Ik heb mijn M8 geroot, nu weet ik uiteraad dat dat problemen met de garantie kan geven maar onderstaande wekt toch argwaan bij mij op. Deze werkte hierna perfect maar ik wilde hem graag terug laten zetten hoe hij bij de fabriek vandaan kwam, unroot en originele software erop omdat hij bij het updaten van android standaard naar het recovery deel ging, onhandig dus. Hij is via KPN opgestuurd naar teleplan wat +/-50 euro zou kosten om te herstellen. Nu komt teleplan met de tekst dat het moederbord kapot is gegaan door rooting. Ze presenteerde een rekening van +/- 220 euro, of ik kon afstand doen van het toestel, of onderzoekskosten betalen. Na veel aandringen werd mij een fototje kort getoont door medewerkers van het business center van KPN waarin een beeldscherm van "een" telefoon een foutmelding gaf. Nadat ik aangaf dat ik het hier niet mee eens was (meerdere malen) omdat hij perfect werkte toen ik hem inleverde, behalve het updaten van android, werd het verhaal aangepast door Teleplan. Ze vertelde de KPN medewerker telefonisch, dat het moederbord gelocked was door rooting en vervangen diende te worden.
Kan het moederbord gelocked zijn door rooting of probeert men mij gewoon een poot uit te draaien, ik heb geen vertrouwen meer in teleplan, maar als ik nu het toestel zo laat terug sturen moet ik ook nog eens onderzoekskosten betalen dus heb ik liever eerst mijn verhaal duidelijk en mijn mogeiljkheden.
Dank jullie!
Kan het moederbord gelocked zijn door rooting of probeert men mij gewoon een poot uit te draaien, ik heb geen vertrouwen meer in teleplan, maar als ik nu het toestel zo laat terug sturen moet ik ook nog eens onderzoekskosten betalen dus heb ik liever eerst mijn verhaal duidelijk en mijn mogeiljkheden.
Dank jullie!