Powerline adapter (TP-LINK) ligt er grofweg elke 24 uur uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
Hallo iedereen,

Ik heb een aantal weken terug een powerline adapter gekocht, de TP-LINK AV500 (zo'n starter setje) om precies te zijn. Ik heb thuis Telfort in combinatie met een Experia Box v8. Ik heb op die manier boven (op een slaapkamer) een sterk wifi-signaal en vanuit het setje ook nog een kabel naar m'n PC liggen.

Helaas ligt grofweg (of exact) elke 24 uur het wifi-signaal eruit voor m'n iPhone, Wii U en nog wel wat zaken. De bekabelde verbinding blijft dan gewoon werken. Het is een consistent terugkerend probleem, het wordt pas verholpen door boven het setje uit het stopcontact te halen en opnieuw erin te steken. Ook ligt dan geregeld gelijktijdig het televisie-signaal eventjes plat.

Ik ben niet super technisch maar heb al geprobeerd wat te spelen met de zogenaamde 'lease' instellingen qua DHCP, omdat het mij wellicht hierop leek neer te komen (met mijn beperkte kennis dan). Iemand vertelde me ook al dat het kon zijn dat er 2x gepoogd wordt nu hetzelfde te doen qua verdelen van IP-adressen, maar mijn kennis schiet echt tekort. Vooralsnog heb ik geprobeerd de 'lease' tijd te verminderen van 24 uur naar 30 minuten bij de Experia Box, om te proberen het probleem zo te reconstrueren, maar dan binnen 30 minuten. Echter bleef de Wii U toen gewoon verbonden via wifi, en mijn iPhone ook.

In de instellingen van de AV500 (de interface van het setje) heb ik ook al geprobeerd met de instellingen aldaar te spelen, zonder succes. Bijvoorbeeld de 'Group Key Update Period' daar uit te zetten. Heeft iemand misschien een concrete suggestie wat ik kan doen? Een verkoper die ik sprak zei dat het ook iets te maken kon hebben met ipv4 versus ipv6, of iets met die strekking.

Alvast hartelijk dank voor eventuele suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-07 17:20
In mijn TP-Link adapters kun je m.b.v. een tooltje de Energy Saving mode (slaapstand) uitzetten. Andere tip is een constant signaal sturen van punt A naar B, door de powerline adapters heen (bijvoorbeeld ping -t 192.168.x.x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Bedankt voor je antwoord.

Ik kan alleen geen Energy Saving Mode vinden in de instellingen met behulp van de web-interface van TP-LINK. Overigens lijkt het me sterk dat het de bedoeling is dat je de boel ontkoppelt en weer aansluit om uberhaupt enige wifi-verbinding te krijgen na 24 uur correct functioneren. Het lijkt er echt op dat er iets niet goed staat ingesteld of zo helaas.

Ik heb TP-LINK ook al een mailtje gestuurd met wat uitleg, maar ik heb niet heel veel hoop dat het veel gaat opleveren. Google levert ook geen echte resultaten, al weet ik natuurlijk niet exact waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De wifi unit is de TL-WPA4220 neem ik aan?
Zet de 1.2.8 update van 1 april 2014 er eens op: http://nl.tp-link.com/res...-WPA4220_V1_140401_EU.zip
Ga naar http://192.168.1.1 of http://tplinkplclogin.net/ en dan System Tools > Firmware Upgrade en upload het bin-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Ik heb de update gedaan, bedankt voor de suggestie. Even een dagje afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
-RMW- schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:15:
Ook ligt dan geregeld gelijktijdig het televisie-signaal eventjes plat.
Is ITV via powerline aangesloten of rechtstreeks op de Experiabox?

Welke firmware staat er trouwens op de TL-PA4010(P)? En welke snelheden behaal je nu?

Installeer WinPcap: link
en daarna Power Packet Utility: link naar recente versie.
Dan naar Option > Diagnostics > Save Report, post het resultaat hier eens.

[ Voor 0% gewijzigd door Dav1d op 09-09-2014 18:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Bedankt voor het meedenken sowieso alvast.

De televisies (2 stuks) zijn bekabeld aangesloten via de Experia Box (rechtstreeks dus). Wel is de uitval regelmatig gelijktijdig. Opvallend is dus nogmaals dat in elk geval de wifi-uitval onherroepelijk is totdat ik de powerline adapter opnieuw in het stopcontact steek (boven). En het uitvallen van het tv-signaal heb ik voor deze aanschaf ook nooit gehad en nu aan de lopende band.

De firmware die erop staat is 1.2.8 Build 140401 Rel.49960n

Ik behaal snelheden bij het downloaden van Steam games die ongeveer de 3MB/sec evenaren, dus prima als je bedenkt dat mijn verbinding 30Mbit is en ik eerst hooguit 3.4MB haalde.

Dit zegt de applicatie die je mij aanraadde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Diagnostic Report:

© Qualcomm Atheros. All rights reserved.

09 dinsdag of augustus, 2014 
 16h:43m:34s

Host Computer Information: 
Application: Power Packet Utility Version: v7.0, Build 0007
Released: November 15, 2012
Computer Name: MYPC
User Name: PC
Microprocessor: 586
No. of Processors: 8
Operating System: Windows 7 Service Pack 1
-------------------------------------
NIC #1
NIC MAC Address: 20:CF:30:2F:21:E7
Found 1 local device(s) and 1 remote device(s).
Local device Type: QCA7420 
Local device MAC: E8:94:F6:DE:E1:39 
Firmware: MAC-QCA7420-1.1.0.844-01-20120919-FINAL 
-------------------------------------
Remote Powerline Devices: 

Device   |   MAC Address       |   Password                |   Tx Rate (Mbps) |   Rx Rate (Mbps) |   Network    |   Last Seen  |   Vendor           |   Firmware                                | 
====================================================================================================================================================================================================
  Device 1 |   E8:94:F6:C8:2D:90 |   --No Password Entered-- |   65             |   44             |   HomePlugAV |   4:43:25 PM |   Qualcomm Atheros |   MAC-QCA7420-1.0.0.337-01-20120309-FINAL | 
====================================================================================================================================================================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
De andere powerline adapter, die met de Experiabox verbonden is, is dat de TL-PA4010, TL-PA4010P of TL-PA4020P?

Als dat de TL-PA4010 is, dan heb ik daarvoor de nieuwste firmware (staat nog niet op de site).

[ Voor 58% gewijzigd door Dav1d op 09-09-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Dat is de TL-PA4010.

Kan je deze nieuwe firmware evt. delen met mij dan? Als het ook maar enige kans van slagen heeft, wil ik het natuurlijk wel proberen.

[ Voor 78% gewijzigd door SuperPotato op 09-09-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Alsjeblieft: TL-PA4010_V1_140401.zip

Updaten kan via de eerder gelinkte Power Packet Utility of de tool van TP-Link zelf. Hij zal vragen om beide bestanden (nvm en pib).

Na deze update heeft hij dezelfde Qualcomm 1.1.0.844-01-FINAL firmware net zoals de wifi homeplug. Dat geeft de beste prestaties.

Het beste is om te updaten met directe verbinding vanaf de pc. Dus hang de adapter even aan je pc i.p.v. de Experiabox.
Nadat hij melding geeft dat de upgrade succesvol is, haal de adapter dan niet direct van de stroom, maar wacht nog minimaal een minuut of 3.
Het is verstandig om de wifi homeplug gedurende dit proces uit het stopcontact te laten.

[ Voor 81% gewijzigd door Dav1d op 09-09-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Bedankt wederom, ik heb het proces doorlopen, nu maar eens een dagje wachten om de prestaties te zien.

Als niemand verder suggesties heeft en het probleem houdt aan dan kijk ik wel weer verder, ik kan hem altijd nog weggeven of verkopen aan iemand waarbij het probleem (hopelijk) niet optreedt, ik ga ervan uit althans dat hij niet kapot is. Maar ergens zou je toch zeggen dat het te verhelpen moet zijn, je hoort bijna louter positieve ervaringen van mensen met zulke homeplugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
-RMW- schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:32:
Bedankt voor je antwoord.

Ik kan alleen geen Energy Saving Mode vinden in de instellingen met behulp van de web-interface van TP-LINK. Overigens lijkt het me sterk dat het de bedoeling is dat je de boel ontkoppelt en weer aansluit om uberhaupt enige wifi-verbinding te krijgen na 24 uur correct functioneren. Het lijkt er echt op dat er iets niet goed staat ingesteld of zo helaas.

Ik heb TP-LINK ook al een mailtje gestuurd met wat uitleg, maar ik heb niet heel veel hoop dat het veel gaat opleveren. Google levert ook geen echte resultaten, al weet ik natuurlijk niet exact waar het probleem ligt.
Het tooltje waarover ik sprak is een beta tool, die zwerft ergens rond op internet (Google maar op "SwitchPowerSaveBetaTool"). De feature komt nergens voor in het webmenu, dat klopt. TP-Link erkent min of meer dat die powersave feature niet correct werkt. Zodra de adapter in powersave mode gaat, komt ie er niet meer automatisch uit. Wat dan nog helpt is de adapter fysiek even uit het stopcontact trekken en weer terugplaatsen.
INFO: http://forum.tp-link.com/...bbf70206d29145ea0ef88a64f

Je kan ook kijken wat de LEDjes doen op je adapter als de verbinding wegvalt. Oranje is zwak signaal, groen is prima, etc.

Ik heb me laten vertellen dat je energieleverancier ook een "boosdoener" kan zijn. Die kan bepaalde resets uitvoeren wanneer er teveel schommelingen of vervuiling optreedt op een adres.
Geen idee of dit klopt of waar is.

[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 09-09-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Power save mode is niet de oorzaak vermoed ik, dat slaat namelijk op de onderlinge powerline communicatie. De ethernet aansluitingen blijven altijd actief. De ingebouwde access point werkt autonoom en zit op de switch van de AR7420 chipset.
Je doet er verstandig aan dit niet uit te schakelen, het is voor de levensduur alleen maar goed dat adapters in 'sleep mode' gaan wanneer dat kan, aangezien ze in bedrijf erg warm kunnen worden.

Verander trouwens nog even de standaard (public) netwerknaam "HomePlugAV" in iets willekeurigs. Om ongenoode homeplugs te weren, want die kunnen nu ongemerkt (zonder een knop in te hoeven indrukken op jouw homeplugs) in het netwerk opgaan.
Je kunt de netwerknaam instellen via de utility of door simpelweg het opnieuw koppelen via de knopjes waardoor het netwerk een unieke naam krijgt en daardoor private wordt (en dan kan aanmelden alleen via de knop of d.m.v. een DEK key).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Dank voor de verdere hulp. Eerst maar 24 uur afwachten nu om te kijken hoe het werkt, de naam heb ik gewijzigd in elk geval.

Mocht echt helemaal niks anders baten dan kan ik misschien dat tooltje proberen om de Power Saving uit te zetten voor een kortere periode om in elk geval te zien of dat de boosdoener is geweest.

• EverLast2002
Dav1d schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:21:
Power save mode is niet de oorzaak vermoed ik, dat slaat namelijk op de onderlinge powerline communicatie. De ethernet aansluitingen blijven altijd actief. De ingebouwde access point werkt autonoom en zit op de switch van de AR7420 chipset.
Je doet er verstandig aan dit niet uit te schakelen, het is voor de levensduur alleen maar goed dat adapters in 'sleep mode' gaan wanneer dat kan, aangezien ze in bedrijf erg warm kunnen worden.

Verander trouwens nog even de standaard (public) netwerknaam "HomePlugAV" in iets willekeurigs. Om ongenoode homeplugs te weren, want die kunnen nu ongemerkt (zonder een knop in te hoeven indrukken op jouw homeplugs) in het netwerk opgaan.
Je kunt de netwerknaam instellen via de utility of door simpelweg het opnieuw koppelen via de knopjes waardoor het netwerk een unieke naam krijgt en daardoor private wordt (en dan kan aanmelden alleen via de knop of d.m.v. een DEK key).
Ik heb die powersave mode op al mijn adapters uitgezet, en sindsdien geen problemen meer gehad.
Wellicht dat niet alle TP-Link powerline modellen dit probleem hebben. Kwestie van uitproberen.

• SuperPotato
Vooralsnog helaas geen verschil. Verschillende apparaten kunnen weer niet op wifi tot de homeplug verwijderd is en terug aangesloten en zelfs de bekabelde verbinding ligt er dan nu met enige regelmaat uit.

Ik ben ook nog in contact met de fabrikant en zij hebben al wat extra vragen gesteld. Het tooltje houd ik ook nog in mijn achterhoofd als manier om erachter te komen wat het kan zijn.

• EverLast2002
Ik zit jouw openingspost nogeens door te lezen, maar kan die wifi uitval eventueel iets te maken hebben met een energie save mode in de ExperiaBox zelf ? Afhankelijk van het model zit er ook een ECO button op het apparaat zelf.
Want je schreef dat je bekabelde verbinding wel bleef werken.

Het wifi gedeelte staat los van die powerline adapters. Ik begrijp dat je via je ExperiaBox rechtstreeks op internet gaat, bijv met je iPhone.

...verkeerd gelezen :F

[ Voor 12% gewijzigd door EverLast2002 op 13-09-2014 13:50 ]

• SuperPotato
De power save (eco) mode van de Experia Box zelf staat uit, ik heb het nogmaals voor de zekerheid bekeken.

TP-LINK geeft mij ook niet erg veel ondersteuning verder, ze komen met wat standaard oplossingen tot dusver zoals het updaten van de firmware en daarmee is de kous wel afgedaan als ik het laatste mailtje moet geloven, daarin staat min of meer dat ze niks meer voor me kunnen betekenen. Overigens zeggen zij ook dat het tooltje om de Power Save mode uit te zetten niks zal uithalen omdat in het geval deze mode aan gaat alle lampjes op de homeplug behalve het power-lampje uit zouden moeten gaan (niet het geval bij mij).

Ik heb nu een 'goede' dag, hij is nog niet zonder wifi komen te zitten, maar ik houd het nog even in de gaten, ik denk dat hij vanavond of anders morgen wel weer eruit ligt -- zo niet, probleem wellicht toch opgelost met een aantal updates?

Edit: een nieuwigheidje is nu dat bijvoorbeeld de Wii U, de 3DS en mijn smart-TV weer de wifi-verbinding verliezen (vandaag en gisteren) totdat ik de homeplug opnieuw aansluit, maar mijn iPhone blijft wel continu verbonden en de bekabelde PC-verbinding blijft ook functioneren (nog). Weet misschien iemand hier een (mogelijke) verklaring voor?

[ Voor 16% gewijzigd door SuperPotato op 12-09-2014 00:14 ]

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Wat voor virusscanners gebruik je?
BBullguard kan wel eens vreemd doen met een experiabox.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Ik heb momenteel AVG 2014 (de Free Edition).

Het meest opmerkelijke vind ik nog wel dat er nu een soort roulette lijkt plaats te vinden. De PS3 heeft wifi, maar de Wii U, 3DS, iPhone en smart-tv allemaal weer niet al urenlang totdat ik de homeplug weer opnieuw aansluit. Op de PC lag het er net ook weer een minuut of 10 uit (bekabeld), maar toen herstelde het zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Is het nou de wifi van Experiabox of ook de wifi van powerline?
Wat geven de wifi clients dan aan? Blijven ze verbonden maar dan met "beperkte toegang"?
Geeft de PC aan dat de kabel fysiek niet is aangesloten?

Reset de Experiabox eens helemaal.
Vraag anders een nieuwe Experiabox aan, dan krijg je de v9. Kost niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Het is de wifi van de powerline, die met het sterke signaal ten opzichte van de tweede verbinding (de Experia Box). De iPhone heeft geen wifi-verbinding meer en schakelt over op 3G, de Wii U en 3DS idem dito (geen enkele verbinding meer, zien het netwerk nog wel, maar kunnen er niet meer opnieuw mee verbinden totdat ik de homeplug opnieuw aangesloten heb), de smart-tv schakelt terug op de gare verbinding vanuit de Experia Box zelf (gaar in de zin van erg traag, minuten om iets te laden, zwak signaal).

Ik zal je suggestie zo nog eens proberen, en anders inderdaad mijn provider nog eens mailen. Bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door SuperPotato op 12-09-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Probeer ook eens een dag met maar één wifi client aan de powerline wifi. Misschien dat een bepaalde client de boel om zeep helpt.
Ook al zou de Experiabox gek doen, het niet opnieuw kunnen verbinden met de powerline-wifi zou nooit kunnen worden toegeschreven aan de Experiabox, hoogstens dat je geen netwerktoegang hebt of geen ip-adres doorkrijgt van de Experiabox.

[ Voor 9% gewijzigd door Dav1d op 12-09-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Ik ga weer met de suggesties aan de slag. Maar één client eraan hangen, de Experia Box naar de fabrieksinstellingen zetten, eventueel zelfs een nieuwe Experia Box aanvragen als niks anders werkt en het niet aan 1 specifieke client ligt. Mocht het uiteindelijk allemaal niks baten, kan je dan enigszins veilig concluderen dat misschien de homeplug zelf toch een defect heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Update: [...] niet meer relevant

[ Voor 241% gewijzigd door SuperPotato op 16-09-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Helaas krijg ik nu ook al de melding in Windows 7 op mijn PC dat deze hetzelfde IP-adres toegewezen heeft gekregen als een 'ander apparaat in het netwerk'. Waarbij ook zowel televisie als internet-signaal eruit lag totdat ik de router gereset had weer.

Misschien dat iemand weet waaraan dit kan liggen?

• EverLast2002
-RMW- schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:27:
Helaas krijg ik nu ook al de melding in Windows 7 op mijn PC dat deze hetzelfde IP-adres toegewezen heeft gekregen als een 'ander apparaat in het netwerk'. Waarbij ook zowel televisie als internet-signaal eruit lag totdat ik de router gereset had weer.

Misschien dat iemand weet waaraan dit kan liggen?
Wellicht de DHCP lease tijd verhogen naar 24u (86400 sec) zou kunnen helpen.

• SuperPotato
Ik heb even gekeken maar deze instelling staat standaard al zo ingesteld, de rest van de instellingen van de Experia Box zijn ook standaard (laatst hersteld naar fabrieksinstellingen).

Als ik geen verdere suggesties krijg weet ik het zelf ook niet meer en ga ik hem wel een keer proberen te gebruiken bij iemand anders thuis, misschien werkt het daar wel, en anders neem ik mijn verlies wel, ik ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd.

• Checkout2014
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09-2014
Ik heb hier min of meer hetzelfde probleem. Ik gebruik de Powerline om het signaal wat van de Ziggo router komt te versterken. Ik gebruik de wifi van de Ziggo niet, behalve de 5G en de Hotspot.
Ik heb ook regelmatig dat de connectie naar mijn AppleTV en mij Marantz Receiver weg valt. Deze werken via het Airplay principe. Als ik geen verbinding meer heb dat haal ik de stroom eraf en vervolgens sluit ik hem weer aan en ik heb weer verbinding via iTunes en via mijn iPhone. Dat gaar dan een tijdje goed en vervolgens is het signaal weer weg. Ik heb nu even een constante ping opdracht lopen. Deze laat ik nu even lopen om te kijken of het toch niks met het genoemde standby te maken kan hebben. De andere vaste verbinding die doet het wel gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
Checkout2014 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:26:
Ik heb hier min of meer hetzelfde probleem. Ik gebruik de Powerline om het signaal wat van de Ziggo router komt te versterken. Ik gebruik de wifi van de Ziggo niet, behalve de 5G en de Hotspot.
Ik heb ook regelmatig dat de connectie naar mijn AppleTV en mij Marantz Receiver weg valt. Deze werken via het Airplay principe. Als ik geen verbinding meer heb dat haal ik de stroom eraf en vervolgens sluit ik hem weer aan en ik heb weer verbinding via iTunes en via mijn iPhone. Dat gaar dan een tijdje goed en vervolgens is het signaal weer weg. Ik heb nu even een constante ping opdracht lopen. Deze laat ik nu even lopen om te kijken of het toch niks met het genoemde standby te maken kan hebben. De andere vaste verbinding die doet het wel gewoon. :)
Heeft je constante ping opdracht effect gehad? Ik heb zeg maar hetzelfde probleem als de TS en jou.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperPotato
In mijn specifieke geval (ik was de TS een half jaar geleden) bleek het uiteindelijk alsnog om een defect te gaan en heb ik een splinternieuwe gehad. Ik weet niet of je/jullie er iets aan hebt/hebben, maar toch :)

Anoniem: 741587

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden ook dit product. Hij werkt goed maar ik heb ook al de hele tijd dit probleem.

Ik las dat jij een nieuwe hebt gekregen omdat het een defect was. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want het probleem is erg irritant.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
Ik zie je reactie nu pas. Ik heb destijds gewoon de winkel waar ik hem gekocht heb aangeschreven. Coolblue in mijn geval. Prima service van gehad, ik kon hem vrijwel meteen retourneren, ik had hem toen zes maanden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 741587

Hallo,

Ik heb hem van Wehkamp. Ik zal er achteraan gaan.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:35
Dit topic blijft omhoog geschopt worden :+

Ik heb voor mijn ouders onlangs ook een WPA4220 starter kit aangeschaft, echter heeft deze ook na grofweg 24 uur problemen. Even googlen gaf me dit resultaat, blijkbaar snappen die dingen niet hoe je een IP adres krijgt van je router. Erg storend, het lijkt nog niet gefixt te zijn. Ik heb ze een statisch IP buiten de DHCP range van de router gegeven, maar nog zonder resultaat.

Het gekke is dat de utility applicatie van TP-link het ingestelde IP-adres laat zien bij het scannen, alleen zijn ze daarop niet te bereiken. Even uit en weer in het stopcontact verhelpt het, dan pakken ze ook hun originele IP weer op.

Kortgezegd: onbruikbaar, die wifi functionaliteit. Jammer ook dat dit al een hele tijd speelt en niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881775

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Na veel configureren leek het uitstekend te werken helaas was dat maar voor 1 dag.
Ik ga ook maar eens contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it-gsm
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-05-2024
Als de verbinding via de powerline adapter er elke 24 uur uit is, dan is dat waarschijnlijk te wijten aan het feit dat je computer en de adapter beide DHCP requests doen om ieders ip-adres te verversen.
Blijkbaar gaat er dan even iets mis met of de lease voor de computer, of die voor de adapter.
De DHCP server in de router staat meestal ingesteld voor de lease van een ip-adres voor de duur van 24 uur.
Bij mij was de oplossing om, via de web-interface, de powerline adapter een vast ip-adres te geven.

Ik gebruik de TL-WPA8630P AV1300, die er elke 24 uur uitvloog (geen internet) en deze werkt nu op die manier feilloos. De router is onderdeel van een TC7200 modem

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door it-gsm op 25-10-2017 18:29 . Reden: toevoeging router id ]

Pagina: 1