Hallo iedereen,
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn zus. Ze doet een opleiding journalistiek en daarbij komt ook videobewerken (avid) en photoshop (adobe) bij kijken. Hiervoor heeft ze een nieuwe laptop nodig. Waar moet ik op letten en wat zijn de minimum eisen om deze 2 programma's fatsoenlijk te draaien komende jaren?
Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop en videobewerken. Er zal ook regelmatig office op gebruikt worden en film mee gekeken maar dit lijkt mij niet het probleem.
Wat is je budget?
+- 800 euro, als het voor minder kan is het beter. Haal ik voor 850 euro een stuk betere pc is dit ook geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop gaat dagelijks meegenomen worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik al wat rond gekeken (met de kennis die ik tot zekere hoogte heb). Daarbij kwam ik uit op een laptop van Xnotebooks!? Ik ken het verder niet maar ze zijn hanteren volgens mij redelijk goede prijzen.
Linkje: http://www.xnotebooks.nl/...q1-w670sjq1-w670sfq1.html
Ik verwacht niet dat het linkje de juiste configuratie meeneemt dus ik post het hier nog even onder:
Xnoteboos Inferno HW17
GPU: Nvida GT840M 2GB GDDR3 (scherm is 17.3" 1920x1080)
CPU: Intel Core I5 4210M
Hierbij kies ik ook hun koelpasta Freeze
RAM: 8GB DDR3-1600 Crucial (1x 8GB) Extreme performance
HDD: 750 GB 7200rpm HITACHI
(ze heeft een externe 3.0 hdd van 1TB)
SSD: Geschrapt vanwege budget
Dit zijn volgens mij de belangrijkste onderdelen voor de laptop?
Alvast bedankt!
Ik ben opzoek naar een laptop voor mijn zus. Ze doet een opleiding journalistiek en daarbij komt ook videobewerken (avid) en photoshop (adobe) bij kijken. Hiervoor heeft ze een nieuwe laptop nodig. Waar moet ik op letten en wat zijn de minimum eisen om deze 2 programma's fatsoenlijk te draaien komende jaren?
Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop en videobewerken. Er zal ook regelmatig office op gebruikt worden en film mee gekeken maar dit lijkt mij niet het probleem.
Wat is je budget?
+- 800 euro, als het voor minder kan is het beter. Haal ik voor 850 euro een stuk betere pc is dit ook geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop gaat dagelijks meegenomen worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf heb ik al wat rond gekeken (met de kennis die ik tot zekere hoogte heb). Daarbij kwam ik uit op een laptop van Xnotebooks!? Ik ken het verder niet maar ze zijn hanteren volgens mij redelijk goede prijzen.
Linkje: http://www.xnotebooks.nl/...q1-w670sjq1-w670sfq1.html
Ik verwacht niet dat het linkje de juiste configuratie meeneemt dus ik post het hier nog even onder:
Xnoteboos Inferno HW17
GPU: Nvida GT840M 2GB GDDR3 (scherm is 17.3" 1920x1080)
CPU: Intel Core I5 4210M
Hierbij kies ik ook hun koelpasta Freeze
RAM: 8GB DDR3-1600 Crucial (1x 8GB) Extreme performance
HDD: 750 GB 7200rpm HITACHI
(ze heeft een externe 3.0 hdd van 1TB)
SSD: Geschrapt vanwege budget
Dit zijn volgens mij de belangrijkste onderdelen voor de laptop?
Alvast bedankt!