Haswell stock hoge temps ondanks IHS verwijderd te hebben.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem.

Ben al een X aantal maanden in bezit van een 4770k (C0) CPU.

Viel me al snel op dat de temps bij load snel naar de 65 'C / 70 'C stegen en dit in combinatie met een EK Supremacy blok en 2x 240 rads (Watertemp = +/- 23 'C tot 25 'C constant)

Vervolgens heb ik de IHS verwijderd van de CPU en de socket mount los geschroefd van het moederbord.
De CPU wordt nu door het waterkoelblok in de socket gedrukt met hier tussen de MX 2 pasta.

Ondanks dit zijn de temps niet omlaag gegaan meet het zelfde gebleven als met de IHS.

Alles draai op stock settings zo wel snelheid als voltage.
in idle zit ik rond de 28 'C tot 31 'C

Nu vroeg ik me af, zijn er nog dingen die ik kan proberen of die het probleem zullen verhelpen ?
Of heb ik gewoon pech gehad met de CPU ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Zo te zien is 35 C idle en 65 C onder load heel normaal voor deze processor, ik zou me geen zorgen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 08-09-2014 22:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je CPU zou nu wel hogere kloksnelheden moeten halen omdat hij meer warmte af kan voeren bij 70°C.
De Turbo Boost klokt hem omhoog als de max temp nog niet bereikt is.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ok, je werkt dus met 'direct die' koeling? Weet je zeker dat je mount recht zit en dat je waterblock constructie hierop aangepast is? Met direct die zit je er sneller scheef met hogere temperaturen tot gevolg, En in het slechtste geval kan je die breken.

Tevens is op de 'die' liquid ultra als pasta gewenst voor het beste resultaat.

Weet dat autovoltage altijd te hoog is en dus ook nog eens flink warmer, ongeacht de clocks, dus haal je voltage van auto af en test op het benodigde voltage voor je clocks, ook als die niet overklokt is.

Ik ben benieuwd man.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

De waterblok heeft als het goed is een soort extra kit om 'bare die' mee te koelen. (Moet je denk ik wel apart bestellen)
Liquid ultra werkt idd het best maar dat wilt je waterblok nog wel eens aantasten na verloop van tijd en is een **** om weg te halen.

En onthoud ook: De meeste pasta's, vooral MX2, hebben een 'inbrand' periode. Het werkt niet gelijk optimaal, daar moet je meestal een weekje voor wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 09-09-2014 08:41 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Sorry voor mij late terug reactie...

@ Jumpman, volgens intel zijn dit indd de normale temperaturen.
Alleen zijn er genoeg mensen met een custom waterloop en naked-die die vele malen lager uit komen.

@ Jaaap, Met of zonder IHS merk ik geen schil qua snelheid in temperatuur daling.

@ millman, Het is indd direct die / naked die.
Ben er 100% zeker van dat de koeler recht op de die gedrukt wordt.
Tevens ben ik opzoek gegaan naar de Liguid (Pasta) alleen dit gaat reageren combinatie met nikkel.
Dus dat is minder.

@ Fordox, Dit bedacht ik me zelf ook al toen het blok uitpakte dat er paar verschillende plaatjes mee geleverd werken, alleen niet specifiek voor naked-die.
Ik heb op de site van EK gekeken maar niks kunnen vinden.

Het wachten van 1 week "inbrand" periode heeft geen verschil gemaakt.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

De verschillende plaatjes zijn voor de flow in het blok zelf.
Waar ik het over heb, is het koperen/nickel deel van het waterblock. Ikweet zeker dat er bare-die dingen hiervan zijn...

http://www.ekwb.com/news/...-delided-Ivy-Bridge-CPUs/
http://www.bit-tech.net/h...acy-precisemount-review/1

Helaas is dit blijkbaar voor Ivy... Maar Ivy was daarintegen de serie met de slechte pasta, Haswell was al verbeterd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 18:24

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb mij ivy toe gedelid en kreeg toen slechtere resultaten als ik gewone koelpasta gebruikte. Het werkt alleen als je er een goedje als liquid ultra op doet, dan maakt het pas een verschil ;) (althans, dat was mijn ervaring en de ervaring van mensen op andere fora)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1