• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 15:26
Heey allemaal,

Ik heb een probleem mijn pc valt om het half uur uit!
Heb memtest, furmark, prime95 gedraaid gaven allemaal geen problemen aan psu is nog geen jaar oud

In windows zelf krijg ik kernel power error

en daarvoor nog een ID van 6008 (nieuwe fout)

Graag hulp

Ben via skype eventueel bereikbaar teamviewer is ook geen probleem!

groetjes vince

Beter leven is geven!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

We hebben hier geen glazenbol op tafel staan.

Dus graag je systeemspecificaties, etc ,etc.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• VNC95
(FX 8350) (8 gb ram van GEIL) (HD 7870 XT) (740 Watt recom) (samsung evo 256) (1tb Hdd van WD) en liteon ihas dvd rw

Beter leven is geven!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02 15:28
Heb je je computer (cpu/gpu) overgeklokt?

Zo ja, haal je overclock eens weg. Sowieso is een bios-reset ook nooit verkeerd om te proberen.

[ Voor 54% gewijzigd door -Bas op 08-09-2014 19:51 ]

• VNC95
GiBy GA-970A-DS3 970 RG SA

Beter leven is geven!

• VNC95
Nee alles standaard al hoewel mijn videokaart standaard uit de fabriek is overgeclocked
-Bas schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:51:
Heb je je computer (cpu/gpu) overgeklokt?

Beter leven is geven!

Verwijderd

Draai eens een paar uur Memtest X86?

• VNC95
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:53:
Draai eens een paar uur Memtest X86?
Heb ik gedaan kwam tot pass 5 moet dat nog langer?

Beter leven is geven!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02 15:28
Ook niet toevallig in CCC een optie aanstaan van +110% power of iets dergelijks? Probeer eens je videokaart op 600mhz te zetten bijvoorbeeld.

Sinds wanneer zijn de problemen begonnen? Plotseling of na het installeren van bijvoorbeeld een nieuw component?

• VNC95
-Bas schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:55:
Ook niet toevallig in CCC een optie aanstaan van +110% power of iets dergelijks? Probeer eens je videokaart op 600mhz te zetten bijvoorbeeld.

Sinds wanneer zijn de problemen begonnen? Plotseling of na het installeren van bijvoorbeeld een nieuw component?
hoe kan ik dit doen in CCC?

Beter leven is geven!

• VNC95
-Bas schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:55:

nou ik had hier in het begin even last van gehad en daarna hele tijd niet maar heb sinds kort een nieuwe behuizing en daar alles in geplaatst en toen begon de shit weer hoe ik het van te voren heb geregeld geen flauw idee

Beter leven is geven!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel nog niet helemaal duidelijk waar het probleem zit, in OH hoort het sowieso niet, move->PMG

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-02 19:16
Wat voor moederbord heb je ?

De FX8350 processor heeft een TDP van 125 W

je hebt namelijk Am3+ en je hebt AM3+ .
Er zijn heel veel moederborden die hebben een TDP van 90W .
het kan zijn dat jou moederbord wel de processor ondersteunt, maar niet geschikt is voor het vermogen.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:36
frankym schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:53:
Wat voor moederbord heb je ?

De FX8350 processor heeft een TDP van 125 W

Je hebt namelijk Am3+ en je hebt AM3+ .
Er zijn heel veel moederborden die hebben een TDP van 90W .
het kan zijn dat jou moederbord wel de processor ondersteunt, maar niet geschikt is voor het vermogen.
Waar slaat dat nu weer op Am3+ en AM3+ ?????

Je hebt AM3 en AM3+ maar verschil in hoofd of kleine letter heb ik nog nooit van gehoord.
Misschien een bron met wat het verschil is.

On-Topic:

Je CPU staat niet in de lijst van ondersteunde cpu's maar je moederbord ondersteund wel 125W.
Wat geeft de bios weer als CPU type ?
Het kan namelijk wel zo zijn dan hij een verkeerde cpu aangeeft en daardoor verkeerde waardes heeft ingesteld.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Doet alle koeling het? Uit ervaring kan ik vertellen dat ik met mijn FX8150 een half uur kan gamen zonder CPU-fan voordat het spul te warm wordt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

VNC95 schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:48:
(FX 8350) (8 gb ram van GEIL) (HD 7870 XT) (740 Watt recom) (samsung evo 256) (1tb Hdd van WD) en liteon ihas dvd rw
Recom is rotzooi, heb je het al eens geprobeerd met een degelijke voeding?
VNC95 schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:53:
[...]

Heb ik gedaan kwam tot pass 5 moet dat nog langer?
Memtest86+ laat je onder normale omstandigheden minimaal 12 tot 14u draaien, liever zelfs nog langer. Het aantal passes doet er niet echt toe (Al zou het vreemd zijn als je na al die tijd nog geneens 1 pass completed hebt). Ik denk echter niet dat brak geheugen hier het probleem vormt, dat zorgt vaak niet voor spontane uitvallers maar voor constante hangers en BSoD's.
SpiriTNL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:19:

Waar slaat dat nu weer op Am3+ en AM3+ ?????
Ik denk dat er iets als "Je hebt goed en je hebt goed" bedoelt word, ofwel een basis- of highendmoederbord.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2014 11:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-02 19:16
D4NG3R schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:21:
[...]

Recom is rotzooi, heb je het al eens geprobeerd met een degelijke voeding?

[...]

Memtest86+ laat je onder normale omstandigheden minimaal 12 tot 14u draaien, liever zelfs nog langer. Het aantal passes doet er niet echt toe (Al zou het vreemd zijn als je na al die tijd nog geneens 1 pass completed hebt). Ik denk echter niet dat brak geheugen hier het probleem vormt, dat zorgt vaak niet voor spontane uitvallers maar voor constante hangers en BSoD's.

[...]

Ik denk dat er iets als "Je hebt goed en je hebt goed" bedoelt word, ofwel een basis- of highendmoederbord.
Bedankt Danger ,

Ik bedoel inderdaad dat je verschil in AM3+ moederborden hebt .
Ik heb b.v een moederbord liggen van Asrock deze heeft een TDP van 90 W, hier kan ik niet mijn 125 W processor opzetten terwijl deze wel ondersteunt wordt volgensde documentatie het moederbord,
Sommige moederborden kunnen het vermogen gestrest NIET leveren en schakelen uit op de beveiliging.

Maar wat is het merk en fabrikant van het moederbord??

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

frankym schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:21:
[...]
Maar wat is het merk en fabrikant van het moederbord??
Volgens de TS: GiBy GA-970A-DS3 970 RG SA (gewoon een Gigabyt GA-970-DS3)

Wat ik daar vervolgens vind:
- 4+1 phases (ongekoeld.... :-( )
- AMD FX8350 staat NIET in de CPU-support list.

Met een ongekoelde 4+1 fase moederbord moet je niet beginnen aan een AMD FX octa-core, zou er zelfs een beetje huiverig voor zijn om er een hexa core op te planten.
Met VRM koeling, en slechts 4+1, kun je beter niet hoger gaan dan een CPU met een TDP van 95W ongeveer. Beter kun je kijken naar een bord met 8+2 fases, Gigabyte heeft die ook en is niet eens extreem duur (uiteraard wel wat duurder dan je huidige bord).

Overigens is Recom ook niet een je-van-het voeding, iets beter dan Sweex en die meuk, maar zeker geen a-merk qua kwaliteit.
Je bent beter af met een 550W a-merk voeding dan met een 700W b-merk (of c-merk). Want b en c merk voedingen zijn soms minder goed beveiligd en kunnen je hardware behoorlijk omzeep helpen als ze ineens kapot gaan. Bovendien kunnen ze vaak niet eens de spanning leveren wat ze beweren te kunnen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Daarom ook de voedings vraag al denk ik dat het aan de ongekoelde VRMs ligt. Een bekend probleem bij de wat goedkopere am3+ planken.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2014 15:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1