Advies gaming htpc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:11
Hallo mannen,

Tijdje geleden alweer dat ik hier voor het laatst zat. Bezig met een nieuw projectje, een kleine, stille gaming htpcs die prima in een TV meubel past.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt aangesloten op een TV en wordt gebruikt om films af te spelen (en downloaden) en (single player) spelletjes te spelen. (o.a. Fifa)

Wat mag het systeem gaan kosten?
We zitten redelijk richting het maximumbudget met de huidige build.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd, het systeem wordt aangesloten op een televisie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar vanwege de afgesloten omgeving waarin het apparaat staat leek het me verstandig met zuinige en relatief koele componenten te werken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja het systeem moet klein zijn.

Ga je overklokken?
Jazeker, wil absoluut weten tot wat de G3258 in staat is.

Dit is waar ik momenteel op zit, waarbij ik de volgende overweging heb gemaakt.
  • CPU: De Intel leek me de beste keus vanwege prijs, single core performance, zuinigheid en OC-baarheid en ik denk niet meer dan 2 cores nodig te hebben.
  • CPU koeling: Gekozen voor de Seidon 120V omdat je met zo'n kleine kast toch een airflow probleem hebt en ik verwacht dat een luchtkoeler een stuk minder efficiënt zal zijn. Verder erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding van de Seidon die ik al in meerdere builds heb gebruikt :)
  • GPU: Zuinig, redelijke prestaties en zou moeten passen in de kast.
  • Geheugen: 2x2 zou ook prima gaan, maar gezien het geringe prijsverschil gekozen voor 2x4.
  • Moederbord: Vond ik lastig, uiteindelijk gekozen voor een Z97 bordje zodat ik kon overclocken, verschil met Z87 was te klein om niet voor deze te gaan.
  • Kast Gekozen voor de Elite 110 vanwege prijs, compactheid en toch ruimte om alle onderdelen kwijt te kunnen.
  • Voeding Twijfel of ik 400W nodig heb, maar omdat ik toch van plan ben te stoeien met de CPU zekere voor onzekere genomen. Maar denk dat 350/300 ook genoeg zal zijn en misschien wel beter vanwege de verhoogde efficiëntie?
  • Harde schijven Gekozen voor een setup met een SSD voor Windows en de spellen en een WD Green voor opslag van media. De WD Green omdat hij stopt met spinnen als hij niet wordt gebruikt waardoor de build wat stiller wordt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 56,93€ 56,93
1ASRock H81M-ITX€ 55,50€ 55,50
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 124,50€ 124,50
1WD Green WD20EZRX€ 69,88€ 69,88
1Cooler Master Elite 110€ 35,50€ 35,50
1Cooler Master Seidon 120V€ 35,80€ 35,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,85€ 67,85
1be quiet! System Power 7 400W€ 39,-€ 39,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 574,91

Benieuwd naar wat jullie ervan vinden en of er nog op- en aanmerkingen zijn :)

Edit: Moederbord aangepast

Edit 2: Moederbord weer aangepast

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze anniversary pentium kan je al overklokken op simpele H81 bordjes, kassa! Verder ben ik zelf niet echt fan van waterkoeling. Het koelt niet bijzonder veel beter en is vaak luidruchtiger.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 09-09-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

laatst ben ik erop gewezen dat een G3258 geen Z moederbord nodig heeft om te worden overgeclockt hier zou je dus eventueel iets kunnen besparen.

en is mischien een APU niet iets?

EDIT BROOKY }:|

[ Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 09-09-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Juist de koeler maakt redelijk wat lawaai en koelt middelmatig. Waarom kies je dan zoiets? En dat moederbord, duur, waarom?

Grafische kaart weet ik niet voor de spellen die je speelt, dat mag iemand anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:11
Heerlijk baalde al een beetje van hoe duur dat moederbord was in verhouding. Kunnen we mooi op besparen dus.

Redenen waarom ik voor de 120V heb gekozen zijn gebrek aan airflow in een kleine kast, gebrek aan ruimte voor een grote luchtkoeler en het feit dat ik toch graag een OC op de processor wil doen.

Zelf heb ik hem ook in een i5 4670K build zitten waar ik juist erg te spreken ben over het geluidsniveau.

@Splitinfinitive: Welke had je in gedachte?

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:15

br00ky

Moderator Harde Waren
f3cuk schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:18:
Redenen waarom ik voor de 120V heb gekozen zijn gebrek aan airflow in een kleine kast, gebrek aan ruimte voor een grote luchtkoeler en het feit dat ik toch graag een OC op de processor wil doen.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Zo een kleine case is dan ook niet heel geschikt voor dit soort werk, maar goed, uiteindelijk zal het met de warmte van die pentium ook weer niet zo een hele grote vaart lopen. En blijkbaar ben je al bekend met deze koeler. Als het té luidruchtig is, kan je er altijd nog een andere fan op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Je dacht toch niet dat je sneller kon zijn dan de usain bolt van het DAA forum? :D Ik weet wel dat ik gestopt ben met proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

@f3ck

Eventueel een A8. Maar ik begin even te filosoferen

wat voor graka heb je in je huidige pc zitten en komt de HTPC op het zelfde netwerk? Als je bijvoorbeeld lijkt voor de goedkoopste nvidea die gamestream ondersteunt er in mikt kun je de games gewoon streamen.

Zelfde met steam dan zou het misschien goedkoper kunnen en blijft de oude pc nog gebruikt?
Pagina: 1