Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 16:25
Hi all,

Op dit moment ben ik op doorreis in de vs. Zo af en toe zou ik graag via mijn tablet een serie of film kijken door deze aan te sluiten op de tv. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid werkend.

Ik had eerst een slimport met een hdmi kabel los (thuis getest en werkte prima). Via de slimport kreeg ik met diverse tablets en telefoons geen beeld op diverse televisies (lg en sony). De hdmi kabel los deed het wel toen ik een aparaat van het hotel ermee verbond. Conclusie: slimport defect. Weg ermee dus.

Gisteren heb ik bij Wallmart een nieuwe kabel gekocht om (hdmi - micro hdmi) om direct tablets/telefoons aan te sluiten op televisies. Helaas blijkt ook dit niet te werken. ( getest op een philips en een sanyo tv).

Geteste tvs: sanyo, sony, lg, philips
Geteste tablets/telefoons: gpad8.3, tab 3, galaxy s3.
Geteste kabels: slimport & hdmi kabel, micro hdmi-hdmi.

Wie kan me helpen? Alvast mijn dank.

Verwijderd

Het ligt in ieder geval niet aan een normverschil tussen Europese en Amerikaanse televisies, het HDMI signaal is overal hetzelfde.

Ik reis zelf ook veel en heb ook wisselende resultaten gehad met zo'n soort setup. Uiteindelijk heb ik een Chromecast gehaald, wat samen met een reisrouter en een Nexus 7 (2013) prima functioneerde, op allerlei soorten televisies.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vreemd.

Vroeger had je nog wel eens gekloot met NTSC/PAL/SECAM, maar zoals Siask al opmerkt, HDMI==HDMI en dat zou gewoon moeten werken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Steefmeister
Had echt gehoopt dat iemand nog een idee had. HDMI leek mij ook gewoon HDMI te zijn. Zal het in ieder geval blijven proberen in andere hotels. Heb er voor nu in ieder geval een hard hoofd in..

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 21:53
eehm. Is de hdmi poort van de tv niet gewoon gelocked? (zijn ze vaak)

Toen ik mn laptop in een hotel wou aansluiten moest ik eerst ook op zoek naar de factory override code voor d tv.

android since G1.

• Steefmeister
Daar dacht ik ook al aan, maar zou dat werkelijk het geval zijn op 4 verschillende plekken? Van super de luxe hotels tot zeer eenvoudige motels..

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 10:43
Ik weet geen directe oplossing voor je probleem. Maar als je overal gewoon WiFi hebt zou je door middel van een Chromecast en een app zoals LocalCast kunnen bereiken wat je wilt.

Nogmaals, Het is geen oplossing voor je probleem. Maar misschien is het iets voor je.. Misschien ook niet.

Verwijderd

coredalae schreef op maandag 08 september 2014 @ 02:36:
eehm. Is de hdmi poort van de tv niet gewoon gelocked? (zijn ze vaak)
Steefmeister schreef op maandag 08 september 2014 @ 04:42:
Daar dacht ik ook al aan, maar zou dat werkelijk het geval zijn op 4 verschillende plekken? Van super de luxe hotels tot zeer eenvoudige motels..
Nee, in alle (Noord-)Amerikaanse hotels waarin ik geweest ben zijn de televisies geen onderdeel van zo'n geïntegreerd systeem waarop je naam en zo komt te staan als je op de kamer bent, maar gewoon losse standaard-TVs, met normale afstandbediening en firmware. De gemiddelde Amerikaan verwacht ook dat zoiets gewoon werkt als het erop zit. Ik had meestal ook gewoon niks met HDMI uit van mijn Nexus 7 (thuis getest), en met mijn Chromecast geen enkel probleem. Na een tijdje maar opgehouden met testen en gewoon de Cromecast gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 16:49 ]

• Steefmeister
Zojuist nog een andere mhl adapter getest, maar ook deze keer zonder resultaat. Getest met alle bovenstaande tablets en foons. Lijkt er gewoon sterk op dat die hdmi ingangen hartstikke locked zijn. De tablets en telefoon deden het thuis op iedere tv prima. Lijkt me dan ook dat een chromecast geen uitkomst gaat bieden.

Morgen nog maar eens in een ander hotel proberen. Helaas kon het bij de plaatselijke Wallmart niet getest worden..

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
Een passieve MHL-adapter werkt alleen als de TV dat ook ondersteunt, er wordt dan geen standaatd HDMI gebruikt.

• Steefmeister
Net een actieve gebruikt, lader 2.0a eraan maar geeft ook geen resultaat (opladende batterij tel ik niet mee). Morgen in het volgende hotel maar eens proberen.

• Steefmeister
Uiteindelijk heb ik maar gekozen voor een Chromecast. Komt direct het volgende probleem. Het draadloos internet hier heeft geen key, maar gewoon een browser pagina die je moet accepteren en dan heb je internet.

Dat gaat dus niet lukken met de chromecast. Wifi hotspot opzetten met de telefoon wordt een dure grap. Hoe doen jullie dit? Ik heb helaas geen windows laptop bij me.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
waarom zou een wifi-hotspot aan je telefoon een dure grap worden ?
als enkel je chromecast ermee connectie maakt en verder niet op het net moet ?

• Steefmeister
Omdat hij aan het begin vraagt om een update anders gaat hij niet verder. Nu heb ik via fqrouter een wifi hotspot gemaakt van mijn lg tablet, maar helaas komt hij daarmee ook het internet niet op.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dan kan je omgekeerd toch je foon gebruiken als controller van je chromecast en die zelf rechtstreeks het net laten opgaan (chromecast controller app ofzo)?
oke, heb je wel beeld nodig, maar ev. kan je mbv de handleiding die stappen quasi 'blind' doen...
en de captive portal wat 'bruteforcen' bv tab en enter?
zodra je dan voorbij die captive portal bent zal die zijn update wel kunnen binnenhalen, waarna je alsnog een wifi connectie enkel met je foon kunt opzetten ?

[ Voor 19% gewijzigd door soulrider op 13-09-2014 14:43 ]

• Steefmeister
Echt geen idee hoe dat moet. Eerste keer dat ik zo een ding heb. Ga nog een 100mb data bundeltje kopen en hopen dat dan alles wordt afgerond.
Pagina: 1