HetNet Pop-server

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022
HAllo,

Weet iemand toevallig of de hetnet pop-server (pop.hetnet.nl) niet meer te bereiken is buiten hetnet? Ik kom wel nog op de smtp-server.

en kan er iemand pingen naar mail.gmx.net of ligt die server er ook al uit?

alvast bedankt, Rob!

Jep

Verwijderd

Bij mail.gmx.net krijg ik een time-out.

en pop-hetnet doet het gewoon bij mij.
hij is de laatste tijd wel wat slecht bereikbaar. maar nu doet ie het.

Verwijderd

Hmm, hier doet ie het gewoon wel hoor:

+OK Microsoft POP3 Server Version: 5.5.1877.747.74 ready <169.4276236688@hetnet.nl>

:)

Verwijderd

als je niet via hetnet inbeld kan je wel op de pop komen maar niet op smtp als het goed is

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb hetzelfde probleem met 12move (pop3.12move.nl)

Ik kan wel ontvangen maar geen mail versturen heb al 100x mijn instellingen nagekeken, maar alles staat goed ingesteld heb het probleem sinds 2 maanden

Wie kan me helpen?

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Heb hier sinds 7 juni (na de upgrade van de email servers van hetnet) ook problemen, ik heb al een dikke 50 min ofzo met de helpdesk aan de telefoon gehangen en die wisten ook nix, ze vonden het alleen een heel vaag probleem.

Ze zouden mijn gegevens doorgeven aan de klantenservice, en die zouden dan mn account opnieuw invoeren. Maar daar wacht ik nou inmiddels ook al 3 dagen op.

De foutmelding die ik heb is:

Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC18

Dit is met beveiligd-wachwoordverificatie, dit moest van de helpdesk zo ingesteld worden.

Zonder beveiligd-wachtwoordverificatie:

Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Could not open Inbox for 'accountnaam'.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Inloggen via netmail geeft een onbekende fout. Dat vonden ze bij hetnet ook raar want normaal gebruiken ze netmail om passwoorden te controleren. Maar dat gaf bij hun ook een onbekende fout.

Maak hier zelf overigens gebruik van chello.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Ik maak gebruik van de mail servers van het net via My Web. Heb echter de laatste tijd geen problemen gehad. Werkt allemaal perfect.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 08:55 schreef whizzkey het volgende:
HAllo,

Weet iemand toevallig of de hetnet pop-server (pop.hetnet.nl) niet meer te bereiken is buiten hetnet? Ik kom wel nog op de smtp-server.
Klopt. Hetnet heeft zijn eigendiensten alleen beschikbaar gemaakt als je inbeld op VPoP's van het net.
en kan er iemand pingen naar mail.gmx.net of ligt die server er ook al uit?

alvast bedankt, Rob!
Wellicht dat Het Net hier ook een vinger in de pap heeft.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
Ik kan anders gewoon inloggen op pop.hetnet.nl vanaf mijn casema kabeltje...

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op woensdag 13 juni 2001 08:18 schreef jant het volgende:

Klopt. Hetnet heeft zijn eigendiensten alleen beschikbaar gemaakt als je inbeld op VPoP's van het net.
en wat is dan het hele nut van netmail :?
ik dacht dat je daarmee over de hele wereld je email moest kunnen bekijken. en zelfs dat lukt me niet, ik denk dat er daar wat mis is gegaan met die server upgrade, een paar bitjes omgevallen ofzo. :(

Het is overigens wel zo dat je nix meer naar hetnet ftp kunt uploaden vanaf een ander netwerk

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022
Nahja. Een reboot deed dus wonderen. gmx is trouwens ook weer bereikbaar en ik kan nog altijd de smtp-server van hetnet gebruiken. Dus die is niet afgesloten (ik bel niet in via hetnet)

Jep

Pagina: 1