MSI GTX760 TF, 2 fan bladen afgebroken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik was vanochtend even lekker aan het gamen en ineens viel het beeld weg. PC uitgezet en open gemaakt en er zat flink wat stof op de videokaart. Ik dus even naar de garage vlakbij want zij hebben een compressor met een uitgebreid filter syteem. Ik lette echter even niet op tijdens het schoonblazen en één van de fans begon te draaien en raakte het blaas pistool met als gevolg dat er 2 bladen zijn afgebroken. Weet iemand of er ergens een enkele losse fan te koop is die er op past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat word een aftermarket fan!

https://www.alternate.nl/...duct/1120508?tk=7&lk=9345

Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06 11:53
Tip voor later trouwens: altijd de fan vast houden zodat deze niet kan bewegen als je hem op een dergelijke manier schoonmaakt (ook bij case-fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
CeetjeBeetje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:28:
Tip voor later trouwens: altijd de fan vast houden zodat deze niet kan bewegen als je hem op een dergelijke manier schoonmaakt (ook bij case-fans)
Ik doe het al jaren bij deze garage met de compressor en dit is me nog nooit eerder gebeurt, ik houd altijd de fans vast. Het was één enkel moment van onoplettendheid dat ik even de fan los liet :'( Wel jammer want de TF koeler van MSI is een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:04
Oude kapotte fan verwijderen, nieuwe 8cm (?) fan bovenop het koelblok vastmaken met tyraps? En voeding voor de fan bij je voeding vandaan halen aangezien er op je videokaart wel een andere aansluiting zal zitten. Beetje knutselen moet lukken toch? Zo heb ik eens een CPU koelblok verzaagt en vastgemaakt op een videokaart met daar bovenop een normale standaard fan (alles met tyraps vast gezet) omdat de normale koeling kapot was, ding was nog nooit zo koel geweest....

Beetje zonde in ieder geval om er een dure aftermarket koeler voor te halen lijkt me.

Hallo