Eind augustus heb ik een mobiele telefoon verkocht en verzonden naar het buitenland.
Zwitserland om precies te zijn. NLer die daar woont en graag hier een tweedehands (nieuw in doos) GSM kocht. Op zijn verzoek is hij verzonden.
Nu is de telefoon beschadigd aangekomen (frame + glas + LCD kapot). Tevens is de verpakking kapot.
Kosten ca 600 euro, verkoop prijs van de telefoon lag lager (ca 400 euro).
Kortom, de koper is niet zo blij want hij heeft een kapotte telefoon.
Helemaal begrijpelijk.
Pakket was verzekerd verzonden dus we gaan contact zoeken met de PostNL.
Nu is de vraag, wat is netjes om te doen?
- De koper zijn geld meteen terug storen en afwachten of/tot PostNL een verzekering uitkeert.
- Wachten of/tot PostNL een verzekering uitkeert en dan terug betalen aan de koper
Let op, ik probeer nergens onderuit te komen. Koper heeft betaald en hoort een telefoon te krijgen.
Ik ben de verzender, dus ik hoor mijn verantwoording te nemen, doe ik ook graag.
Maar is het netjes/verplicht/normaal om nu vast terug te betalen of te wachten tot PostNL iets laat weten?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Zwitserland om precies te zijn. NLer die daar woont en graag hier een tweedehands (nieuw in doos) GSM kocht. Op zijn verzoek is hij verzonden.
Nu is de telefoon beschadigd aangekomen (frame + glas + LCD kapot). Tevens is de verpakking kapot.
Kosten ca 600 euro, verkoop prijs van de telefoon lag lager (ca 400 euro).
Kortom, de koper is niet zo blij want hij heeft een kapotte telefoon.
Helemaal begrijpelijk.
Pakket was verzekerd verzonden dus we gaan contact zoeken met de PostNL.
Nu is de vraag, wat is netjes om te doen?
- De koper zijn geld meteen terug storen en afwachten of/tot PostNL een verzekering uitkeert.
- Wachten of/tot PostNL een verzekering uitkeert en dan terug betalen aan de koper
Let op, ik probeer nergens onderuit te komen. Koper heeft betaald en hoort een telefoon te krijgen.
Ik ben de verzender, dus ik hoor mijn verantwoording te nemen, doe ik ook graag.
Maar is het netjes/verplicht/normaal om nu vast terug te betalen of te wachten tot PostNL iets laat weten?
Alvast bedankt voor jullie advies.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021