iPhone 4S - Batterij snel leeg ook na restore en nieuwe accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik heb de 4S van m'n vriendin overgenomen. Zij heeft een nieuwe 4S gehaald bij haar provider omdat haar oude snel leeg liep. Ik dacht dit euvel wel te kunnen verhelpen door o.a. een nieuwe accu erin te doen. Daarbij heb ik een originele iPhone accu gekozen die ook 0 charge cycles liet zien en een goeie mAh.

Vervolgens heb ik de dock connector schoon gemaakt, want de iPhone wilde soms geen geluid geven en bleef zichzelf ook telkens opnieuw opstarten. Dat komt meestal omdat de telefoon denkt dat hij nog aangesloten is aan een connector. Na schoonmaken is ook dit verholpen.

Daarna een full restore gedaan zonder backup er nieuw op te zetten, maar gek genoeg bleef de batterij snel leeglopen.

De afgelopen dagen vanalles geprobeerd (CPU gebruik per process bekeken en ook de logs) maar ik kon zelf niet iets vinden wat opviel. Wel is de Standby time en Usage time vaak vrijwel gelijk (binnen 80-90%) ook al doe ik er niets mee. Dit is met een verse install, zonder location services, zonder apps, zonder mail, echt zoveel mogelijk uitgezet. Vannacht in vliegtuigmode gezet en toen 11% verloren. Dat valt me mee, maar echt alles stond dan ook uit.

Volgens mij is er echt iets hardwarematigs mis, maar na eindeloze pagina's op de Apple fora te hebben doorgespit heb ik het euvel nog niet kunnen vinden. Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen om het probleem te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 19:14
Kijk eens naar je iCloud-instellingen. Toevallig dat er nog wat dingen aanstaan om te syncen ondanks de restore zonder backup ? iCloud wil nog weleens de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
iCloud staat uit (heb zelfs geen account)

Ik vermoed eigenlijk dat een kapotte dock connector is die kortsluiting veroorzaakt.

[ Voor 51% gewijzigd door MailMan op 09-09-2014 13:30 ]

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
ik denk inderdaad ook dat je dock connector niet helemaal joppie meer is.