Hoi,
Ik heb dit stukje webpagina:
Nu zou ik graag op #8 op de plek van '99' wat gegevens mbv. Ajax jQuery willen verversen elke xx seconden.
Op een andere pagina (zonder 'ul' en 'li' doe ik dat met:
Dat werkt goed. De inhoud van de div 'sensor1' wordt dan netjes door een stukje jQuery bijgewerkt.
Maar in bovenstaande pagina werkt dat niet mooi, de hele layout klopt niet meer. Ik vermoed dat omdat het een div is, er wordt geprobeerd om er opmaakregels op toe te passen. Maar dat hoeft van mij helemaal niet, ik wil gewoon elke xx seconden een nieuwe waarde daar neerzetten. De opmaak regel ik verder wel met die ul en li tags.
Ik heb dit stukje webpagina:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <body> <h2>Sensors</h2> <ul class="devices"> <li> <span>Sensor 1</span> <div class="sensors"></div> <p> <strong>99 %</strong> </p> <p> Min: 99 %<br/> Max: 99 % </p> </li> </ul> </body> |
Nu zou ik graag op #8 op de plek van '99' wat gegevens mbv. Ajax jQuery willen verversen elke xx seconden.
Op een andere pagina (zonder 'ul' en 'li' doe ik dat met:
HTML:
1
| <div id="sensor1">Data wordt opgehaald, even geduld...</div> |
Dat werkt goed. De inhoud van de div 'sensor1' wordt dan netjes door een stukje jQuery bijgewerkt.
Maar in bovenstaande pagina werkt dat niet mooi, de hele layout klopt niet meer. Ik vermoed dat omdat het een div is, er wordt geprobeerd om er opmaakregels op toe te passen. Maar dat hoeft van mij helemaal niet, ik wil gewoon elke xx seconden een nieuwe waarde daar neerzetten. De opmaak regel ik verder wel met die ul en li tags.
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2014 22:14 ]