Externe hardeschijf lege mappen door te veel hd's?

Pagina: 1
Acties:

• T-Bounce
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12-2020
Ik heb volgende vraag / probleem ...

Ik zit met een groot aantal externe hardeschijven (allemaal Western Digital en Seagate en gevoed door stopcontact) en allemaal aangesloten op mijn desktop pc met usb 2.0.
Nu is het probleem dat die hardeschijven soms opeens 'uitvallen' (opeens zijn alle bestanden precies verdwenen??) , als ik ze dan terug uit trek en terug in steek, dan heb ik al mijn bestanden wel terug ..
Het vervelende is, ik gebruik Cobian Backup om automatische backups te maken van die externe HD's op andere externe hd's maar doordat die bestanden soms opeens 'verdwijnen' is die backup uiteraard ook weer leeg .. 
Het betreft hier ongeveer 8 externe hd's tussen de 2TB en 4TB elk .

Hebben jullie enig idee hoe dit kan komen dat die alsmaar 'uitvallen' ? Ik heb online al overal zitten zoeken, en geen oplossing gevonden .. 

Dus kzou eigen lijk al mijn hd's willen tegelijk op mijn desktoo aansluiten zonder dat ze alsmaar opeen lege mappen tonen.. Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? En wat ik hieraan kan doen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien gaan de schijven slapen? Als je na een minuut na de eerste poging weer kijkt (even vanuit een andere plek naar de map toe navigeren) speelt het dan nog steeds?

• T-Bounce
Neen die mappen blijven leeg.. Ik moet echt stroomkabel eruit trekken en terugsteken.. Dan zijn de bestanden er terug voor eventjes.. Rare is dat dit enkel gebeurt vanaf dat ik meer dan 4 externe hd's aansluit.. Echt enorm frustrerend!!

Enkel de hoofdmap toont ie en alle mappen daarin zijn dan opeens weg...

Wat zou ik hier kunnen aan doen? Nu zijn al die hds aangesloten met usb kabels... En er zit een usb hubje tussen ook (deze is ook extern gevoed)..

[ Voor 32% gewijzigd door T-Bounce op 09-09-2014 13:20 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je met dergelijk grote hoeveelheden data en bijbehorende backups bezig bent (je zit daar over pakweg 24 GB aan externe schijven te praten), dan zou ik toch eens een goede NAS overwegen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

T-Bounce schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:59:
Neen die mappen blijven leeg.. Ik moet echt stroomkabel eruit trekken en terugsteken.. Dan zijn de bestanden er terug voor eventjes.. Rare is dat dit enkel gebeurt vanaf dat ik meer dan 4 externe hd's aansluit.. Echt enorm frustrerend!!

Enkel de hoofdmap toont ie en alle mappen daarin zijn dan opeens weg...

Wat zou ik hier kunnen aan doen? Nu zijn al die hds aangesloten met usb kabels... En er zit een usb hubje tussen ook (deze is ook extern gevoed)..
Misschien vreet het teveel dataverkeer. Probeer ze anders op verschillende usb poorten van je moederbord te stoppen.

• T-Bounce
Mja ze zitten al op verschillende poorten nochtans.. Kan ik op een of andere manier checken als er teveel dataverkeer gepakt word ofzo? Of zou het nog iets anders zijn?

Wat die Nas betreft.. Kweet niet als dit zomaar mogelijk is om die externe hds van de behuizing te ontdoen want het is allemaal plastic zonder vijsjes...

• Reepje
  • Niet online
99 van de 100 kan je gewoon openen (je moet even weten hoe, check google voor filmpjes) en dan zit er gewoon een sata harde schijf in.

• T-Bounce
En welke raad je dan aan? Ik hoef eigenlijk geen draadloze manier te hebben. Mag gerust eenbsoort van bay of toren of iets zijn waarin al die externe hds kunnen enndat dan aangesloten met usb of firewire?

• Reepje
  • Niet online
Ja, ik weet niet eigenlijk. Want je zit natuurlijk wel in een extreme situatie. Als je naar een 8 bay nas gaat kijken, dat is niet goedkoop.
Dit is of behoorlijk professioneel, of je bent misschien een poging aan het wagen het gehele internet te downloaden?
Indien professioneel, dan zit je toch snel op 1000 euro te kijken voor een 8 tot 12 bay NAS.

• T-Bounce
Nja nee, kwil gewoon alles minimum 2 keer hebben want ik heb in het verleden al meermaals gecrashte hd's gehad en kwil niet nog eens mee maken dat ik vanalles kwijt geraak...

Trouwens nu komt er een foutmelding op als ik een harde schijf wil een map van openen:

'..... is niet toegankelijk
De time-outperiode van de semafoor is verlopen'

Wat zou dit willen zeggen?

[ Voor 44% gewijzigd door T-Bounce op 11-09-2014 17:55 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Ligt aan je usb.
Alles aansluiten via een usb hub(met eigen stroom aansluiting), of zelfs meerdere usb hubs.
Kan ook komen door te lange usb kabels, of niet originele kabels.

Of 1 van de externe hd's stoort.

[ Voor 9% gewijzigd door jan99999 op 11-09-2014 19:18 ]

• Reepje
  • Niet online
Ik kon deze melding niet, maar het zou goed kunnen dat het volgende (dat ik via google vond) de lading aardig dekt
'Error_sem_timeout' errors and other critical malfunctions can arise when the Windows operating system becomes overloaded with invalid system references, as well as corrupted and deleted registry files. These problems commonly occur due to a lack of regular PC maintenance. As a computer operating system gets older, errors and crashes start to become more frequent and problematic.
Misschien is het een goed idee windows eens vers te instaleren of te onderzoeken wat er allemaal opstart en meeloopt, het registery eens goed te checken (al dit met ccleaner) en een online virusscan te doen (bijv met panda).
Pagina: 1