maken hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:20:
We zijn terughoudend, en willen ruimte bieden, we willen niet op een gouden weegschaal iedere losse advertentie gaan wegen om een vergelijk te maken van iets dat sowieso te veel variabelen kent om 100% te vergelijken.
Als er al jaren een constante stroom van tweedehands artikelen is, hebben we het niet meer over incidentele dumps.Let er ook op dat de basisvraag van V&A ligt in: is het in het belang van de gebruikers. En aanbod van zaken is dat in basis. Echter verdwijnt dat bij een overspoeling van handelaars zoals bij marktplaats is gezien. Het trekken van een harde lijn, met daarbij dus ook geen ruimte meer voor zo nu en dan een dump van oude zakelijke hardware en dergelijke, is eveneens niet in het belang van de gebruikers.
Duidelijk toch? Dan is een overspoeling in een week ook geen probleem. Het valt dan immers niet op als het normaal nooit gebeurt.Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten.
Volgens mij was er vroeger een cap per week.Tweakers.net behoudt zich het recht voor bij het plaatsen van excessief veel advertenties door één gebruiker het desbetreffende account te blokkeren.
[ Voor 84% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2014 18:33 ]
Dat je niet wil dat producten voor dumpprijzen in de V&A geplempt worden, alas. Maar het heet niet voor niets "Vraag en Aanbod". Als mensen deze spullen willen kopen, zie ik geen reden waarom het geweerd zou moeten worden.
Jrustemovic biedt inderdaad veel laptops aan, maar aan zijn V&A feedback te zien handelt hij netjes en is iedereen tevreden. Het klopt dat het volgens de voorwaarden niet mag, maar waarom is iedereen hier zo boos over?
Precies dit. Ben nu gebanned want steam keys mogen niet verkocht worden.hjkv schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:41:
Zou iemand mij precies uit kunnen leggen wat het probleem hier is? Ik snap dat namelijk ECHT niet.
Dat je niet wil dat producten voor dumpprijzen in de V&A geplempt worden, alas. Maar het heet niet voor niets "Vraag en Aanbod". Als mensen deze spullen willen kopen, zie ik geen reden waarom het geweerd zou moeten worden.
Jrustemovic biedt inderdaad veel laptops aan, maar aan zijn V&A feedback te zien, handelt hij netjes en is iedereen tevreden. Het klopt dat het volgens de voorwaarden niet mag, maar waarom is iedereen hier zo boos over?
Ik mag geen advertenties in V&A meer plaatsen, omdat ik teveel aanbod. Dat is dus wat Jrustemovic ook deed. Vandaar dat ik mij afvroeg waarom hij nog geen V&A verbod hadhjkv schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:41:
Zou iemand mij precies uit kunnen leggen wat het probleem hier is? Ik snap dat namelijk ECHT niet.
Jrustemovic biedt inderdaad veel laptops aan, maar aan zijn V&A feedback te zien handelt hij netjes en is iedereen tevreden. Het klopt dat het volgens de voorwaarden niet mag, maar waarom is iedereen hier zo boos over?
Het gaat erom dat V&A niet bedoeld is voor winkels voor commerciele acties. Mensen die commercieel willen werken moeten daar ook commerciele tarieven voor betalen en geen misbruik maken van een setup voor particulieren.hjkv schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:41:
Ik heb ook wel eens wat aangemeld wat commercieel was, en ben persoonlijk voor een veel strengere aanpak. Maar ik heb hier niets over te zeggen. Het is alleen wat krom dat we op het forum een commerciele gebruiker hard op de vingers tikken en dat in V&A blijkbaar veel minder snel gebeurt (want het aangehaalde voorbeeld had wel wat eerder gedaan kunnen worden, die was erg duidelijk
Mijn visie als user, oftewel niet met een rood jasje
[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-10-2014 19:35 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mijn naam wordt hier aangehaald, misschien terecht, misschien ook niet ? Dat laat ik in het midden.
Bij sommige van jullie heb ik wat gekocht en aan sommige wat verkocht.
Ik ben op V&A door veel mensen met aanbod blij gemaakt en andersom heb ik ook veel mensen met mijn aanbod bij V&A blij gemaakt.
Ik ben per direct gestopt ("met handel zoals hier wordt genoemd") op het moment dat ik door tweakers.net op hoogte ben gebracht.
Dit was echt mijn hobby en natuurlijk deed ik dat niet voor niets. Wij vinden allemaal leuk om wat extra centjes bij te verdienen.
Mijn vraag aan jullie : Wie wordt hier beter van ?
p.s. aan 1 van jullie (welke zeer kritisch over mij was,en hij zal zijn naam herkennen) wordt morgen vroeg DDR2 module verstuurd
met vriendelijke groeten,
jrustemovic
[ Voor 8% gewijzigd door jrustemovic op 20-10-2014 22:09 ]
Helemaal niemand wordt hier beter vanjrustemovic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:58:
Beste allemaal,
Mijn naam wordt hier aangehaald, misschien terecht, misschien ook niet ? Dat laat ik in het midden.
Bij sommige van jullie heb ik wat gekocht en aan sommige wat verkocht.
Ik ben op V&A door veel mensen met aanbod blij gemaakt en andersom heb ik ook veel mensen met mijn aanbod bij V&A blij gemaakt.
Ik ben per direct gestopt ("met handel zoals hier wordt genoemd") op het moment dat ik door tweakers.net op hoogte ben gebracht.
Dit was echt mijn hobby en natuurlijk deed ik dat niet voor niets. Wij vinden allemaal leuk om wat extra centjes bij te verdienen.
Mijn vraag aan jullie : Wie wordt hier beter van ?
p.s. aan 1 van jullie (welke zeer kritisch over mij was,en hij zal zijn naam herkennen) wordt morgen vroeg DDR2 module verstuurd
met vriendelijke groeten,
jrustemovic
Het punt bij mij is alleen als volgt:
Ik heb er 7 laptops op staan en heb binnen een kwartier een V&A verbod te pakken. Bij jou heeft het even geduurd (kan gebeuren) en nu heb je vervolgens weer 2 advertenties actief. Toen ik dat deed had ik binnen no-time een ban van 2 weken aan mijn broek hangen.
Ben ik dan gek / dom / <vul maar wat in> dat ik het niet meer kan begrijpen of...?
Laat het overigens duidelijk zijn dat ik tegen niemand iets heb. Dus vat het niet te persoonlijk op
[ Voor 6% gewijzigd door Detmer op 20-10-2014 23:14 ]
Wij hebben volgens mij verschillende interpretatie van bepaalde dingen.
Paar voorbeelden uit mijn ervaring laatste paar maanden:
1. Ik heb een recente processor over (zeer prijzig), geïnteresseerde tweaker wil hem graag hebben. Hij heeft geen genoeg geld ,maar wel aantal oude processors en andere onderdelen welke voor mij interessant zijn.Wij ruilen in.Ik zet aantal van deze processors en onderdelen op V&A . Dan ben ik waarschijnlijk op dat moment "handelaar" ?
2. Laatste 2 maanden staan bij mij twee laptops (ook prijzig) .Ik krijg ze niet verkocht. Prijs verlagen helpt niet.Elke week advertentie vernieuwen, helpt ook niet. Ik krijg aanbod om deze 2 laptops in te ruilen voor 9 andere laptops (oudere laptops). Dat heb ik gedaan met gevolg dat ik met veel laptops onder categorie "handelaar" val met alle gevolgen van dien.
http://tweakers.net/aanbod/user/477883/
Nog niet opgevallen door de mods? of weer een gedoogde user?
[ Voor 65% gewijzigd door Fietsbel op 31-10-2014 20:12 ]
39
Een enkele keer geeft niet het aantal ads die ik eerder heb voorgerekend.jrustemovic schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:00:
Niemand hier is gek /dom/ of wat dan ook.
Wij hebben volgens mij verschillende interpretatie van bepaalde dingen.
Paar voorbeelden uit mijn ervaring laatste paar maanden:
1. Ik heb een recente processor over (zeer prijzig), geïnteresseerde tweaker wil hem graag hebben. Hij heeft geen genoeg geld ,maar wel aantal oude processors en andere onderdelen welke voor mij interessant zijn.Wij ruilen in.Ik zet aantal van deze processors en onderdelen op V&A . Dan ben ik waarschijnlijk op dat moment "handelaar" ?
Die blijven dan lang plakken. Moet je dan niet gewoon stoppen met je praktijken en je richten op andere zaken? Ik ben geen mod hoor, ik spui gewoon mijn gedachtes.2. Laatste 2 maanden staan bij mij twee laptops (ook prijzig) .Ik krijg ze niet verkocht. Prijs verlagen helpt niet.Elke week advertentie vernieuwen, helpt ook niet. Ik krijg aanbod om deze 2 laptops in te ruilen voor 9 andere laptops (oudere laptops). Dat heb ik gedaan met gevolg dat ik met veel laptops onder categorie "handelaar" val met alle gevolgen van dien.
Gemiddeld 5,8 per week (elke week gedurende 25 maanden). Heeft ook partijen gehad: V&A aangeboden: ASRock X58 Extreme3Fietsbel schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:06:
Geen enkele particulier heeft zoveel ongebruikte spullen "nieuw in doos" in huis. Lijkt mij meer een zakelijk account:
http://tweakers.net/aanbod/user/477883/
Nog niet opgevallen door de mods? of weer een gedoogde user?
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 01-11-2014 00:40 ]
Waarom die user wel toestaan en andere weer niet, wie het weet mag het zeggen. Maar voor een buitenstaander is moderatie van V&A een groot vraagteken.
39
Die melding heb jij zojuist van mij gehad, de advertenties staan er inderdaad nog.Fietsbel schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:31:
Blijkbaar staan ze het toe, zojuist de melding gehad dat de V&A melding van user is afgehandeld. De advertenties staan er nog steeds.
Waarom die user wel toestaan en andere weer niet, wie het weet mag het zeggen. Maar voor een buitenstaander is moderatie van V&A een groot vraagteken.
Dat betekend echter niet dat wij er achter de schermen niet mee bezig zijn.
Formerly known as Ragdoll
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Sorry, maar jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel tijd dat in beslag zou moeten nemen om alle reports persoonlijk een terug koppeling te geven.PcDealer schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:52:
Geef dan een duidelijke reactie i.p.v. een standaardbericht die in het geheel niets zegt. Ik kan me er zo aan storen.
Ik spendeer mijn vrijetijd aan het onderhouden van de V&A, in het belang van alle users. Niet alleen de regels opvolgen maar ook het tegen gaan van oplichters.
Ik werk 50 tot 60 uur per week, daarnaast ben ik per dag rustig 3 á 4 uur bezig met Tweakers.
Ik heb tijden gehad met oplichters dat ik van 7 uur savonds tot 3 snachts ben bezig geweest om uit te zoeken wie het zijn, en een dossier op te bouwen. Dit zijn allemaal dingen die jullie niet zien. Dat is hetzelfde als de handelaars, momenteel zijn wij achter de schermen bezig om tot een oplossing te komen.
Dit heeft echter tijd nodig en is niet in één dag opgelost.
Dus als jij je eraan stoort, sorry. Maar daar kan ik helaas niks aan veranderen.
Formerly known as Ragdoll
Bovendien heb ik het niet over alle reports en hangt mijn reactie samen met die van Fietsbel. Lees die nog eens wil je?
Voor alle duidelijkheid: users dienen een report in (in mijn geval soms een paar keer achter elkaar dezelfde), deze wordt afgedaan, maar voor ons lijkt er niets te gebeuren. Daar is een verbeterpunt.
Dat jullie achter de schermen ermee bezig zijn wil ik best geloven. Dit was ook het geval met het topic mbt de verkoop van gamekeys. Echter wat ik niet begrijp is dat er users worden gemeld welke overduidelijk excessief misbruik maken van V&A en hier "niks" mee gedaan wordt. Het gaat hier niet om een enkele user die toevallig een keertje doorschiet, maar een constante stroom van handelsadvertenties door dezelfde gebruikers.InFamous schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:10:
[...]
Die melding heb jij zojuist van mij gehad, de advertenties staan er inderdaad nog.
Dat betekend echter niet dat wij er achter de schermen niet mee bezig zijn.
Niemand heeft zo verschrikkelijk veel "nieuw in doos" producten op voorraad, niemand heeft 50+ spellen in de verkoop van de meest recente titels waarbij je nog de keuze hebt uit een normale of limited edition.
Daar kan in mijn ogen al prima iets aan gedaan worden, ook al is er nog geen duidelijk besluit genomen. En als alles echt zo strict volgens de regels moet gaan, snap ik de moderatie al helemaal niet want de advertenties gaan namelijk al tegen de bestaande reglementen van V&A in.
Edit:Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net.
V&A zal altijd een "grijs" gebied hebben, er kan niet met een vaste hand gemodereerd worden. Wanneer is het handel? bij 5 of 6 advertenties en hoeveel max per week/maand etc? dat zijn vragen waar niet een vast antwoord op gegeven kan worden. Echter komt de irritatie van users die , zoals eerder genoemd, extreem misbruik maken van V&A zonder dat er wordt opgetreden. De reactie van Floppus is hier dan ook op z'n plek. Het gaat hier niet om partijen waar de community iets aan heeft, maar puur advertenties met een winstoogmerk.
Reden genoeg om iets aan de gebruikers te doen, maar die bal ligt bij Tweakers.net.
[ Voor 31% gewijzigd door Fietsbel op 04-11-2014 18:54 ]
39