Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met 2 tv's. Ik heb 2 samsung tv's 1 in de keuken en 1 de woonkamer. Als ik tv wil kijken in de keuken of woonkamer. Gaat automatisch de andere ook aan. Is er een mogelijkheid om dit te verhelpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 12:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Standby uitschakelen of standby-killers gebruiken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Icephase schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:26:
Standby uitschakelen of standby-killers gebruiken.
Dat is uitgaande dat de gebruiker niet wil dat ze beiden nog met afstandsbediening aan kunnen. Het lijkt mij dat ze dus dezelfde IR-kanalen hebben. Was vroeger ook zo leuk om met zo'n afstandsbediening langs de huizen te gaan en de buren naar het andere net te zappen.

Zijn ze IR of Radio? Indien het laatste: kan het een ander kanaal zijn? Indien het eerste: kun je voorkomen dat ze elkaar "zien"?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het kán een probleem zijn van netvervuiling. Het komt soms voor dat je bijvoorbeeld een bepaald soort lamp inschakelt, en dat je tv mee opstart. In dat geval komt het doordat die lamp tijdelijk een bepaalde ruis op het net veroorzaakt waardoor de tv inschakelt. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar het komt voor.

Wat mij waarschijnlijker lijkt: je afstandsbediening is sterk genoeg om beide tv's tegelijkertijd aan te stralen. Zeker met witte muren die het licht goed weerkaatsen is dat mogelijk. Daar zou ik dus al eens de oorzaak zoeken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Er is, weliswaar onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk, ook nog een mogelijkheid natuurlijk van smartTv's die via het LAN aan elkaar hangen en er een uPnP server in het netwerk zo pro-actief is om bij activiteit op de ene TV, de andere TV ook aan te zetten. Mocht het inderdaad smart-tv's betreffen, trek dan even de netwerk-kabel eruit.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:28:
[...]

Dat is uitgaande dat de gebruiker niet wil dat ze beiden nog met afstandsbediening aan kunnen. Het lijkt mij dat ze dus dezelfde IR-kanalen hebben. Was vroeger ook zo leuk om met zo'n afstandsbediening langs de huizen te gaan en de buren naar het andere net te zappen.

Zijn ze IR of Radio? Indien het laatste: kan het een ander kanaal zijn? Indien het eerste: kun je voorkomen dat ze elkaar "zien"?
Bedankt voor je bericht. Ik heb een samsung ue32es6710 keuken en woonkamer le46f86bdx. Ik heb geen idee of dat ze IR of radio zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:31:
Het kán een probleem zijn van netvervuiling. Het komt soms voor dat je bijvoorbeeld een bepaald soort lamp inschakelt, en dat je tv mee opstart. In dat geval komt het doordat die lamp tijdelijk een bepaalde ruis op het net veroorzaakt waardoor de tv inschakelt. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar het komt voor.

Wat mij waarschijnlijker lijkt: je afstandsbediening is sterk genoeg om beide tv's tegelijkertijd aan te stralen. Zeker met witte muren die het licht goed weerkaatsen is dat mogelijk. Daar zou ik dus al eens de oorzaak zoeken.
Het klopt dat ik twee witte muren heb. Is er een mogelijkheid dat iets voor sensor plaats? Of heeft dat geen zin?

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 22:06
kan je een van de tv's niet zonder afstandsbediening aanzetten, dus met de knopjes op de tv zelf. om zo te zien of de tweede dan ook aangaat.

Gaat die aan, dan zit het hem dus niet in het IR signaal

Verwijderd

Topicstarter
Brackpc schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:59:
kan je een van de tv's niet zonder afstandsbediening aanzetten, dus met de knopjes op de tv zelf. om zo te zien of de tweede dan ook aangaat.

Gaat die aan, dan zit het hem dus niet in het IR signaal
Ik kan de tv handmatig aan doen in de woonkamer. Dan gaat de andere niet aan. Enkel als ik me afstandsbediening gebruik. Dan gaan ze alle twee aan

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 08:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Sluit het oogje eens af, en kijk of hij het nog doet. Als dat het geval is, kijk dan eens naar netstroom vervuiling e.d...

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:04:
Sluit het oogje eens af, en kijk of hij het nog doet. Als dat het geval is, kijk dan eens naar netstroom vervuiling e.d...
Ik ga vanavond even kijken. Ik kom hier op terug.

Bedankt voor het mee denken!
Pagina: 1