Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 15:03

Mijnenveger

Veegt mijnen

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Wij hebben hier een accu staan en wij krijgen hem niet uit de UPS.

Is het veilig om deze te boren of gewoon een nieuwe UPS kopen.

Hier een foto: http://oi61.tinypic.com/6fni82.jpg

Met vriendelijke groet,

Mijnenveger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Wat bedoel je met boren? de accu lijkt opgezet te zijn. Dat houd in dat de accu van binnen defect is. Aan de binnenkant is daardoor nu waarschijnlijk een grote druk aanwezig. Deze accu dient met alle voorzichtigheid behandeld te worden.
Als hij er niet meer uitkan door het uitzetten dan zal het frame eromheen voorzichtig gedemonteerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.. Just my 2 cents.
Een accu boren; altijd een slecht idee. (!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik zou niet gaan boren. Lijkt mij nou niet echt de meest geschikte oplossing. Ik zou proberen het op een andere manier op te lossen. Misschien het frame uit elkaar halen? :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger

Mijnenveger

Veegt mijnen

Topicstarter
Ja we gaan nu het frame uit elkaar halen, dit leek niet echt handig maar het is inderdaad beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alleen veilig als je tijdens het boren gaat filmen en het op Youtube zet. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Doe je naam waar aan en boor een gat in dat ding, misschien heb je geluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik denk dat die wat popnagels wilt uitboren om zo een stuk frame weg te halen zodat de accu eruit kan. Maar ik kan het fout hebben.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zou APC eens mailen met deze foto, 10 tegen 1 dat ze hiervan gaan schrikken en je een nieuwe accu sturen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Lijkt me afhankelijk van de leeftijd en gebruik.

Als die accu al tig jaar oud is en bijvoorbeeld al een jaar of 2 ongebruikt in de ups in de kast staat kan ik me voorstellen dat ze er weinig mee doen.

Als het nou een accu is van een jaar oud zal het wat anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
memphis schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:18:
Ik denk dat die wat popnagels wilt uitboren om zo een stuk frame weg te halen zodat de accu eruit kan. Maar ik kan het fout hebben.....
Gezien de formulering van TS, denk ik dat je het fout hebt :9. Het is al meermaals genoemd, en is eigelijk overbodig, maar ik doe het toch:

Niet erg verstandig; dat ding gaat niet van 'schoon' gedestileerd water bol staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo te zien een APC by Schneider Electric, wat pas recentelijk zo is. Dus ik denk niet dat het al een heel oude accu is. Wat Atlas zegt zou nog wel eens kunnen werken ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
Zo'n foto heb ik ook ergens ;-). Die Accu's kunnen ook stuk gaan door te diep ontladen, ze noemen dat ook wel "mishandelen", en dan krijg je ze zo bol. Ik zou de popnagels eruit boren, en er als je een nieuwe accupack hebt een paar nieuwe in zetten. In mijn geval heb ik de UPS maar weggegooid wegens leeftijd/afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger

Mijnenveger

Veegt mijnen

Topicstarter
Mijn collega heeft de popnagels eruit geboord en de accu's eruit kunnen halen. De nieuwe zitten erin en hij werkt weer :)
Pagina: 1