Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Een vriend is op zoek naar een potentiële budget game-pc, hij zegt nu dat die een Q9450 + 8GB aan ram in zijn PC heeft zitten, ik zeg dat hij zijn PC niet zomaar moet afschrijven en zijn 9600GT eens moet proberen te upgraden met een nieuwe videokaart, ik raad deze aan:
pricewatch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING

Hij geeft zelf aan dat die meer leisure gaming wilt gaan doen op zijn PC omdat hij high-end games op zijn PS4 wilt gaan spelen. Nu is de vraag: Vormt zijn cpu een grote bottleneck voor de R9 270? Is er een beter alternatief, moet hij zijn CPU misschien overklokken? Want ik weet dat zijn cpu erg krachtig was voor zijn tijd en het is zonde om daarvoor een nieuwe PC te kopen, games halen nu ook tegenwoordig veel performance uit GPU's zelf. Zit zelf al te kijken naar zo'n 6000-7000 series GPU, aangezien hij toch geen games zoals BF3 @ 1080p /60fps gaat draaien maar nog wel genoeg power heeft voor zijn middelzware games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 18:15
Ik verwacht dat het met een R9 270 niet zon grote bottleneck zal worden, echter als je er een beetje verstand van hebt is het overclocken van een CPU met de Juiste cooler natuurlijk nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

ik heb en Q8800 met 4 gb ram en ook de 9600 GT.
Ik heb afgelopen december er een SSD ingezet en dat gaf al zown gigantische boost. Nu merk ik dat ik toch ook moet gaan upgraden. Vooral dat de ram een bottleneck is en de 9600GT geen directx11 ondersteund.

In mij geval ga ik de processor/moederbord/ram eerst vervangen omdat ik geen zin heb om te gaan investeren in ddr3-ramgeheugen. Daarna zal ik mijn videokaart upgraden.

In jou geval, omdat er al 8gb aan ram is, zou ik eerst de videokaart upgraden en dan kijken of het systeem goed loopt met de gewenste spellen. Dan kan je daarna nog even doorsparen voor de upgrade van de rest.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Gertjuhjan schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:15:
In jou geval, omdat er al 8gb aan ram is, zou ik eerst de videokaart upgraden en dan kijken of het systeem goed loopt met de gewenste spellen. Dan kan je daarna nog even doorsparen voor de upgrade van de rest.
Dit lijkt mij ook de beste optie denk ik, en in dit geval de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zijn cpu zal in sommige gevallen een lichte bottleneck zijn. In spellen waar je Mantle kan gebruiken is dit niet het geval. Hij zal er in ieder geval flink op vooruit gaan.
Hij zou, mocht het nodig zijn zijn cpu licht kunnen overclocken naar bijv. 3ghz of 3.2ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Ja Mantle ondersteunde games zullen idd weinig problemen opleveren, hij gaat erover nadenken, iig is hij positief erover. Dit is voor nu gewoon de beste oplossing, mocht hij alsnog een andere PC willen over een paar maanden, dan koopt hij gewoon een nieuwe, uiteraard dan zonder videokaart, die prikt hij dan gewoon daarin. iig bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1