Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] Document height en .hide (jQuery) vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 14:19
Hallo Tweakers,

Ik heb de volgende code om de bodem van mijn pagina te berekenen, dan laat ik een divje hiden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
        $(window).scroll(function() {
           if($(window).scrollTop() + $(window).height() == $(document).height()) {
               $(".footer-inside").hide(500);
           } else {
            $(".footer-inside").show(500);
            }
        });

Nu wil ik dat hij bijv. 100px boven deze grens al dit divje laat verwijderen, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpassen om dat voor elkaar te krijgen.

Verder heeft de .hide een bepaalde animatie die hem naar linksonder laat uitfaden. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij verticaal invouwt, hoe is dit het beste te doen?

Alvast bedankt!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
code:
1
2
3
4
5
6
7
$(window).scroll(function() {
           if($(window).scrollTop() + $(window).height() - 100 >= $(document).height()) {
               $(".footer-inside").slideUp(500);
           } else {
            $(".footer-inside").slideDown(500);
            }
        });

Probeer zoiets eens? untested

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 14:19
De slideUp en slideDown zijn precies wat ik zocht, bedankt!

De -100 >= heeft helaas niet geholpen, ik heb zelf ook niet echt goed inzicht in de precieze berekening die hier gedaan wordt. Dat moet ik maar eens even gaan uitzoeken.

Edit:

Ik heb er nog eens naar gekeken en uiteindelijk was het bijna goed, in plaats van bijv. -100 moest het juist een plusgetal zijn ;)!

[ Voor 23% gewijzigd door Gammort op 09-09-2014 14:39 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Puur javascript hoort thuis in WEB dus even een trap naar de buren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”