Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASUS RT-68u: Geen verbindingen meer op LAN-poorten

Pagina: 1
Acties:

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 17:57
Dag allemaal,

Gisteravond bedacht ik mij opeens, waarom heb ik geen IPv6 connectiviteit op mijn computer, terwijl ik bij Xs4all zit die dit graag adverteert :? . Ik heb wel zo'n adres, maar gebruik het nog niet. Zonde!

Dus ik ging naar mijn router, een Asus RT-68u want ik vermoedde dat daar het probleem zat. En inderdaad, de router beschikt over een heel tabblad gewijd hieraan, en het stond uitgeschakeld.

Ik zette zonder even in te lezen en na te denken de functie aan op 'Native', want ik dacht het is al 'native' op mijn Fritzbox 7360.

Toen gebeurde het probleem waar ik nu nog steeds last van heb... ik kreeg geen verbinding meer op mijn hoofdcomputer welke bedraad verbonden zit aan de router. Gelukkig werkt alles op Wifi nog wel. Ik zette toen de instelling weer terug, maar ik kan sindsdien geen verbinding meer maken via de Lan poorten. De router zelf ziet de verbindingen wel, maar ik krijg geen enkel ip-adres meer toegewezen aan mijn apparaten, zowel via IPv4 en IPv6. Zowel mijn hoofdcomputer als mijn NAS kunnen nu niet met het internet verbinden, en volgens mij ook niet met het netwerk (ik kom mijn router bekabeld).

Wat heb ik geprobeerd:
* IPv6 uitzetten
* Zelf een IP-adres toewijzen via netwerkconfiguratie
* LAN-verbinding resetten bij Netwerkadapators in Windows door deze uit te schakelen en weer in te schakelen.
* Geprobeerd te zoeken op Google naar vergelijkbare problemen, helaas geen resultaat.

Heeft iemand verdere suggesties wat ik kan proberen? Ik wil graag weer via ethernet verbinden want de Wifi op mijn hoofdcomputer werkt niet goed. Het liefst voorkom ik een totale reset, dit wil ik alleen in het uiterste geval doen.

De router werkt op de meest recente firmware, en daar de 'Merlin versie' van.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066