logboek Windows 8 controleren op nalaten klant

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 15:14

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Vanuit mijn werk een klant in de winkel gehad die met het argument kwam dat ze nooit een melding gezien heeft over de update naar Windows 8.1.
Ze vond het daarom niet nodig te betalen voor de arbeid. Ze zei dat het niet haar schuld was en het niet door nalaten is overgeslagen.

Kan ik ergens in het logboek o.i.d. vinden of deze klant de melding heeft weggeklikt? Ik weet dat Windows in het algemeen veel logt.

Bedankt alvast!

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Ik snap de insteek niet.
De klant komt langs voor wat?

Jij/de winkel brengt vervolgens geld in rekening voor het updaten van de laptop of?

Het lijkt mij zonder verder de case te kennen dat een winkel altijd in overleg met een klant handelingen uitvoert wat invloed heeft op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry hoor, maar als je dat hier moet vragen hoor je volges mijn niet in een computer winkel te werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Het is meer uit interesse of ik het tegendeel op een of andere manier kan bewijzen. Bedoel er verder niks mee.

En inderdaad er is overleg met de klant geweest, alleen zij zegt dat ze nooit zo'n melding heeft gehad.

Ik wil weten of ik dat ergens terug kan zien.

En hoezo hoor ik dan niet in een computer winkel te werken? Ben nog in opleiding en PC's repareren en verkopen kan iedereen die daar de nodige interesse in heeft.

Weet niet hoor, maar al eens naar de deskundigheid in een MM geluisterd/gekeken?
Ik wil dit o.a. ook uit interesse weten. Zal de volgende keer een andere situatie schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Volgens mij zoek jij c:\Windows\windowsupdate.log oid...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De 8.1 update zit in de Windows Store. Als je klant daar nog nooit in gekeken heeft dan kan het zomaar zijn dat je klant die melding nog nooit heeft gezien.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Normaal gesproken krijg je daar wel een melding over. Maar om het even. Ik ga eens in dat logbestand neuzen.

Bedankt voor het meedenken (:

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HetGezegde schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:46:
Ik wil dit o.a. ook uit interesse weten. Zal de volgende keer een andere situatie schetsen.
Als dit je daadwerkelijk geintresseerd had, had je die informatie ook wel zelf kunnen achterhalen door uit te vogelen hoe het Windows update proces werkt. Als je beetje met Google gezocht had, had je bijvoorbeeld het volgende artikel tegen kunnen komen:

How to read the Windowsupdate.log file

Aangezien je niet aantoont wat je zelf al geprobeerd hebt (wat wel verwacht wordt), en dat je topicstart behoorlijk onduidelijk is sluit ik dit topic.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.