Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Maglite LED conversiekits: ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een D-cell Maglite overweeg ik om een conversiekit van http://www.magleds.nl/ te kopen. Echter kan ik bijna niets (nuttigs) vinden qua ervaringen en meningen.

Iemand toevallig ervaring met het plaatsen van een LED kit in je huidige Maglite? En waar heb je deze gekocht? Magleds.nl lijkt aantrekkelijk vanwege de lage prijs, maar dan vraag ik me tegelijkertijd af: hoe kunnen zij iets voor €15 leveren dat via andere sites €40 en €55 kost..?

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Negen jaar geleden, toen er nog nauwelijks betaalbare LED zaklampen te koop waren, heb ik via een inkoopactie retrofit LED's van TerraLUX voor een maglite 2D en 2AA gekocht.
In vergelijking met de oude gloeilampjes was het resultaat in lichtopbrengst geweldig. De mini maglite met LED gaf opeens veel meer licht dan de logge 2D met gloeilampje, waardoor ik praktisch altijd alleen nog de mini maglite gebruikte.

Helaas smolt de bijgeleverde plastic reflector van de mini maglite na intensief gebruik (minstens uur een achter elkaar) weg door de warmte. Via een andere inkoopactie heb ik toen een echte LED zaklamp gekocht. Hier gaan 2AA batterijen in, en de lichtopbrengst daarvan is nog vele malen hoger dan de 2D. De 2D heb ik wel nog steeds, en doet het nog prima. Hierin is meer ruimte voor koeling en wordt de originele stalen reflector gebruikt.

Ondertussen zullen de retrofit LED's ook een stuk beter zijn geworden. Je kunt dus nog kijken wat TerraLUX tegenwoordig heeft. Op amazon zie ik ze voorbijkomen voor $ 16.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55
Hier Het grote (LED-)zaklampentopic

Wordt daarover uitgebreid gesproken.

Verwijderd

Topicstarter
Beatman schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:39:
Negen jaar geleden, toen er nog nauwelijks betaalbare LED zaklampen te koop waren, heb ik via een inkoopactie retrofit LED's van TerraLUX voor een maglite 2D en 2AA gekocht.
In vergelijking met de oude gloeilampjes was het resultaat in lichtopbrengst geweldig. De mini maglite met LED gaf opeens veel meer licht dan de logge 2D met gloeilampje, waardoor ik praktisch altijd alleen nog de mini maglite gebruikte.

Helaas smolt de bijgeleverde plastic reflector van de mini maglite na intensief gebruik (minstens uur een achter elkaar) weg door de warmte. Via een andere inkoopactie heb ik toen een echte LED zaklamp gekocht. Hier gaan 2AA batterijen in, en de lichtopbrengst daarvan is nog vele malen hoger dan de 2D. De 2D heb ik wel nog steeds, en doet het nog prima. Hierin is meer ruimte voor koeling en wordt de originele stalen reflector gebruikt.

Ondertussen zullen de retrofit LED's ook een stuk beter zijn geworden. Je kunt dus nog kijken wat TerraLUX tegenwoordig heeft. Op amazon zie ik ze voorbijkomen voor $ 16.
Dankjewel!