Freenas Transmission

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met het instellen van mijn NAS.
Waar Freenas 9.2.1.7 op draait, nu loop ik tegen een groot probleem aan met de premmisions.
Het probleem is dat transmission onder de user id 921 en group 921 draait.

Als transmission bestanden download slaat hij ze op in Media.
En in Media heeft user nobody en nogroup de rechten.
Dus voeg ik de user transmission toe aan de group nobody.

Tranmission heeft alle rechten in de map maar als transmission nieuwe mappen aanmaakt voor de downloads kan ik ze niet meer aanpassen.

Iemand een idee kwa oplossing.
Ik had gelezen op fora's dat je de umask moet aanpassen in settings.conf. Maar als ik dit aanpas en start transmission opnieuw op dan staat alles weer in standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de transmission settings aanpassen als transmission uit staat anders overschrijft hij ze gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbindingsfout
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 00:54
Ik weet zelf weinig van freenas, ik heb er nooit mee gewerkt, maar er zit een mooie optie in de configuratie van transmission, als je transmission even stopt en naar het settings.json configuratiebestandje gaat kan je een pad aangeven naar een script.

De optie heet als volgt: "script-torrent-done-enabled: Boolean (default = false) Run a script at torrent completion."
En hiermee geef je het pad aan naar het script "script-torrent-done-filename: String (default = "") Path to script. "
bron: https://trac.transmissionbt.com/wiki/EditConfigFiles

Je maakt een klein script aan waarin je het pad aangeeft en de owner van de bestanden veranderd zoals ik hier nu probeer voor te doen:

!#/bin/bash
chown -R gebruiker:gebruiker /pad/naar/bestanden

En zo krijgen de bestanden de owner "gebruiker" de "-R" optie is ervoor om alles recursief te doen, dit is gewoon handig omdat alles vanaf die locatie en daarbinnen dan een nieuwe owner krijgt

Kijk maar met "ls -lhA" als je in de map van de films zit om te zien welke gebruiker de owner is, dit is waarschijnlijk transmission

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:08:
Je moet de transmission settings aanpassen als transmission uit staat anders overschrijft hij ze gewoon weer.
Het probleem is dat ik in de gewone shell niet aan mijn config. Geraak alle voorbeelde die ik vind zijn voor freenas 8. En als ik dat path in mijn shell in geef vindt hij het bestand niet.