Volvo V40 2015 Premium audio subwoofer plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Hi All,

Ik ben sinds vorige week de trotse berijder van een V40 R-Design met de Harman Kardon premium audio optie. De auto zelf is prima in orde. maar het geluid klinkt geeft wat te wensen

Het klinkt echt niet zoals het zou moeten zijn, het gaat niet hard en als je een beetje op hoog volume speelt resoneert er van alles in de deuren. Ik denk dat dit met een hoop isolatie in de deuren wel opgelost kan worden.
Nou zijn hier op andere sites wel al wat forums over gestart maar ik wilde het er toch eens met de echte hobbyisten van GoT over hebben:) Er wordt wel steeds gesproken over een uitbreiding met een subwoofer maar er staat niet echt goede info.

Is er al iemand mee bezig geweest om zelf een subwoofer in te bouwen, en weten jullie al waar de versterker ligt ? Er is mij bij het bestellen door de verkoper verteld dat dit uiteraard kan, maar ik heb nog maar niet alle kappen los gedraaid. (Ik denk dat hij rechtsachter in de koffer ruimte zit)
De verkoper die hem vorige week afgeleverd heeft kon er natuurlijk ook niets over zeggen en gaat het navragen.

Ik ben benieuwd of de versterker high pass filters heeft die wat omhoog kunnen en of er ergens een extra lijntje ligt voor een subwoofer op een extra versterker. anders zal ik de sub van het achter signaal moeten halen.

Graag jullie reacties en tips!

edit :
De versterker ligt onder de bestuurdersstoel, het is alleen wel maar een kleintje voor 5x 150 Watt, ik zal hem er morgen eens uitdraaien om te zien of er ergens filters op ingesteld kunnen worden.
Heeft iemand toevallig toegang tot de technische schema's van de V40, of zal ik de dealer maar gewoon raadplegen ?

[ Voor 10% gewijzigd door steejvan op 08-09-2014 21:33 ]

Raar is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:14
Ik verwacht dat je het beste terecht kan bij de verkoper :)
Helemaal omdat het een nieuwe auto betreft zou ik het liefst dit door de leverancier/verkoper laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:12

DropjesLover

Dit dus ->

Mja, het is een compleet systeem wat je hebt aangeschaft, wat me redelijk toegespitst lijkt te zijn op specifieke apparatuur en afregeling. Als je er zomaar een andere versterker en sub tussen gaat zetten is de rest een beetje overbodig, dan had je de auto zonder HK systeem kunnen kopen en er zelf een fatsoenlijk systeem naar wens in kunnen zetten...

Had je een goede €1000 op aanschafprijs bespaard, waar je best wat anders kan regelen.

De versterker is slechts 130W, voor 10 speakers. Sorry hoor, maar de meeste aftermarket speakers trekken toch iets meer dan 10W/stuk en een beetje subwoofer al snel 50 tot 100W. Dan snap ik wel dat je vind dat het geheel niet zo hard gaat...

[ Voor 32% gewijzigd door DropjesLover op 08-09-2014 00:09 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejvan
@leendertvanbri:
En als die nou verkoper het na navragen nou zegt dat t niet kan. Dan is de kans groot dat ik het niet opgeef:)

@dropjeslover: klopt, maar dan had ik ook een kleiner scherm gehad en dan was niet alles zo mooi geïntegreerd geweest zoals het nu is. Volgens mij is de versterker wel 5x150 watt voor de 12 speakers, dan wordt de berekening wel wat anders.

Quote van de site :"Het systeem is uitgerust met een 5x130 Watt class D versterker, een compacte, efficiënte versterker met een indrukwekkende geluidsproductie. De geavanceerde Dirac Live software verzekert een optimale afstemming van de luidsprekers op de ruimte waar zij zich in bevinden. "

Raar is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44
In de Volvo topic heb ik hierover ook mijn beklag gedaan. Ik heb net een maandje ongeveer mijn nieuwe V40 D4 en ook daar is het HK systeem dramatisch bij lage tonen. Over de 65% van het volume is gewoon onmogelijk. Dealer heeft er onlangs naar gekeken, deuren uitgehaald en wat dingen bekeken, maar ze konden er niets aan verbeteren. Ze hebben nu een melding gedaan richting Zweden en nu is het even afwachten op antwoord.

Het zou dus goed zijn als iedereen met deze klachten (volgens mij iedereen met het HK systeem in de nieuwe V40) naar zijn of haar dealer gaat en dit laat doorspelen naar Zweden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejvan
Zo een maand of twee later is er weer een hele hoop veranderd in v40-land.

Voor de tech hobbyisten onder ons : http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=64551&page=last

Raar is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb even zitten kijken; heb je nu de poort van de sub dichtgestopt met schuim?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Jammer dat je de solderingen niet netjes hebt afgewerkt met krimpkous, maar met tape(?)
En ik begrijp dat het een lease-auto is? Hoe gaat dat als je hem weer moet inleveren dan?

Verder ziet het er wel netjes uit. Was een actieve subwoofer niet makkelijker geweest?

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59
Als ik dit zo bekijk, verwacht ik problemen met de leasemaatschappij bij inleveren. Of je moet alles weer onzichtbaar verwijderen.

Sowieso moeten alle technische wijzigingen aan een leaseauto goedgekeurd worden door de leasemaatschappij. Dus bij brand door kortsluiting of zo, kun je een auto terug betalen.

Verder: Wel netjes gedaan. Was dit een prive auto geweest, dan had ik je alleen maar complimenten gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejvan
teacher schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:12:
Heb even zitten kijken; heb je nu de poort van de sub dichtgestopt met schuim?
Nee ik heb hem dichtgezet met een stuk mdf (gekit en geschroefd)
Dat stukje schuim had ik er gewoon ff ingeduwd omdat ik geen bekleding meer had:)

Raar is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejvan
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:53:
Jammer dat je de solderingen niet netjes hebt afgewerkt met krimpkous, maar met tape(?)
En ik begrijp dat het een lease-auto is? Hoe gaat dat als je hem weer moet inleveren dan?

Verder ziet het er wel netjes uit. Was een actieve subwoofer niet makkelijker geweest?
Die solderingen daar waren inderdaad niet zo netjes, ik had toen geen krimpkous en wilde toch vooruit. De speaker aansluitingen op de DSP (Audison Bit ten) heb ik wel netjes met krimpkous gedaan.

Een actieve subwoofer was misschien wel gemakkelijker geweest maar had niet zo'n geluid gegeven als een Rockford T1.
Omdat ik de lage tonen uit de deuren moest filteren, en omdat de eindversterker van Volvo maar een heel laag uitgangssignaal had moest ik toch een versterker op de deurspeakers zetten, deze ligt onderin en kon ik zo mooi kwijt.
Nomis schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:32:
Als ik dit zo bekijk, verwacht ik problemen met de leasemaatschappij bij inleveren. Of je moet alles weer onzichtbaar verwijderen.

Sowieso moeten alle technische wijzigingen aan een leaseauto goedgekeurd worden door de leasemaatschappij. Dus bij brand door kortsluiting of zo, kun je een auto terug betalen.

Verder: Wel netjes gedaan. Was dit een prive auto geweest, dan had ik je alleen maar complimenten gegeven.
Ik heb het nou juist zo gedaan zodat ik alles gemakkelijk zonder schade kan uitbouwen, alleen de betumen matjes in de deuren zullen blijven zitten maar daar zullen ze niet over klagen:)

Voedinskabel doorvoer achter handschoenenkastje : Langs het bestaande rubber met een pvc pijpje
speakeraanslutingen op Volvo versterker : met een verloopkabel die ik er zo tussenuit kan trekken (2 stekkers)
massa aansluiting : onder een bout van de gordel van de achterbank
De hele inrichting van de kofferbak is met een paar schroefjes vast gezet, de nieuwe vloer ligt los.

Ik heb de houder van het reservewiel er alleen afgeslepen om hoogte te winnen voor de sub kist, maar een reservewiel zat er toch al niet in. En een paar gaatjes in de achterkant van de achterbank om de versterkers op te testen maar die zitten gewoon in de bekledig en zie je niets van.

Brand door kortsluiting ben ik niet zo bang voor met een goed gezekerde kabel vlakbij de accu.

Ik had er eigenlijk al best wel redelijk over nagedacht vond ik:)

Raar is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:47
Ik zie juist geen problemen, ze gaan echt niet elke vierkante cm af om te kijken of er een gaatje zit.
Mocht er brand ontstaan dan is nog maar te bewijzen of dat daadwerkelijk door de sub komt, denk niet dat er heel veel te herleiden is aan zo'n uitgebrand wrak. All met all gewoon lekker knutselen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1