melding wanneer iemand op mijn PC inlogt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10 14:01

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Hoi,

Mijn PC thuis wordt door velen gebruikt en ik zou graag een stuk software hebben die mij via de mail (outlook.com) verwittigt wanneer iemand op mijn PC inlogt.
Mag ook middels een app naar mijn Android toestel o.i.d.

Windows 8.1 PC en mijn wachtwoord (pincode) is thuis bekend, omdat iedereen er op mag. Alleen wordt er wel eens misbruik van gemaakt wanneer ik niet thuis ben.

Iemand een idee?

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Schrijf iets en zet het in de startup folder. Wat voor mail-infra heb je? Heb je een SMTP relay? Heb je een authenticatie server of is alles lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:30
Gastaccount/account met beperkte rechten niet een beter idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 13:55
webserver met php scriptje die mailtje stuurt en dan batch bestandje om naar het url van scriptje te gaan?

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Schedule task bij logon? Alleen even een mailserver instellen die je kunt gebruiken. Gewoon ingebakken in Windows.

[ Voor 15% gewijzigd door Belindo op 08-09-2014 20:22 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Nee geen gastaccount.

En een batch bestandje in mijn startup folder of een task scheduler is ook wel een goed idee. Gewoon elke keer een melding.

Ik ga er op zitten. Batch bestandje lijkt me t prettigst; moet te doen zijn.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou voor iedereen een eigen account maken. Veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

sebastius schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:11:
Ik zou voor iedereen een eigen account maken. Veel makkelijker.
Nog beter zelfs, vooral omdat de TS over 'misbruik' spreekt. Dan zou ik m'n account niet meer delen in ieder geval.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:33
als het om het tijdstip gaat kun je ook gewoon de eventlogging uitlezen. Elke login zal je daar kunnen terug vinden.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Ja true. Maar het is meer dat ze de PC niet mogen gebruiken op bepaalde tijdstippen. Ik kan dan, na ontvangen e-mail, de PC op afstand besturen/mee kijken of een berichtje sturen dat ze er af moeten. Haha.

- edit -
Heerlijk simpel nu ik weet dat ik kan zoeken op de termen "batch" en "e-mail".
Nogmaals bedankt.

[ Voor 21% gewijzigd door HetGezegde op 08-09-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
of powershell script...

maar als ze er achter komen dat zo'n script draait en gewoon vanuit je startup-folder draait, dan is die er wellicht net zo snel uitgegooid, of gekilled via taakbeheer...

zij hebben namelijk dezelfde rechten als jezelve onder die account,
en je wilt wellicht ook niet elke 5min. een mailtje krijgen als je zelf bent ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Klinkt als een vertrouwensissue, het meekijken en controleren op een dergelijke wijze is in mijn ogen verwerpelijk.

Ik zou zeggen installeer een keylogger en wat andere spyware. Daarmee heb je volledige controle en kun je de privacy van wat ik aanneem je kinderen volledig overboord gooien.

Succes ermee, maar ik denk dat je drang naar controle een symptoom is van een groter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Hij is volgens zijn profiel 23 en student. Lijkt me eerder broertjes / zusjes.

Maar wat houd je tegen om een extra gebruiker aan te maken met wat minder rechten?
Eventueel kun je daar dan Parental Controls op loslaten, om toegang op bepaalde tijden te blokkeren.
Ter info: [url=hhttps://www.youtube.com/watch?v=_Gu6YPmSvLk]Parental Controls in Windows 8.1[/url]

[ Voor 7% gewijzigd door Vaan Banaan op 09-09-2014 13:44 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Van Vaan Banaan lijkt me ook de betere oplossing.
Extra gebruiker, desnoods per persoon en dan dicht timmeren qua tijd.

Ikzelf zit wel al te dubben (dochter van bijna 8 maanden. :P) hoe ik dit later op ga pakken, maar goed. Zo ver is het voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:44:
Van Vaan Banaan lijkt me ook de betere oplossing.
Extra gebruiker, desnoods per persoon en dan dicht timmeren qua tijd.

Ikzelf zit wel al te dubben (dochter van bijna 8 maanden. :P) hoe ik dit later op ga pakken, maar goed. Zo ver is het voorlopig nog niet.
Eigen pc'tje, kan je je kind meteen leren omgaan met een eigen Pc. Beginnen zonder internet aansluiting natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Uiteraard, want ze komt niet op papa's pc! Verbruikt te veel voor haar simpele spelletjes!

Even terugkomend op de TS. Je hebt ook custom firmware zoals DD-WRT voor verschillende routers waarmee je de mogelijkheid hebt om bepaalde mac adressen dicht te zetten op gezette tijden. Kunnen ze nog wel op de pc, maar niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Als je zelf niet consequent uitlogt, zodat ze op jouw account luchtfietsen, dan moet je regelen dat bij geen activiteit er snel uitgelogt word...
Verder hullie een eigen account geven waar ze liever op zitten dan op die van jou.
Dus 'even'goed inrichten / instellen (zie vaan banaan) en je houd het overzichtelijker.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Windows heeft een "Family Safety" functie waarmee je de gebruikstijden, applicaties en het internetgebruik kunt beperken voor een account. De bescherming daarvan is goed genoeg voor kinderen, als ze wat ouder worden komen ze er vast wel omheen ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Broers, zusjes, vriendin, klasgenoten.
Daarnaast ook meer uit interesse dat het kan (:

Kan wachtwoord veranderen, maar daar komen ze naar bepaalde tijd toch weer achter. Daarnaast vind ik het afschermen van mn wachtwoord (pincode) wat te privacy-achtig. Hoewel dit topic dit totaal tegenspreekt xD

Maar okey. Het is meer van: jullie denken mn laptop zo te kunnen gebruiken, maar I SEE YOU (Big Brother is watching you)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Jij noemt het zo, maar ik vind jouw manier weer erg overdreven. Ieder zijn ding natuurlijk.
mijn vrouw is overigens de enige die zo op mijn pc mag. Verdere inlog ed maak ik geen geheim van iig. Wederzijds respect zeg maar.
mijn dochter hoeft niet op mijn account te zijn, dus dat hoeft dan ook niet. Dit heeft dan ook meer te maken met de rechten op de server. Ze mag van mij dan tzt wel op mijn pc komen als het nodig is. Maar zoals al gezegd zal ze dan waarschijnlijk een eigen pc krijgen. Daarbij zou ik de tijden waarop ze Internet krijgt wel dicht zetten voorlopig.

ik tik overigens snel genoeg waardoor mensen niet mijn wachtwoord weten. Idem op mijn werk. Dus afschermen doe ik niet echt.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 09-09-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Nouja ik wil het graag weten wanneer mijn laptop gebruikt wordt. En dat wordt ook helaas niet altijd eerlijk verteld. Geeft niet, maar nu weet ik het wel.
Een logger kan natuurlijk ook.

Ik ga eens aan de slag met het opstellen van een batch bestandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en gewoon de logfiles even nakijken? daar kan je ook nagaan wanner ze inloggen/uiloggen.
(is wel iets om achteraf pas te controleren en dan ze er op aa nte spreken, en niet om ze op de moment zelve te betrappen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Belindo schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:22:
Schedule task bij logon? Alleen even een mailserver instellen die je kunt gebruiken. Gewoon ingebakken in Windows.
Dit zou ook mijn oplossing zijn. Je moet hierbij wel oppassen met Admin-rechten; heeft het betreffende account dit? Anders kan de gebruiker dit eenvoudig uitzetten.
Je zou eventueel ook de task onder een andere user kunnen aanmaken, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Gelukt met Powershell. En een .cmd die het script activeert met snelkoppeling in de opstartmap.

Thanks! Mag op slot (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:33
Het powershell script delen mag natuurlijk altijd, wellicht dat er nog tweakers zijn die er wat aan hebben of om eventueel de uitbreidingen er aan toe kunnen voegen :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:42

Standeman

Prutser 1e klasse

HetGezegde schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:52:
Nouja ik wil het graag weten wanneer mijn laptop gebruikt wordt. En dat wordt ook helaas niet altijd eerlijk verteld. Geeft niet, maar nu weet ik het wel.
Een logger kan natuurlijk ook.

Ik ga eens aan de slag met het opstellen van een batch bestandje :)
Dus wat je dan wil doen is op een behoorlijk brute manier iemands privacy schenden? Vind je het raar als ik zeg dat je het op een geheel verkeerde manier aanpakt? Hell, als je iets dergelijks bij mij zou doen zou ik overwegen om aangifte tegen je te doen.

Er zijn wel 1001 manier om mensen geen toegang te geven op je laptop of de functionaliteit dermate te beperken dat ze geen schade kunnen doen. Waarom kies er voor stiekem mee kijken en het beschadigen van vertrouwen?

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 16-09-2014 13:52 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Eigen PC.
Pagina: 1