Windows 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 15:41
Ik heb een HP Pavilion 15-b188ed waarop ik probeer windows 7 te installeren. Nu heeft deze laptop geen DVD speler dus heb ik eerste een USB stick zo gemaakt dat ik daarvan kan opstarten. Zover nog geen enkel probleem. Tijdens het opstarten ging het al fout. De indeling van mijn HDD is natuurlijk anders omdat er windows 8 opstond. Dit heb ik aangepast via een linux live CD (via een USB dvd rom).

Nu nog een keer de USB stick erin en installeren maar. Dat gaat allemaal goed tot op het laatst. Dan krijg ik dit. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/d2a81ce342320f460621426f05eafec6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt me een geval van niet-ondersteunde hardware. Kijk even of je dingen als BIOS CSM of Windows 7 mode in je firmware kan instellen.

Windows 7 draait op sommige hardware al niet meer, tenminste, niet als oude BIOS emulatie mist en de firmware controleert op de OS versie. Windows 7 kan geen andere edities doorgeven aan de firmware, dus dan zal je Windows 8 moeten draaien, of anders Unix of Linux die wel gewoon een editie naar keuze door geven om de firmware over te slaan.

Je kan ook niet met secureboot draaien. Waarschijnlijk staat dat al uit, anders had je geen USB boot kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 15:41
Lastig. Ik kijk nu in mijn bios maar kan daar niks van vinden. Ik heb hieronder wel een afdruk gezien wat voor bepekte beeld ik heb.

Dus nu, ik weet dat er op de HDD een boot x partitie is waarop een installatie staat van windows 8. Maar de recovery manier werkt niet meer. Hoe kan ik nu die installatie opnieuw uitvoeren. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/fb8fb258f2a227d07a3c010a5de72d1b.jpg

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Factory Installed OS staat op Win8; soms is dat puur cosmetisch, soms is er dan een softlock om andere of lagere versies te blokkeren.