ontwikkel bordje met 2 arduino nano met eigen voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 19:52
Ik heb hier een printje geëtst waar een arduino nano op kan gezet worden. Het printje omvat een openenergymonitor gedeelte en een eigen domotica interface.
Omdat de combinatie van beide op 1 arduino nano niet eenvoudig bleek, heb ik het geheel gesplitst over 2 arduino nano via een opzetstukje. Ze krijgen elk hun voeding via de usb stekker, waar ook de seriele com over loopt. De ground, 5v en 3.3v zijn onderling verbonden door het eigen printje.
Momenteel zijn beiden via usb verbonden met een raspberry pi , waardoor het geheel zonder probleem werkt.

Nu wil ik echter 1 van de 2 verbinden met een laptop (usb verbinding) omdat de pi wat te traag is voor de verwerking van de seriele gegevens (zijn input voor openhab).

Nu vraag ik me af of ik problemen kan verwachten als beiden een aparte voeding krijgen (1via de Pi en 1 via de laptop) maar via het printje verbonden zijn.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:40

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als ik naar het schema kijk: http://arduino.cc/en/uploads/Main/ArduinoNano30Schematic.pdf zorgt diode D1 ervoor dat als de nano zowel spanning van de PC als van elders krijgt er niets mis gaat.