Voorstel omruilen tv na RMA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:13

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Mijn ouders en ik hebben in de woonkamer een 8007k tv van philips hangen. De pricewatch: Philips 40PFL8007K om precies te zijn. Anderhalf jaar jong.

Nu heeft deze tv veel last gehad van diverse problemen, onder andere vastlopers, hij gaat vanzelf uit, wordt vrij warm bij het mobo maar het ergste was nog een paneel dat het volgende beeld gaf:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24834079/2014-07-05%2014.24.17.jpg

Ik heb er weinig vertrouwen meer in... Via philips onder garantie 2x mobo vervangen maar nu doen ze een voorstel:

Ze geven ons deze tv:
pricewatch: Philips 42PFK7509 Zwart

En klaar.

Echter mis ik een aantal dingen op de nieuwe tv, een muurbeugel en ik ga een USB-poort missen welke ik wel nodig heb.

Daarnaast zeggen de reviews niet veel goeds over dat model: reviews: Philips 47PFK7509 - Verrassend dure Ambilight-tv

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ik zie niet in welke TV philips wel kan voorstellen voor een tegenaanbod, ik vind het voorstel met een zeer matige contrastwaarde niet fijn plus als ik lees dat al die pixel plus clear lcd super dit dat bla bla niet uit kan ik al erg nors wordt :P

En een tv van LG, sony of Panasonic oid vragen gaat ook niet.

De winkel kunnen we niet meer aanspreken, die is failliet...

Iemand tips?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hoe oud is de TV? Waarom speel je het niet via de winkel in plaats van via Phillips? Ik kan me voorstellen dat die alleen omruilen of iets dergelijks, en een ander merk (of een gedeelte van het geld terug) zou bij de winkel wel logisch zijn.

Weet de winkel dat je al twee keer garantie bij Phillips hebt geclaimd? Zo ja, dan is het daar ook duidelijk dat het gewoon een probleemgeval is en dat je de problemen niet zelf hebt veroorzaakt. Dat moet het wel gemakkelijker maken om een goede reactie van de winkel te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door bwerg op 08-09-2014 21:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Oeps, vergeten te melden. De winkel is - ondanks dat we voor dik 3k aan omzet gegenereerd hadden - een klein jaar later failliet gegaan.

Ik ben blij dat Philips de garantie overneemt maar aan de andere kant vind ik dit wel balen.

De TV is anderhalf jaar oud.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Zijn er geen opties met bijbetalen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
NoxiuZ schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:16:

Echter mis ik een aantal dingen op de nieuwe tv, een muurbeugel en ik ga een USB-poort missen welke ik wel nodig heb.
Huh? Ik volg je niet helemaal hier. Beiden tv's hebben beschikking over VESA en usb poorten?

En 3000 euro voor een 40" in 2012? Damn.. Hoop geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
GioStyle schreef op maandag 08 september 2014 @ 23:27:
[...]

Huh? Ik volg je niet helemaal hier. Beiden tv's hebben beschikking over VESA en usb poorten?

En 3000 euro voor een 40" in 2012? Damn.. Hoop geld..
Dat was incluis andere apparatuur :P

Er moet dan weer een aparte muurbeugel bijgekocht worden, de huidige heeft een kantelbare muurbeugel waar de tv zo'n 8-10cm oid van de muur komt. Geeft een mooi effect met de ambilight en de chromecast en kabeltjes kunnen er mooi achter :+

De nieuwe heeft 2 USB-poorten ipv drie, en van die twee kan ik er maar eentje gebruiken... Eentje voor de chromecast, eentje voor de subwoofermodule van de tv 8)7 en de andere voor de HDD kan ik dus niet gebruiken.

Nou is daar allemaal wel een oplossing voor te bedenken maar er moet dus een muurbeugel bij komen en ik moet ergens de stroom voor de chromecast weer vandaan zien te halen (had je net alles mooi weggewerkt... kan je weer gaten boren :P). Ware het niet dat als de beeldkwaliteit van de nieuwe tv hier al helemaal afgekraakt wordt in de reviews ik er niet echt op zit te wachten.

De enige die aan de eisen voldoet is dan weer een tv van 2500 euro (900 euro bijlappen) en is 15" groter.

Eisen zijn niet zo heel erg denk ik:

- Geen grove/merkbare achteruitgang in beeldkwaliteit
- Geen achteruitgang in belangrijke functionaliteiten

Dat er 4 ipv 5 HDMI-aansluitingen zitten boeit niet. Slecht geluid? Boeiend, alles is slecht zonder surroundset. Minder apps? Worden amper gebruikt. Geen audio-in? Toch niet nodig. Geen superpixeldingetjes? Wil ik toch niet... Een paar procent contrast minder? Iets minder fel? Iets koelere kleuren? Zie ik niet...

Kom ik op zoiets: pricewatch: Philips 55PUS8809 Zilver

Anderen missen dus beeldkwaliteit (nieuwe modellen zijn gewoon ruk, face it) of hebben bijvoorbeeld 2x ambilight ipv 3 zones. Misschien willen mijn ouders akkoord gaan met een 4k-tv als ze die ene zone met ambilight moeten inleveren maar ik vind het eigenlijk niet echt een vergelijkbare tv en niet echt iets wat ik aan ze kan vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 08-09-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Kun je ze niet gewoon uitleggen dat je iets vergelijkbaars zoekt?
De genoemde keuze is duidelijk niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ze hebben gevraagd een ander model te kiezen. Ik denk dat ik hetzelfde typenummer maar opgeef of anders in de range van 40-42" een toptoestel kunnen kiezen maar niet een veel slechtere 7000-serie. Ik kijk nog ff naar oude end of sale modellen, misschien dat daar wat tussen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Je kunt een beroep doen op hetzij de wettelijke garantie hetzij de handelsgarantie. Beiden hebben zo hun voor en nadelen. Een beroep op de wettelijke garantie ligt wat lastig. Je moet daarvoor bewijzen dat het product ondeugdelijk was. Als daaraan hebt voldaan dan kun je bij de verkoper aankoppen voor kosteloos herstel of vervanging. Maar omdat deze failliet is zul je bij de voorverkoper moeten aankloppen en dan een beroep doen op de ongerechtvaardigde verrijking. Dit is veel gedoe.

De handelsgarantie betekent dat je gebonden bent aan de garantievoorwaarden horen. Wat je daarmee kunt hangt van deze voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Komt er eigenlijk op neer dat ik alles van de 8000-serie wel kan accepteren. Er zitten in de 2014-lijn nu ook mooie 4k-toestellen bij. Tegenbod gaat worden dat alles van de 880x-, 800x-, 980x of 900x-serie wel oké is.

Punt is wel dat veel modellen daarvan geen muurbeugel hebben, die dingen kosten ook weer 150 euro dus het verzoek of Philips een muurbeugel wil/kan verzorgen.

Indien het verschil erg groot is zijn we bereid natuurlijk een reëel bedrag bij te leggen waarbij we wel rekening hebben gehouden dat we 1600 euro betaald hebben en dat we vanuit dat standpunt ook willen vertrekken omdat de tv zo jong is. (ja, hier gaan we uit dat we weer zo'n 6-7 jaar met een tv kunnen doen en geen 3).

Lijkt me een prima bod, als ze een 9707 zonder, of een 8008 mét muurbeugel als voorstel doen zijn we al meer dan happy :) Ze zijn vrij om anders/beter te kiezen ofcourse.

• jbierste
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:57
Ik ben erg benieuwd waar ze mee terugkomen!

Zelf zit ik in een zelfde soort traject, alleen dan met een 55PFL8008K/12. Deze is na 3 reparaties niet meer te repareren, en ik wacht nu al bijna 2 weken op een alternatieve aanbieding van Philips.
(1x mainboard vervangen, 1x is er een monteur geweest die "wat instellingen" heeft aangepast, en 1x is hij een maand weggeweest voor controle)

Mijn toestel loopt vaak vast, reageert te traag, reboot uit zichzelf, SmartTV werkt niet, audio valt weg, kortom: ellende.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Muurbeugel kun je denk ik vergeten, net als 9xxx.

Hoe staat het ermee?

PVO

Pagina: 1