Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens, ik ben de website www.facesofecuador.com aan het vernieuwen, en ben over een klantengedeelte aan het denken waar ik mijn klanten de fotos zou kunnen laten "proofen". Het idee is om een Wordpress of eventueel Joomla of een ander CMS op te zetten in een map facesofecuador.com/clients

Daar zouden een 3 tal paginas te vinden zijn, huwelijken, eventen en private sessies. De klant zou door moeten klikken naar de sessie die hij bij ons betaald heeft, en zou met een wachtwoord specifiek voor die klant toegang krijgen tot zijn sessie. Daar zou hij door middel van likes, of een ja of nee, zijn voorkeur voor foto kunnen doorgeven, eventueel met het aantal prints, of een optie voor een fotoboek samen te stellen.

Na een uurtje onderzoek op het internet, vooral naar Wordpress plugins dan, kwam ik op enkele betaalde plugins uit, en op Heroic. Maar na dat snel eventjes uitgeprobeerd te hebben lijkt dat niet echt goed in elkaar te zitten.

Mijn vraag is dus, hebben jullie ervaring met een proofing website, en zo ja, hoe steekt die in elkaar. Ik ben erg vertrouwd met Wordpress, dus daar heb ik een voorkeur voor, maar als het met Joomla of iets anders beter gaat, is dat geen enkel probleem.
Ik wil dit zelf hosten, dus aan een extern bedrijf heb ik geen nut, en prints bestellen via een externe website hoeft ook niet, ik werk zelf in een fotozaak, waar ik zelf mijn foto´s afdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat gaat een beetje van het volume af hangen. Het systeem wat je wil hebben bestaat niet kant-en-klaar. Dat gaat hoe dan ook maatwerk worden. Hier hebt je dus een software engineer voor nodig of een bedrijf dat software engineering voor je kan regelen.

Stel dat je met een beperkt aantal klanten werkt, dan zou het best wel eens goedkoper kunnen zijn door gewoon een gallery met foto's neer te zetten per klant, en de foto's dan een code geven. De klant kijkt naar de foto's, mailt de codes door en jij drukt ze af. Joomla zou ik maar vast vergeten, dat is een ernstig naar wannabe-CMS dat nodig moet afsterven. Stel dat je dit echt wil hebben, dan wordt het maatwerk waar geen enkel bestaand CMS bij gaat helpen. Op z'n best kan je met PHP composer packages en met bootstrap wat voorbereidingen treffen maar uiteindelijk zal iets dergelijks toch altijd in een fatsoenlijk framework als Symfony of Laravel geprogrammeerd worden. Dat wordt pas rendabel als je elke dat 75 euro per klant verdient met 5 klanten per dag. Een dergelijk systeem is namelijk niet fire-and-forget, heeft onderhoud nodig, en omvat veel meer dan alleen het stuk dat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de uitgebreide uitleg op dat uur. Lijkt me dus inderdaad zeer moeilijk. Ik kijk verder of ik niets in Wordpress kan klaarstoven, met wat functies minder, maar waar ze wel kunnen doorgeven welke fotos ze willen kopen. Moest er iemand nog ervaring hebben met een systeem hoor ik dat graag.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Zoiets moet je niet in Wordpress doen..... of zelf willen prutsen. D'r zijn geweldige oplossingen voor
http://petapixel.com/2014...ge-proofing-presentation/

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Er zijn genoeg diensten die online proofing (en meer) aanbieden zoals Pixieset (www.pixieset.com), waar je voor een klein bedrag per maand je eigen domeinnaam aan kan koppelen of een subdomein als bijvoorbeeld clients.facesofecuador.com :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die posts had ik reeks gevonden, bedankt Gerard en Maarten.

Ik zocht liever naar iets dat ik zelf kan hosten, en dus meer controle heb. Aangezien ik vanuit Ecuador werk, verdien ik niet genoeg om daar maandelijks van te kunnen afgeven, zeker omdat het proofen vooral voor trouwpartijen en andere grote eventen zou zijn. Ik heb me geregistreerd bij ShootProof, en zal dat uittesten, omdat dat mij de goedkoopste lijkt, waar ik zelf de prints kan maken.

• mkrijtenberg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
Probeer Favooz eens!

http://www.favooz.nl

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Echt oplichters bij favooz. Ik zou ze niet aanraden.
Daarnaast ook dikke spammers die een thread necro'en.

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 21:05
Anders bump je even schaamteloos een topic van 4/5 maanden oud.

Favooz 1 keer voorbij horen komen en dat was ook geen positieve review.
Pagina: 1