Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 16:33
Hallo allemaal,

sinds kort hebt ik voor het eerst in mijn leven een Android toestel (Sony Xperia Z1 Compact) voorheen heb ik altijd Iphones gehad. Ik merk toch wel veel verschillen tussen de 2 besturingssytemen en ondanks dat Android vele malen opener is dan IOS (wat een verademing is) wordt ik toch vaak geconfronteerd met Google en de Gmail integratie.
Ik was van te voren al voorbereid op Gmail, ik had al mijn contacten en agenda's overgezet en de mails werden doorgestuurd, maar na 2 maanden ben ik er nog niet aan gewend en wil ik weer Outlook gaan gebruiken. Nu vraag ik me af of het eigenlijk wel mogelijk is en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Ik heb nu de Outlook.com app geinstalleerd (De beste mail app die ik op Android ben tegen gekomen) hier kon ik ook mijn contacten en agenda sync'en maar dit is voor 1 keer en als ik nu een nieuw contact op mijn telefoon zet staat deze niet in mijn Outook account. Dus mijn vraag is het mogelijk om contacten altijd te sync'en met Outlook zoals dit standaard met Gmail gebeurt?

Verder wil ik mijn werk agenda sync'en, deze maakt gebruik van exchange, hiervoor heb ik de 'Nine' app gebruikt, deze werkt op zich goed maar ik vroeg me af of hier ook een gratis app voor is. Ik vind namelijk 10 euro voor alleen een agenda te sync'en een beetje overdreven.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Moi,

Volgens mij kun je gewoon de native android email client gebruiken (gebruik ik ook voor mijn @live.nl).
Die kun je ook 'gewoon' via de exchange activesync api met je @outlook laten communiceren, inclusief contact sync.

Daarin zou je ook je werk email in kunnen vullen en dan alleen de agenda laten syncen.
(als je werk email/agenda service dit toestaat buiten het interne netwerk enzo).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• dongilles
Bedankt voor de tip van de stock app, ik ben nu een paar dingen aan het testen.
Nieuw contact op de telefoon komt meteen ook in mijn Outlook account te staan maar andersom niet. het zelfde is met nieuwe agenda punten.
Ik neem aan dat dit het zelfde werkt als bij IOS, als ik mijn mail update worden de contacten en agenda punten ook geupdate?

PS. Ik update altijd handmatig, push instellingen heb ik uit staan

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Wat ik nu zeg; is een aanname :)

Ik denk dat als push/automatische sync niet aan staat, dat er alleen data gehaald wordt wanneer je handmatig synced (dus ook contact/agenda).
Als je iets op je telefoon aanpast, gaat dit wel automatisch naar de server.

Binnen de settings van de app / het account kun je vinkjes zetten bij wat hij moet syncen; hierbij is "1 button/action to sync them all!" waarschijnlijk wel van toepassing..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• dongilles
Wat stom, het is allemaal gelukt alleen is de update snelheid voor contacten en kalendersitems om de een of andere reden een stuk langzamer. Bedankt, nu kan ik weer fijn terug naar Outlook :)