Toon posts:

microfoon surround maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.443 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn nieuwe microfoon. Ik ben er zeer tevreden mee maar ik heb 1 klein probleempje. Mijn microfoon is maar hoorbaar aan één kant. De linker! U begrijpt vast dat dit erg storend is en dat ik dit wil oplossen!

het moet op te lossen zijn! hoe weet ik dat? nou omdat meerdere grote, bekende youtubers deze microfoon gebruiken en die hebben geen problemen (en ik ga ervan uit dat een microfoon van €80 niet maar aan één kant geluid levert).

edit: Eerst dacht ik dat het te maken het met surround geluid. Maar dit is echter niet waar! als je stereo of zelfs mono hebt dan hoor je het ook!

Als u zelf even wilt luisteren moet u naar de video's van de afgelopen 3 weken kijken op het volgende kanaal:

youtube.com/bacongamesnl

dus weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat je het geluid aan 2 kanten hoort? (het geluid dat opgenomen wordt via de mic)

edit:
dit zijn de setting die ik nu heb:
sterkte: 100%
indeling: 2 kanaals, 16 bits, 48000Hz (DVD kwaliteit)

hopelijk kan iemand mij helpen!

alvast bedankt,
pierre

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 20:46 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is een enkele microfoon, 1 enkel kanaal ... die zal nooit surround worden.. Hooguit verdeelt worden over meerdere kanalen door windows/meegeleverde software. daar zal je je probleem dan ook moeten zoeken
mischien ff contact opnemen met enzo knol dan.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
contact met enzo knol gaat denk ik niet lukken! maar ik kan wel even kijken naar de software!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:05

Fordox

00101010

Je hoeft niet overal uitroeptekens te gebruiken!

Microfoons zijn vaak alleen stereo (2.0) of mono. Geen idee wat je wilt doen met 5.1 en 7.1, maar dat slaat eigenlijk ronduit nergens op. Dat zijn vaker aanduidingen voor de output (speaker sets/versterkers) maar nooit voor de input (microfoon)

Dus zet je microfoon gewoon op stereo of mono en je bent goed te verstaan.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
richtkarakterestiek microfoon: cardioide staat er bij de specificaties van de c01u. Pakt blijkbaar vooral geluiden aan de voorkant, dus geen "surround".

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:29

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Microfoons zijn altijd mono tenzij er meerdere elementen in 1 behuizing zitten.

Gebruik je wel de microfooningang? Lijkt wel alsof je een lijningang gebruikt :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
het is ondertussen nog steeds niet opgelost!

ik heb trouwens dus nog een vraag:

1) hoe zorg ik ervoor dat het aan 2 kanten hoorbaar is?
2) hoe verander je de titel van je topic :P

want ik ben er dus achtergekomen dat het probleem er ook is bij stereo en mono!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Begin eens met uitleggen hoe je de microfoon hebt aangesloten, op wat voor ingang, van wat voor apparaat/geluidskaart etc. en welke software je gebruikt om je video's te verwerken voor ze richting youtube gaan.

Want op deze manier gaat alleen iemand met een glazen bol je concrete antwoorden kunnen geven en voor zover ik begreep zijn glazen bollen nog steeds aan de zeldzame kant.

De titel van je topic kan je laten aanpassen door een verzoek daartoe te melden via de rapporteer knop bovenaan het topic :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 23-09-2014 20:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh ... bij mono zijn er geen 2 kanten .. hence mono ...

Maar jonge kom op .. weten nog geen eens wat voor software ... [oh te laat orion is me voor]
btw glazen bol gaat niet werken .. moet kristal zijn he ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 23-09-2014 20:57 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:55:
euh ... bij mono zijn er geen 2 kanten .. hence mono ...

Maar jonge kom op .. weten nog geen eens wat voor software ... [oh te laat orion is me voor]
btw glazen bol gaat niet werken .. moet kristal zijn he ;)
Mono is 1 dat weet ik! maar hierboven zei iemand: "zet je mic op mono of stereo" vandaar mijn verwarring
Orion84 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:55:
Begin eens met uitleggen hoe je de microfoon hebt aangesloten, op wat voor ingang, van wat voor apparaat/geluidskaart etc. en welke software je gebruikt om je video's te verwerken voor ze richting youtube gaan.

Want op deze manier gaat alleen iemand met een glazen bol je concrete antwoorden kunnen geven en voor zover ik begreep zijn glazen bollen nog steeds aan de zeldzame kant.

De titel van je topic kan je laten aanpassen door een verzoek daartoe te melden via de rapporteer knop bovenaan het topic :)
Sorry helemaal vergeten :(

Het gaat om de samson c01u usb microfoon! De geluidskaart zou ik even moeten opzoeken! Het programma waarmee ik de video opneem is open broadcaster software (OBS) en het edit programma is sony movie studio platinum (sony vegas met iets minder functie's)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

om te beginnen
Maak eens een screendump met je audio track open op een postitie waar je maar aan 1 kant geluid hoort

Iperf

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, zoals je al verteld is, is een microfoon mono. Punt. Kun je niks aan doen. BLIJKBAAR zet de software waar je het mee bewerkt het het audiokanaal (mono), op het standaard kanaal. Kloksgewijs meerenderen, afhankelijk van de AudioCODEC van je filmpje (H264 video met MP3), zal het kanaal "1" dus "linksvoor" zijn, of in het geval van MP3, gewoon "links". Je zult die audiotrack dus ook moeten gaan renderen; uitspreiden over de kanalen. Ik ken die sony budget software niet, maar in in Adobe Premiere kan het met "fill left" en "fill right" audiofilters; die nemen in feite het audiokanaal van links, en kopiëren het naar rechts.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:11:
dit zijn de setting die ik nu heb:
sterkte: 100%
indeling: 2 kanaals, 16 bits, 48000Hz (DVD kwaliteit)
Kan je 'm niet op 1 kanaal zetten? Dan is het niet langer stereo en hoef je ook verder geen moeite te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 21:07 . Reden: Gevalletje RTFM dus ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:05:
[...]

Kan je 'm niet op 1 kanaal zetten? Dan is het niet langer stereo en hoef je ook verder geen moeite te doen.

[video]
maar mono is toch ook maar aan één kant?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fish schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:23:
om te beginnen
Maak eens een screendump met je audio track open op een postitie waar je maar aan 1 kant geluid hoort
Ok dan niet ..
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:10:
[...]

maar mono is toch ook maar aan één kant?
Er is geen kant aan mono .. het is mono ...

Aan welke kanalen jij het geluid van de mic toewijst gaat gaat het om

Iperf

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

Nibbz

Postmaster General

fish schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:35:
[...]

Ok dan niet ..

[...]

Ik vermoed dat het opname programma zijn wave (opgenomen met zn mic) als stereo probeert af te spelen. (en dan word de linker speaker alleen aangestuurd).

In sony movie studio zou je je audio kanaal als mono neer moeten zetten (of een nieuw audio kanaal aanmaken, en deze als mono configureren.. en je wave er weer inslepen). Deze word dan over beide speakers afgespeeld.

13:37

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:35:
[...]

Ok dan niet ..

[...]

ohw ik dacht mono = 1
dus zou wel aan een kant zijn!

maar waar moet ik precies een ''screendump'' van maken?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:45:
[...]

ohw ik dacht mono = 1

maar waar moet ik precies een ''screendump'' van maken?
met je audio track open op een postitie waar je maar aan 1 kant geluid hoort

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:45:
[...]
ohw ik dacht mono = 1
Mono is ook 1.

Heb je het bovenstaande videootje bekeken? Wat begrijp je dan nog niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2014 17:54 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je staat op de grote kale heide en je bent doof aan 1 oor. Je hoort een koe.

Aan welke kant staat die dan ?

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 27-09-2014 17:56 ]

Iperf

• nolakru
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-02-2021
ik had dus de zelfde probleem. mijn oplosing was halen (samson g track)

1-kanaals, 16-bits, 48000 HZ (dvd-kwalitiet)

:*)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
nolakru schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:03:
ik had dus de zelfde probleem. mijn oplosing was halen (samson g track)

1-kanaals, 16-bits, 48000 HZ (dvd-kwalitiet)

:*)
Welkom op Tweakers. Leuk dat je een account hebt aangemaakt om binnen dit topic een antwoord te kunnen geven. De laatste reactie was echter meer dan 1,5 jaar oud dus een toegevoegde waarde zal het niet meer hebben.

Om te voorkomen dat we verder gaan met het uit de sloot trekken van deze oude koe, gaat het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.