Dit is mijn pc build. Suggesties voor volgende upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• stefan186
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-01-2023
Hallo dit is mijn build ik heb hem net geupgrade met een 2de r9 290. Hij loopt goed maar ben toch benieuwd of jullie me kunnen helpen met waar ik hem nog sneller mee kan laten lopen. Ik heb niet zo heel veel geld dus ik kan geen super dure CPU kopen. De dingen die ik met mijn pc doe zijn gamen, browsen en films kijken,

Dit is mijn build:

CPU: Intel Core i5-3570K 3.4GHz@4.4GHz Quad-Core Processor
CPU Cooler: Phanteks PH-TC12DX_BK 68.5 CFM CPU Cooler
Motherboard: MSI Z77A-G45 ATX LGA1155 Motherboard
Memory: Kingston 4GB (1 x 4GB) DDR3-1333 Memory
Memory: Kingston 2GB (1 x 2GB) DDR3-1333 Memory
Memory: Kingston 2GB (1 x 2GB) DDR3-1333 Memory
Storage: Samsung 840 Pro Series 128GB 2.5" Solid State Drive
Storage: Western Digital Caviar Blue 500GB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Video Card: Asus Radeon R9 290 4GB DirectCU II Video Card (2-Way CrossFire)
Video Card: Asus Radeon R9 290 4GB DirectCU II Video Card (2-Way CrossFire)
Case: Corsair Air 540 ATX Mid Tower Case
Power Supply: OCZ Fatal1ty 1000W 80+ Gold Certified Semi-Modular ATX Power Supply
Operating System: Microsoft Windows 8.1 Pro - 64-bit
Sound Card: Creative Labs Sound Blaster Z 24-bit 192 KHz Sound Card

Ik zat eraan te denken om nieuwe/extra ram geheugen te kopen maar ik heb gelezen dat dit niet zoveel uitmaak voor de performance.

Ik hoop dat ik hier nog goede tips kan krijgen!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dit systeem zou ik eigenlijk niet upgraden.

Goede cpu - check ✔
Goede cooler - ✔
SSD - ✔
grafische kracht - ✔✔
Case & voeding goed - ✔
zelf een geluidskaart..

Om perfect te kunnen zijn zegmaar, zou je eigenlijk 2 RAM sticks moeten draaien voor dual channel. (triple channel is niet ondersteund hier)
Maar dat is het geld niet waard en zal je eigelijk niet eens merken.

Hoe zit het met je hoofdtelefoon, monitor, (mechanisch) toetsenbord, muis, bureaustoel en dergelijke? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 08-09-2014 03:39 ]

• stefan186
Oke dankje voor je reactie ! Ik heb tijdens het samenstellen echt veel aan tweakers gehad ik kijk altijd eerst even bij pricewatch en de reviews wat het goed doet.
Alles zit aangesloten op mijn TV in mijn slaapkamer dus qua comfort zit ik ook goed. Ik denk dat ik anders gewoon maar even ga genieten van wat ik nu heb. Laatste upgrades (van gtx 580 naar 2x r9 290) maakte echt veel verschil. Dit is mijn eerste eigen pc dus is echt super leuk om te doen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DDR3 geheugen wil graag in setjes van 2 lopen omdat je het dan in Dual Channel kan laten lopen. Ik zou er dus nog 1 reepje 4GB kingston bij zetten zodat al het geheugen meteen dual channel gaat werken. 12 GB is opzich veel, maar bij zwaar gamen met een crossfire setup kan het toch ook wel handig zijn. Kortom, zeker doen in jouw geval. Desnoods haal je die 2x2gb eruit en verkoop je die weer.

youtube.com/@hisrep

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-02 14:11
Misschien wel eens enkele testjes doen op je SSD, die is al enkele jaren oud ondertussen, en met 128GB verwacht ik dat er redelijk wat schrijfbewerkingen zijn uitgevoerd :)

• stefan186
Bedanktl voor de tips!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
starfight schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:28:
Misschien wel eens enkele testjes doen op je SSD, die is al enkele jaren oud ondertussen, en met 128GB verwacht ik dat er redelijk wat schrijfbewerkingen zijn uitgevoerd :)
Die SSD zal zeer waarschijnlijk nog gewoon volledig prima zijn.. Is nog geen 2 jaar geleden uitgekomen..
Het is ook de pro versie en die heeft het betere MLC geheugen ipv tlc zoals de niet-pro samsung 840.

[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 09-09-2014 02:49 ]

Pagina: 1