Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rechten bij vervangen OS op Laptop

Pagina: 1
Acties:

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
Ik heb voor mijn ouders een HP 17-F020ND Notebook aangeschaft.

Wat zijn mijn rechten mbt garantie bij veranderen van het OS?
Dus van Win8.1 terug naar een legale versie van Win7. Ik overweeg dat te doen namelijk.

Ik hoor van de verkoper dat tegenwoordig de fabrikanten claimen dat bij vervangen van het OS zij de garantie kunnen laten vervallen. Mag dat zomaar?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Ach, gewoon een andere hardeschijf in de laptop en draaien maar. Mocht je ooit problemen hebben stop je gewoon de oude schijf (met de originele software) er weer in en niemand die het ziet.

Al zou ik het bijzonder vinden als een fabrikant/winkel uberhaupt moeilijk gaat doen als je een andere windows versie installeert.
Die kan hooguit moeilijk gaan doen als jij klachten hebt op software gebied, want dan ligt het aan jezelf.

Verwijderd

Nee, verkopers proberen alles om onder serviceverlening uit te komen. Het is jouw laptop dus je mag doen wat je ermee wilt. Het OS veranderen, geheugen bij prikken en de HDD vervangen vallen binnen wat een normale consument met de laptop kan doen. Ze maken niet voor niets speciale klepjes aan de onderkant om dit gemakkelijk te maken. Ik zou trouwens Windows 8 lekker laten staan voor je ouders, ik werk zelf ook met Windows 8.1 en heb er geen problemen mee. Je installeert Classic Shell en alles ziet er ongeveer uit als Windows 7. Windows 8.1 is namelijk qua performance beter dan Windows 7 dus teruggaan enkel voor de taakbalk is wat onzinnig als je die toch met Classic Shell terug kunt halen.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
Bedankt!
Ik ga met de laptop aan dgang en zal inderdaad eerst even kijken of na updaten naar 8.1 en ombouwen met Classic shell ze voldoende uit de voeten kunnen.