Aankoop tweedehands GPU

Pagina: 1
Acties:

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-02 13:55
Beste,

Aan het eind van de maand ga ik een nieuwe videokaart kopen, en toevallig weet ik dat er vooral bij V&A veel r9 280x/290's te vinden zijn. Nu worden deze ook gebruikt voor minen, dit schijnt de prestaties wat minder te maken.

Waar moet ik op letten bij aankoop van zo'n kaart?

Groet,

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Als je via Tweakers een kaart koopt zou ik letten op de Reviews op de gebruiker van andere mensen en of er een aankoopsbewijs bij zit voor evt. garantie. Daarnaast uiteraard de prijzen vergelijken voor de goedkoopste/kwalitatief best kaart voor jouw gebruik.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

"prestaties wat minder"

Dit is niet waar, het verkort de levensduur, niet de prestaties. Echter gaat de kaart waarschijnlijk toch eerder vervangen worden als kapot, dus is het niet een ramp dat deze gebruikt zijn voor minen.

Verder let op de gebruikers reviews en ga bij voorkeur de kaart halen om deze in werking te zien.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bij AMD heb je gewoon een giga riusico dat de kaart voor minen is gebruikt. Dit heeft zeker invloed op de levensduur van je videokaart. Doe met deze informatie wat je wilt.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 13:24
Ik zou geen kaart kopen met aangepast bios of gemodde koeler ivm het vervallen van de garantie.
Daarnaast zoals gezegd letten op garantiebewijs, waar de kaart gekocht is en de reputatie van de verkoper.

Voor een klein prijsverschil zou ik het risico niet nemen en gewoon nieuw kopen maar voor de juiste prijs is een gebruikte kaart zeker een goed alternatief.

Verwijderd

Let ook op dat je geen AMD kaarten neemt met reference coolers. Die maken veel lawaai en worden heet.

• ItsShowTimeZ
eL_Jay schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:08:
Bij AMD heb je gewoon een giga riusico dat de kaart voor minen is gebruikt. Dit heeft zeker invloed op de levensduur van je videokaart. Doe met deze informatie wat je wilt.
Minen schijnt niet zo heel veel invloed te hebben op levensduur van de kaart, het gamen schijnt veel meer invloed te hebben. Omdat bij minen de kaart op een constante snelheid en temperatuur blijft lopen en bij gamen het elke keer op en neer schiet.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

ItsShowTimeZ schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:23:
[...]

Minen schijnt niet zo heel veel invloed te hebben op levensduur van de kaart, het gamen schijnt veel meer invloed te hebben. Omdat bij minen de kaart op een constante snelheid en temperatuur blijft lopen en bij gamen het elke keer op en neer schiet.
Ja klopt, als je het allebei 24/7 zou doen, dat red je bij gamen natuurlijk nooit

• ItsShowTimeZ
garriej schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:31:
[...]

Ja klopt, als je het allebei 24/7 zou doen, dat red je bij gamen natuurlijk nooit
Zeg nooit nooit:)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-02 13:55
Kijk, dit is informatie waar ik wat mee kan. Hartelijk dank voor de hulp mensen!
Pagina: 1