Hardeschijf formatteren zonder OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
windows update is onderbroken en nu start hij op laad hij en sluit daarna weer af.

Maar hoe kan ik mijn hele hardeschijf formatteren zonder besturingssysteem.

want ik denk als ik een nieuw besturings systeem installeer op die schijf dat hij dan nog voller word.
aangezien de bestanden van het oude systeem er gewoon op blijven staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nee hoor.. Gewoon installeren en dan beide partities, die van 100 mb en de c:, verwijderen en dan nieuwe aanmaken.. Dan word ie geformatteerd en word Windows er opnieuw opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
Okay mooizo :)

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 17:18
Als de partities om wat voor reden gelockt zijn, kan je een standaard Linux distributie op een USB zetten, die Booten en daarmee je hd helemaal leeg maken, die trekt zich meestal niets aan van blokkades.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14
Het kan gewoon tijdens het installeren van je nieuwe Windows installatie, maar als je ooit meer wilt is Gparted een heel mooi programma: http://gparted.org

Je kan ervan opstarten zoals je ook Windows opstart, en halverwege moet je nog even '06' intypen en op enter drukken voor Nederlands, maar daar kom je wel achter :P Hij vraagt het heel netjes. Daarmee kan je bijvoorbeeld ook partities verplaatsen, of met partities spelen waar Windows helemaal niets mee kan.