Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
En bovendien, is het mogelijk dat er ergens in je netwerk een brakke switch of router zit? M.a.w. heb je al verder gekeken dan je netwerkkaart en je modem?
Welke snelheid haal je bij speedtest sites en/of testfiles van je provider ?
Tijd voor een nieuwe sig..
Waar staat dat dit over een consumenten verbinding gaat?nooberke schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:21:
Ziggo levert geen 200Mbit pakket aan normale consumenten
Een andere kabel heb ik ook geprobeerd (CAT6).
Er zit verder geen switch en extra router tussen. Alleen de modem/router van ziggo (ubee 3200)
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
garriej schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:23:
[...]
Waar staat dat dit over een consumenten verbinding gaat?
My bad, ik bedoel 180 mbit (Alles-in-1 Extra)nooberke schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:21:
Ziggo levert geen 200Mbit pakket aan normale consumenten
Edit: wat ik zo raar vind is dat bij het wisselen van LAN poort, dat de snelheid voor 10 minuten naar de 180Mbit gaat en vervolgens weer naar de 90mbit.
Er lift stiekem niemand met mij mee, althans als ik in de router kijk, zie ik alleen mijn apparaten aangemeld staan, die verder niets aan het downloaden zijn or whatsso-ever.
[ Voor 28% gewijzigd door Audione0 op 09-09-2014 09:32 ]
Graag duidelijkheid verschaffen .. in je TS staat "ik haal met een draadje de laatste 2 weken 90mbit" daar kun je dus niets mee.Audione0 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:23:
Ik haal bij verschillende speedtests een snelheid van 90mbit. Zoals in de start beschreven.
Een andere kabel heb ik ook geprobeerd (CAT6).
Er zit verder geen switch en extra router tussen. Alleen de modem/router van ziggo (ubee 3200)
Dus nogmaals de vraag : met welke specifieke tests haal je welke snelheid? Wat haal je met deze test: http://speedtest4.ziggo.nl/ ?
Tijd voor een nieuwe sig..
Deze websites heb ik getest:Koffie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:34:
[...]
Graag duidelijkheid verschaffen .. in je TS staat "ik haal met een draadje de laatste 2 weken 90mbit" daar kun je dus niets mee.
Dus nogmaals de vraag : met welke specifieke tests haal je welke snelheid? Wat haal je met deze test: http://speedtest4.ziggo.nl/ ?
www.speedtest.net/nl/
http://speedtest4.ziggo.n...4XAY07x5SjngPkaAu2I8P8HAQ
http://www.upc.nl/speedte...k80GO8jU5J0PyQaAqVv8P8HAQ
Bij elke test zit ik zo rond 85 a 90mbit ook bij die van ziggo.
En is de upload wel gewoon zoals het hoort te zijn? (18)
De upload is wel gewoon goed.nooberke schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:15:
Heb je toevallig nog een andere computer/laptop waarmee je kan testen?
En is de upload wel gewoon zoals het hoort te zijn? (18)
Ik zou nog kunnen testen of het alleen bij mij pc zo is. Zo kan indd uitsluiten of het een modem gerelateerd probleem is of niet.
Stom dat ik daar zelf niet even aan gedacht heb
Nee geen limiet ingesteld.Ronald8 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:14:
Heeft het programma waarmee je download geen limiet ingesteld? Na een update ofzo.
Al eens een ander poortje op het modem geprobeerd?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 89% gewijzigd door 5V1NA70G op 09-09-2014 11:12 . Reden: Heb niet goed gelezen ]
Hij geeft al aan dat hij direct op de modem aangesloten zit met kabel. Geen router of switch ertussen.5V1NA70G schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:06:
Zit er een router tussen? Wat is de snelheid als je een lankabel direct aansluit op pc/laptop en modem?
Haal je dan wel continu volle snelheid?
Toevallig dit zelfde probleem gehad. Precies dezelfde procedure gedaan als u. Ziggo gebeld, Direct aangesloten met router switch etc.. Bij mij was het van de 1 op andere dag ineens weer goed. Ze waren ook niet bij mij in de buurt ergens mee bezig. Het heeft bij mij 3 dagen aangehouden. Hopelijk voor u wat korter. Waar het probleem ligt nog steeds een raadsel vermoeden heb ik wel durf het alleen niet te zeggen.
Proberee ook de PC in veilige mode met netwerkondersteuning te starten en dan de test eens herhalen.
Als het lukt met een korte kabel tussen modem en pc zodat je dit uitsluit,
Als je dan nog steeds niet de snelheid haalt dan is dan kan dus groot dat het niet aan jouw kant zit.
Haal je dan wel de juiste snelheid dan is het probleem pc gerelateerd, denk aan driver/Windows/Windows update/Virus of Fireware programma.
Ik zou dan Ziggo gaan bellen en laat hun eens de logfiles bekijken.
Door bovenstaande opstelling voorkom je direct dat Ziggo hierom gaat vragen. Je kan dit dan direct aftikken.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 09-09-2014 11:19 ]
Als hij normaal snel werkt als je de UTP kabel erin doet en eruit trekt, betekend dat vaak dat van modem -> provider goed werkt. Maar dat het probleem ligt bij het firmware of dat hij door een of een ander reden naar 100mbit gezet wordt.
Zorg ervoor dat je kabel UTP 5e is of beter. Anders kan daar het probleem liggen. Uiteraard het kan zijn dat het kabel ruis krijgt door omstandigheden van buitenaf. Dat kan gebeuren bij goedkope kabels. Maar als je hem direct heb aangesloten vervalt dat z'n beetje, zorg ervoor dat hij niet tegen de verwarming aan komt.
[ Voor 20% gewijzigd door ilaurensnl op 09-09-2014 12:29 ]
Als in het modem staat +/-90mb ligt het probleem voor het modem anders het modem zelf of daarachter, (switch/computer)
Maar de ervaringen die heb ik met dit soort problemen gaat meer over adsl.. miss dat dit bij kabel/ziggo anders is / niet in het modem staat..
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 09-09-2014 12:31 ]
Bij kabel verbinding wordt er geen "training" gedaan zoals bij ADSL. Staat dan dus ook niet in het modem. Wellicht dat je in het modem kunt kijken hoeveel kanalen er gebruikt worden en met welke QAM modulatie.StonyDeath schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:30:
Welke snelheid wordt er in het modem weergegeven, dat is na het testen van de 2de computer toch eigenlijk het enige wat je na hoeft te kijken om te zien waar het probleem ongeveer ligt?
Als in het modem staat +/-90mb ligt het probleem voor het modem anders het modem zelf of daarachter, (switch/computer)
Maar de ervaringen die heb ik met dit soort problemen gaat meer over adsl.. miss dat dit bij kabel/ziggo anders is / niet in het modem staat..
[ Voor 21% gewijzigd door cbr600f4i op 09-09-2014 12:37 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Vanavond ga ik even de pc van mijn vriendin aan een draadje leggen en kijken of daar hetzelfde probleem voordoet. Ben nu op mijn werk
Jullie horen van mij.
Upload was normaal, download was of dramatisch slecht (lager dan 5Mbit) of precies de helft van wat ik normaal hoor te krijgen (90Mbit), dus 45Mbit. Ik had van alles geprobeerd; modem/router reset, direct aansluiten op modem met diverse laptops en diverse kabels geprobeerd, maar niks hielp.
Uiteindelijk Ziggo gebeld en die konden ook niks vinden, dus een afspraak met een monteur gemaakt.
1 dag voordat de monteur kwam was mijn internet opeens weer uit het niets normaal, monteur kwam alsnog en had de kanaal van mijn WiFi netwerk gewijzigd en zei dat dit het ook kon veroorzaken, ik vond het maar een raar verhaal.
Uiteindelijk 3 dagen een dramatisch slechte download snelheid gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Stroopwafels op 09-09-2014 12:52 ]
Ligt het dan niet aan je usenet abonnement? Welk abonnement heb je?cbr600f4i schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:34:
Ik lees even mee, ik haal sinds enkele dagen nog maar een kwart van mijn downloadsnelheid (alles in 1 plus, multikabel gebied), upload blijft wel normaal. Ubee modem, aparte is dat ik met torrents max 2,6 mb haal en usenet maximaal 1,3 mb.
Ik heb een Eweka die normaal tot 5 mb gaat. Maar dat verklaart verder niet de algehele drop in snelheid. Het is dat ik nu werk anders kon ik de speedtest nog wel even posten maar die ging ook niet verder dan 1.3 mbLawwie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:04:
[...]
Ligt het dan niet aan je usenet abonnement? Welk abonnement heb je?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Als de modem meer dan een poort achterop heeft zit daar toch echt een swich ingebouwdbarry457 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:09:
[...]
Hij geeft al aan dat hij direct op de modem aangesloten zit met kabel. Geen router of switch ertussen.
Waarschijnlijk ligt het aan je shift-knop, die is stuk waardoor Mega milli wordt en Bytes bits wordencbr600f4i schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:11:
[...]
Ik heb een Eweka die normaal tot 5 mb gaat. Maar dat verklaart verder niet de algehele drop in snelheid. Het is dat ik nu werk anders kon ik de speedtest nog wel even posten maar die ging ook niet verder dan 1.3 mb
en dan hebben we het nog niet over de ontbrekende tijdsaanduiding
Maar goed, als ook maar een toepassing wel een hogere snelheid haalt (wat dan ook "2.6 mb" moet inhouden), dan is er geen sprake van "algehele drop in snelheid", maar een specifieke voor bepaalde toepassingen.
Oslik blyat! Oslik!
Ik vind 45 Mb/s niet verkeerd hoor. Zelf heb ik maar 11 Mb/s.Stroopwafels schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:50:
Uiteindelijk 3 dagen een dramatisch slechte download snelheid gehad.
Ontopic:
Heb je misschien buren die ook op Ziggo zitten? Kijk anders even of zij wel de volledige snelheid hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door ShakerNL op 09-09-2014 15:08 ]
offtopic: Grappig genoeg begrijp je precies wat ik bedoel dus hoe correct moet ik dan zijn in mijn omschrijving. Ik had het ook beter anders kunnen formuleren, bijv. ik heb nu nog 1/10e van de snelheid etc.dion_b schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:46:
Waarschijnlijk ligt het aan je shift-knop, die is stuk waardoor Mega milli wordt en Bytes bits worden
en dan hebben we het nog niet over de ontbrekende tijdsaanduiding
Maar goed, als ook maar een toepassing wel een hogere snelheid haalt (wat dan ook "2.6 mb" moet inhouden), dan is er geen sprake van "algehele drop in snelheid", maar een specifieke voor bepaalde toepassingen.
Wat betreft de algehele snelheid bedoel ik meer de algemene indruk dat de snelheid zich rond de 1 a 1,3 Mb/s ligt (speedtest en usenet) en vreemd genoeg een torrent een afwijking toont tot 2,6 Mb/s. Ik zal vanavond eens wat meer info geven m.b.t. de wifi en lanverbinding.
Naja het was meer 2-5Mb in plaats van 45Mb, werd ik zelf niet zo vrolijk van aangezien ik geen YouTube videos kon bekijken en websites enorm traag waren met laden.ShakerNL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:05:
Offtopic:
[...]
Ik vind 45 Mb/s niet verkeerd hoor. Zelf heb ik maar 11 Mb/s.
Ontopic:
Heb je misschien buren die ook op Ziggo zitten? Kijk anders even of zij wel de volledige snelheid hebben.
Geen brief gekregen?
Wie muziek en films downloadt uit illegale bron, zou wel eens een brief kunnen gaan krijgen; daarvoor pleit NVPI Video. Wat zou jij doen als je zo'n brief krijgt?
OT : Stroom stekker van het modem er even uit gehaald?
[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 09-09-2014 15:42 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik download nooit uit illegale bron, bestaan die uberhaupt?Lip schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:38:
[...]
Geen brief gekregen?![]()
OT : Stroom stekker van het modem er even uit gehaald?
Stroomstekker, uiteraard. Vandaag zelfs van 06:15 tot vanmiddag 17:30. Met een stille hoop dat dat iets gaat uitmaken in positieve zin.
Als je dit daadwerkelijk steeds kunt reproduceren dan leest dat als een software/OS probleem.Het rare is als ik tussen de lankaartjes wissel de snelheid voor ongeveer 10 minuten terug naar volledige snelheid gaat en dan zakt deze weer terug naar 90mbit.
Lijkt me geen slecht idee om even een kale Windows op een aparte partitie te installeren en daar een speedtest te doen. Installatie kost je ongeveer 30 minuten. Als het daar goed gaat dan weet je waar het probleem zit. Gaat het daar precies hetzelfde dan heb je een andere pc nodig om een hardware defect uit te sluiten (maar dat ga je al doen las ik in het topic).
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
(Met 90 Mb/s is dat nog wel te doen ;o)
En dan op het daartoe geschikte medium zetten en je PC daarvan booten.
Als speedtests dan hetzelfde gedrag vertonen is je PC verdachte #1
Gaan speedtest dan wel goed dan is je Windows installatie het probleem
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Het hoeft er niet altijd te zijn maar je kan het altijd controleren.
Mocht je willen weten hoe:
http://www.thewindowsclub...andwidth-settings-windows
Hoogswaarschijnlijk zal dit het niet zijn aangezien je hier geen last van zou hebben als je als enige or twee allen het netwerk gebruikt(niet van uit gaand dat er meerdere mensen in het huis/appartement wonen).
Maarja thuis heb ik dit ook gedaan van 1.2mb/s down naar 2.2mb/s is opzich een verbetering als je het mij vraagt.
Irrelevant by default - rm -rf /
UTP kabel was een mm verschoven in de router, met het oog niet echt te zien, helaas te simpel voor woorden maar achteraf gezien logisch omdat ik een herstart had gedaan 2 dagen geleden en daarbij het apparaat wat moest draaien, daarna de iPad gebruikt voor Youtube en dan merk je dat snelheidsverschil niet. Dus had even de connectie niet gelegd met de mogelijkheid dat de kabel op die plek het probleem kon zijn.
Orion84 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:06:
Valt je netwerkkaart op die momenten ook terug naar een 100mbit link (te zien via het menu achter het status icoontje in je system tray)? Zou kunnen dat kabel en/of switch(poort) in het modem niet lekker zijn.
Al eens een ander poortje op het modem geprobeerd?
Daar zijn we weer!gerbie71 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:00:
Onlangs was de voeding van mijn switch kaduuk en die switch schakelde toen terug naar 100mbit. Lankabel eruit en erin was even gigabit, maar al snel weer 100mbit. Kan je daar last van hebben?
We zijn al weer een stukje verder maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Maar indd wat je zegt, de gigbitkaart gaat indd terug naar de 100mbit, ook als ik van pc wissel gaat pc nummer 2 op dezelfde kabel na loop van tijd terug naar 100mbit terwijl de 2 pc op fullduplex 1gigabit staat.
Wat het rare is dat het niet altijd is.
wat ik nog niet geprobeerd gedaan heb is van port te wisselen. Dat ga ik vanavond eens doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Audione0 op 08-10-2014 14:41 ]
Niet van de toepassing voor de TS maar wilde het toch even melden omdat er nogal wat mensen zijn die laatste tijd ineens snelheidsproblemen hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2014 15:01 ]
De kabel was denk ik niet helemaal goed, althans het RJ45 blokje niet. Deze heb ik vervangen en heb nu weer volledige snelheid.
Wel apart dat er wel verbinding is als het blokje niet helemaal goed is. Maar goed, nu heb ik ook weer wat geleerd
Thnx voor het meedenken
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr