Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope 17" laptop (max 500€)

Pagina: 1
Acties:

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 08:58
Ik zou een nieuwe laptop voor m'n vriendin haar verjaardag willen kopen.

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vriendin is een "light" user: Browsen, tekstverwerking, mailtjes en films kijken.
- Ze speelt zeker geen zware games, hoogstens eens een facebookspelletje.
- Office moet vlot draaien
- DVD's kijken!!! Er moet dus een interne DVD-lezer inzitten.
- AZERTY keyboard!
- Ze gebruikt haar laptop zeer lang (de huidige is al 6j oud)

Wat is je budget?
Max. 500€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze gaat de laptop regelmatig meenemen, maar het gewicht is niet zo belangrijk, ze zou graag een zo groot mogelijk scherm willen omdat ze zeer veel films kijkt op haar laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur, maar het is voor een vrouw, dus het ding moet er vooral "mooi" uitzien (sorry, maar geen "werk Lenovo"). Toch neig ik eerder naar een Intel CPU omdat het grafische echt niet belangrijk is, maar de CPU in de toekomst belangrijk kan worden.

Ik ben op deze laptop uitgekomen: http://www.vandenborre.be...et-pc-2-in-1/hp-17-f049nb maar ik vind hier geen reviews over. Is dit iets? De HDD kan ik nog zelf veranderen voor een SSD.

Alle feedback is welkom!

Assumption is the mother of all F'-ups

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
De pricewatch levert een stuk of tien laptops met een resolutie hoger dan 1366x768 en azerty.
Zelfs met een extra SSD-schijf (voor snelheid) kan je onder de 500 euro uitkomen, voor zo'n laptop van een net merk.
http://tweakers.net/categ...48XKsafoqWrCxr4aRWylD0OL4

Verwijderd

Welke nieuwe laptop kopen?

Mijn laptop aankoop advies:

Ik persoonlijk neig qua merk sterk naar HP.
Grotere bedrijven zijn in de afgelopen 2 jaar massaal over gegaan van Dell naar HP.
Onder andere bij Acer laptop's is het belangrijk dat je herstel disks aan maakt, anders kun je de laptop niet herstellen in het geval van calamiteiten.
Met Acer/Asus heb ik de laatste 4 jaar persoonlijk minder goede ervaringen bij diverse situaties en omstandigheden.

Maar wat nu echt belangrijk.is zijn de specificaties.
Processor
Videocard
Geheugen

Belangrijk is te kijken waar je de laptop voor wilt gebruiken.

De processor:
Gezien het feit dat je de laptop amper voor gaming gaat gebruiken adviseer ik dat je niet investeert in een i7 procesor. Dit type processor is meer geschikt voor gaming en vind je dan ook terug in de hogere prijsklasse.

Met oog op de toekomst en dat je de laptop wel voor een zo lang mogelijke tijd wilt kunnen bunnen, kortom een goede prijs/kwaliteit verhouding adviseer ik te kiezenv oor een i5 processor.
Deze is vergeleken met een i3 processor sneller en valt in de middenklasse qua prestaties.

De videokaart:
Dit is een kostenpost waar je op kunt besparen als je de laptop niet tot nauwelijks voor games gaat gebruikten. Een low budget videocard is voldoende als je niet gaat gamen.
Voor kleine spelletjes online waarbij weinig prestaties nodig zijn is dit een overweging die je kunt maken.

Office is overigens geen zwaar pakket vergeleken met 3d/video bewerkingssoftware.
Mits je geen low budget laptop (<€300,-) koopt mag je er van uit gaan dat dit pakket op iedere nieuwe laptop vanaf i3 fatsoenlijk draait. Tot low budget laptops behoren dual core processoren en raad ik ten sterkste af.

Het geheugen.
Ik adviseer minimaal 4gb aan geheugen te nemen. Je kunt dit op termijn na een halfjaar of later nog altijd uitbreiden naar 8,(mits hiervoor ruimte is), (controleer dit even). Met een periode van een half jaar tot een jaar daalt de prijs in geheugen aanzienlijk! Ga je voor zekerheid koop dan 8GB. Meer dan genoeg voor Office, en "lichte" (online) spelletjes.

Let inderdaad op de segmentatie van azerty keyboards. Ik adviseer je eens te kijken op: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/
Hier kun je eenvoudig op specificatie selecteren en filteren welke laptops in aanmerking komen op basis
van jouw zoekcriteria.

Dus kijk eens naar:
Processor: i5
Videocard, Intel HD graphics 4400/4600
Geheugen: minimaal 4GB met mogelijkheid tot uitbreiding naar 8gb (voldoende slots beschikbaar)
Afmeting: 17 inch
Merk: HP, (en eventueel ter vergelijking van aangeboden specs het merk: Toshiba wat overigens ook een goede reputatie heeft opgebouwd)

Harddisk: Een SSD bevordert de prestaties aanzienlijk en het is geluidsarm.

Succes met het zoeken en aarzel niet als je verdere vragen hebt. :)

Groet,
Paul

Verwijderd

Lijkt me een prima deal voor 450 euro die i3-4030U. Je krijgt gelijk 8GB werkgeheugen iets wat je niet nodig hebt maar ook niet meer hoeft te upgraden dus :). De processor zou krachtiger kunnen zoals deze: http://www.mediamarkt.be/...3,1467863.html?langId=-17

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 08:58
Super, dank je voor de snelle input iedereen
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:21:
Lijkt me een prima deal voor 450 euro die i3-4030U. Je krijgt gelijk 8GB werkgeheugen iets wat je niet nodig hebt maar ook niet meer hoeft te upgraden dus :). De processor zou krachtiger kunnen zoals deze: http://www.mediamarkt.be/...3,1467863.html?langId=-17
Deze had ik inderdaad ook zien staan en twijfelde ik over:
- de CPU is krachtiger,
- de iGPU is dan weer minder krachtig: HD4000 tov HD4400
- hij heeft 2GB minder RAM,
- is 400gr zwaarder door de 6-cell batterij tov 4 cell batterij, maar de TDP is 35W tov 15W,
- ziet er minder gelikt uit (ik weet het, ik kan me voor m'n kop slaan dat ik zoiets zeg, maar het is belangrijk voor m'n vriendin).

Het leek me ook een prima deal voor 450€ en ik heb in de drie antwoorden nog geen argumenten tegen de laptop gelezen. Ik wacht nog op meer antwoorden, maar tot nu toe ziet het er goed uit :9

Assumption is the mother of all F'-ups