'Anoniem' browsen zonder reclames te blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Beste Tweakers.Net,

Ik gebruik al jaren deze website en wil deze ook zeker ondersteunen door de reclames te zien. De laatste tijd ben ik wat gevoeliger geworden voor alle tracking die gebeurt op websites. Daarom heb ik de Disconnect plug-in geïnstalleerd. Deze plug-in blokkeert niet expliciet reclames, maar wel requests naar domeinen die je over meerdere websites volgen.

Op Tweakers.net leid dit er toe dat alle reclames geblokeerd worden. Deze website maakt het dan ook wel erg bond met 54 requests voor advertising, analytics en Google vanuit 'slechte' domeinen. (Ter vergelijking, Anandtech.com heeft 10 requests).

Wat is nu een goede tussen oplossing voor geen tracking, maar wel reclames?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:03
Waarom werkt een incognito mode niet, die je daarna afsluit zodat alle tracking in de prullenbak verdwijnt?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Omdat incognito alleen de data van mijn computer beheerd., niet die van de computers waar ik verbinding mee maak.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:03
Ja maar daar kan natuurlijk geen enkele plugin bij. Maar verder als je er de volgende keer met een nieuwe incognito tab bijkomt weet de computer waar je verbinding mee hebt (de server) niet dat je dezelfde bent als de vorige keer.

Normaal gesproken weten ze dat omdat jouw computer dezelfde tracking data opstuurt (cookies enzo) maar omdat je je incognito mode hebt afgesloten en opnieuw hebt opgestart krijgen ze nu dus een nieuwe verse user te zien.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou zo vers is die user niet:
- Ip adres hetzelfde
- Useragent string hetzelfde
- Plugins hetzelfde
- Fonts hetzelfde
- OS hetzelfde

Niet echt moeilijk om die user weer aan de vorige incognito user te verbinden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vind het een goede vraag. Is iets wat ik mijzelf ook heb afgevraagd. Ik gebruik naast Disconnect ook nog een hosts file die een shitload aan trackers blokkeert en Ad Block Plus. Ad Block heb ik echter wel uitstaan op sites die ik support (zoals Tweakers) maar toch krijg ik de melding dat ik een Ad Blocker gebruik. Dit vind ik wel jammer omdat ik sites zoals Tweakers dus wel wil supporten door b.v. ads door te laten.

Incognito mode is gewoon onpraktisch omdat je natuurlijk ook functionele cookies hebt die je graag wilt behouden tussen de browse sessies door. Daarnaast is Incognito volgens mij gewoon nutteloos als je van site A naar site B gaat (in dezelfde browse sessie) en deze sites dezelfde ad/tracking software hebben draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 09-09-2014 13:45 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd, in IE11 heb ik nu tracking protection aanstaan en de adblock waarschuwing komt naar boven. Nou wil ik best wat ads zien maar ik zie geen optie om te whitelisten met tracking protection?
In Firefox hiervoor had ik alleen Adblock met Tweakers op de whitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je kan ook gewoon 3rd party cookies blokkeren en je verder niet zo druk maken, of een bannervrij abonnement nemen.
Juup schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:44:
Nou zo vers is die user niet:
- Ip adres hetzelfde
- Useragent string hetzelfde
- Plugins hetzelfde
- Fonts hetzelfde
- OS hetzelfde

Niet echt moeilijk om die user weer aan de vorige incognito user te verbinden.
Mja, als je je daar allemaal druk om maakt dan kan je beter gewoon helemaal niet meer op het internet komen...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-09-2014 13:50 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

T.s. stoort zich niet aan banners en wil deze juist toelaten dus of een bannervrij abonnement een oplossing zal zijn? Het zal mij namelijk niks verbazen dat er ondanks een actief bannervrij abonnement en geen zichtbare ads, nog tig trackers draaien.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

temp00 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:57:
T.s. stoort zich niet aan banners en wil deze juist toelaten dus of een bannervrij abonnement een oplossing zal zijn? Het zal mij namelijk niks verbazen dat er ondanks een actief bannervrij abonnement en geen zichtbare ads, nog tig trackers draaien.
Met een abonnement zijn alleen WebTrekk en Google Analytics nog actief op onze site, en dat zijn geen trackers in de zin dat derde partijen daarmee jouw surfgedrag bijhouden. Die worden alleen (en geanonimiseerd) voor eigen statistische doeleinden gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

roy-t schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:07:
Beste Tweakers.Net,

Ik gebruik al jaren deze website en wil deze ook zeker ondersteunen door de reclames te zien. De laatste tijd ben ik wat gevoeliger geworden voor alle tracking die gebeurt op websites. Daarom heb ik de Disconnect plug-in geïnstalleerd. Deze plug-in blokkeert niet expliciet reclames, maar wel requests naar domeinen die je over meerdere websites volgen.

Op Tweakers.net leid dit er toe dat alle reclames geblokeerd worden. Deze website maakt het dan ook wel erg bond met 54 requests voor advertising, analytics en Google vanuit 'slechte' domeinen. (Ter vergelijking, Anandtech.com heeft 10 requests).

Wat is nu een goede tussen oplossing voor geen tracking, maar wel reclames?
Overdrijven is ook een vak he, met banners aan zijn er 6 requests die niet naar een tweakers domein gaan (2 analytics, 4 advertising)

met banners uit (abbo) zijn er maar 2 requests die niet naar een tweakers domein gaan

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

_David_ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:30:
[...]

Overdrijven is ook een vak he, met banners aan zijn er 6 requests die niet naar een tweakers domein gaan (2 analytics, 4 advertising)

met banners uit (abbo) zijn er maar 2 requests die niet naar een tweakers domein gaan
Wat denk je dan een gemiddelde banner allemaal inlaadt ;) Daar heb je amper controle over en kan van 10 tot 200 requests gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:50:
Je kan ook gewoon 3rd party cookies blokkeren en je verder niet zo druk maken, of een bannervrij abonnement nemen.

Mja, als je je daar allemaal druk om maakt dan kan je beter gewoon helemaal niet meer op het internet komen...
Ok dus jouw "oplossing" is dat we ons niet zo druk moeten maken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
_David_ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:30:
[...]

Volgens de Disconnect plugin gaat het om tussen de 49 en 51, dit getal heb ik niet zelf verzonnen.
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jbvwXLL5hI7k0t.PNG
crisp schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:50:

[...]

Een abonnement zou een oplossing zijn, dat is natuurlijk wel een verschil tussen passief en actief deze website supporten. Eerlijk gezegd zou ik vroeger een abo hebben genomen maar op dit moment ben ik minder geïnteresseerd in de onderwerpen op tweakers.net, het is puur uit sentimentele waarde dat ik niet gewoon de blokkade negeerde en lekker verder leechte.

Je tweede argument is natuurlijk een non-argument die niets toevoegt aan de discussie. Wat je eigenlijk zegt is: alles waar je het niet 100% mee eens bent kun je beter niet doen, dan blijft er natuurlijk niks over. Om wat specifieker te zijn. Ik wens niet 100% anoniem te zijn, maar ik hoef ook niet met iedereen alles te delen, helemaal niet als dit ook anders kan. Tot nu toe is tweakers.net gek genoeg ook de worst-offender van websites die ik bezocht heb met de plug-in aan.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

roy-t schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:53:
[...]

Volgens de Disconnect plugin gaat het om tussen de 49 en 51, dit getal heb ik niet zelf verzonnen.
[afbeelding]
De web developer tool van firefox zegt iets anders, en ik ben niet bekend met de extensie disconnect, maar die 27x google plus klopt niks van, tweakers embed share links helemaal niet.

(trouwens wel ironisch dat een extensie die in feit financiële support voor website's blokkeert zelf wel vraagt om 'support' :') )

[ Voor 12% gewijzigd door _David_ op 09-09-2014 15:26 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
_David_ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:25:
[...]

De web developer tool van firefox zegt iets anders, en ik ben niet bekend met de extensie disconnect, maar die 27x google plus klopt niks van, tweakers embed share links helemaal niet.

(trouwens wel ironisch dat een extensie die in feit financiële support voor website's blokkeert zelf wel vraagt om 'support' :') )
De plug-in stopt geen advertenties, als ik dat wilde zou ik wel ad-block plus installeren. Alleen sommige advertenties worden geblokkeerd omdat bekend is dat informatie van die advertenties worden gebruikt om je te volgen.

Als ik echt de support voor websites zou willen stoppen (met deze plug-in) zou ik hier ook niet posten, toch? ;)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Juup schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:48:
[...]

Ok dus jouw "oplossing" is dat we ons niet zo druk moeten maken.
Dat was meer bedoelt op de reactie waar op browser-fingerprinting werd gedoelt. 100% anonimiteit is simpelweg niet te garanderen op het internet, tenzij je wel heel drastische maatregelen neemt en enkel via TOR-nodes gaat surfen en dergelijke. Dat er dan dingen niet meer werken zoals ze bedoelt zijn zal je dan ook voor lief moeten nemen.

Met het blokkeren van 3rd party cookies schakel je volgens mij het gros van alle tracking effectief uit. En ja, sommige banners maken er echt een potje van wat dat betreft - dat zal ik zeker niet ontkennen en hekel ik zelf ook. Een oplossing daarvoor moet echter gezocht worden in strengere regelgeving voor online adverteerders, en dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren.

Wij als contentprovider zijn er echter wel de dupe van dat gebruikers hierdoor naar maatregelen grijpen (zaken gaan blokkeren) en daarmee ons weer indirect schaden. Dat maakt dat wij in een lastige positie zitten en enkel kunnen vragen of gebruikers toch hun blokkades in ieder geval op onze site willen uitschakelen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
roy-t schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:29:
[...]
Als ik echt de support voor websites zou willen stoppen (met deze plug-in) zou ik hier ook niet posten, toch? ;)
_/-\o_ :) Als het aan ons ligt, dan schakelden we liever gisteren dan vandaag om van banners naar acties. Ook reclame, maar veel vriendelijker, informatiever en imho op langere termijn effectiever. Nu nog de markt mee zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond deze quote in het abonnement?
"Het is technisch niet mogelijk op alle plekken alle vormen van adverteren uit te sluiten. Zo kunnen we op dit moment in de mobiele applicaties voor Android en iOS geen advertenties verbergen op basis van een abonnement."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zeef schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:48:
[...]

_/-\o_ :) Als het aan ons ligt, dan schakelden we liever gisteren dan vandaag om van banners naar acties. Ook reclame, maar veel vriendelijker, informatiever en imho in thee long rum effectiever. Nu nog de markt mee zien te krijgen.
Zeef nog in vakantiestemming, of heb je het op een zuipen gezet? :P

* The Eagle nav de info in dit topic een goed voornemen gedaan btw, ga een abo aanschaffen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:45:
ik vond deze quote in het abonnement?
"Het is technisch niet mogelijk op alle plekken alle vormen van adverteren uit te sluiten. Zo kunnen we op dit moment in de mobiele applicaties voor Android en iOS geen advertenties verbergen op basis van een abonnement."
AFAIK bestaan die apps niet eens meer (of zijn ze iig niet meer supported).

Die "54" (later 51), is dat niet een bult false-positives van usericons o.i.d. die van externe domeinen (of ic.tweakimg.net e.d. CDN-achtige dingen) gehaald worden?

edit:
Op basis van die screenshot lijken me eerder 51 (al-dan-niet externe) requests "geanalyseerd" ofzo waarvan 7 "analytics", 13 "ads" e.d.? Ik ken "disconnect" verder niet...

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 16-09-2014 19:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Klopt. Ze worden niet meer ondersteund, maar ze staan nog wel bij mensen op het toestel geïnstalleerd. :)
The Eagle schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:51:
[...]

Zeef nog in vakantiestemming, of heb je het op een zuipen gezet? :P

* The Eagle nav de info in dit topic een goed voornemen gedaan btw, ga een abo aanschaffen :)
fixed :+

[ Voor 59% gewijzigd door zeef op 16-09-2014 18:54 ]

Pagina: 1