Beste Tweakers ,
Ik heb een vraagje over een laptop die ik heb gedowngrade naar Windows 7.
Het gaat om een HP 17-e020sd.
Er stond origineel Windows 8 op , en er werd mij gevraagd om er Windows 7 op te zetten.
Op zich geen probleem natuurlijk. Maar nu het volgende probleem , sommige onderdelen worden niet standaard ondersteunt door Windows 7. Zo word dus de ethernetcontroller niet herkend en ook de SM buscontroller word niet herkend.
Zo zijn er ook nog 2 onbekende apparaten.
Wat ik zelf al heb geprobeerd ,
*Drivers van de site van HP , alleen zijn dit Windows 8 drivers en werken deze niet.
*Automatisch laten zoeken naar drivers , ook hier geen soelaas.
*Drivertuner (geregistreerd) laten zoeken maar ook brengt deze geen oplossing.
Ook kan ik niet achterhalen wat de precieze specs zijn van laptop anders kan ik nog op de site van de fabrikant (van de onderdelen) kijken voor drivers.
Wat kan ik verder nog proberen om alles netjes aan de gang te krijgen?
Mvg ,
Daniel
Ik heb een vraagje over een laptop die ik heb gedowngrade naar Windows 7.
Het gaat om een HP 17-e020sd.
Er stond origineel Windows 8 op , en er werd mij gevraagd om er Windows 7 op te zetten.
Op zich geen probleem natuurlijk. Maar nu het volgende probleem , sommige onderdelen worden niet standaard ondersteunt door Windows 7. Zo word dus de ethernetcontroller niet herkend en ook de SM buscontroller word niet herkend.
Zo zijn er ook nog 2 onbekende apparaten.
Wat ik zelf al heb geprobeerd ,
*Drivers van de site van HP , alleen zijn dit Windows 8 drivers en werken deze niet.
*Automatisch laten zoeken naar drivers , ook hier geen soelaas.
*Drivertuner (geregistreerd) laten zoeken maar ook brengt deze geen oplossing.
Ook kan ik niet achterhalen wat de precieze specs zijn van laptop anders kan ik nog op de site van de fabrikant (van de onderdelen) kijken voor drivers.
Wat kan ik verder nog proberen om alles netjes aan de gang te krijgen?
Mvg ,
Daniel