Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Forum] 'Laatste reactie' gaat naar vorige pagina ipv huidig

Pagina: 1
Acties:

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet of dit nu browser (Chrome) specifiek is of niet maar het komt steeds vaker voor hier. Het volgende:

Als ik in 'Mijn topics' kijk naar de topics die actief zijn (gekleurde wolkjes ervoor zeg maar, 'nieuwe reacties') wil ik daar op klikken om naar de laatst gelezen/geposte reactie te gaan.

Dat werkt vaak prima, maar meer dan eens komt het voor dat het topic door gaat naar een volgende pagina en ik, ondanks dat ik de 'Mijn topics' overzicht een harde refresh geef, alsnog naar de vorige gelezen reactie ga. Concreet voorbeeld:

[Multi] Destiny Deel 1

Als ik nu kijk in 'Mijn topics' is de link ('nieuwe reacties') waar ik naartoe ga:

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/42847395#42847395

Terwijl ik tot en met hier gelezen heb:

code:
1
 http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/42849269#42849269

Dit is overigens niet alleen als er een nieuwe pagine tevoorschijn is gekomen. Ook op single page topics wordt ik altijd naar een oude post geleid ipv daadwerkelijk laatste gelezen message.

Hoe en wanneer wordt dit (dus laatst gelezen reactie) 'geüpdatet' ? Wat is de logica erachter? Ik kan het iig in de desktop versie van Chrome ( Version 37.0.2062.103 m ) alsmede de Android mobiele versie reproduceren.

Of doe ik gewoon iets fout/interpeteer ik de functie verkeerd van het gekleurde icoontje?

offtopic:
Ik hoop dat ik het een beetje ok beschreven heb. Anders maak ik even een screencast ervan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 08-09-2014 15:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32

BM

Moderator Spielerij
Het gaat iig niet instantly, dus dat je af en toe bij oude posts uit komt kan wel kloppen. Om dezelfde reden (vermoed ik) zie je soms in het topicoverzicht dat er nieuwe posts zijn, maar als je doorklikt zijn ze al weg.

Hoe het exact bepaald word weet ik echter ook niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat is afhankelijk van de begintijd van je sessie. Je sessie 'reset' die begintijd na 15 minuten inactiviteit.

We houden dus niet per gebruiker bij welke pagina hij/zij al heeft bekeken.

Intentionally left blank

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Ah, dat verklaart een hoop. Bij snel lopende topics moet je dus of inactief zijn ( :+ ) of gewoon handmatig naar de laatste posts scrollen.

Weer wat geleerd :)

Xbox Live ID:Notna8310

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op de tijd in de "laatste reactie"-kolom klikken levert je een link naar de laatste reactie op. Wellicht heb je daar nog wat aan, hoewel die misschien weer net te ver gaat in een hardlopend topic :P