Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Soundbar VS home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Hallo,

Wij willen graag beter geluid bij de tv, m'n moeder zou graag een soundbar willen want: ziet er leuk uit en geen kabels etc.

Ik zou er liever een home cinema set zien want: veel beter geluid voor je geld lijkt mij. Maar je hebt dan wel meer boxen staan etc etc.

Het budget is ongv 500 euro, wij hebben verder niks behalve de tv en het kastje van kpn voor zenders.

De situatie:
Hoek bank staat in de hoek van de kamer en tv staat in andere hoek er tegenover, weinig ruimte om boxen achter de bank te zetten want die staat strak tegen de muur aan in de hoek. Is hier dan een cinema set zelfs mogelijk?
Mochten er foto's nodig zijn die kan ik zo maken

Wat hebben we bekeken en gezien?

We zijn naar verschillende mediamarkten geweest en vanalles maar gaan luisteren, de ene soundbar was nog slechter dan de andere.
Een van de weinigen die ik wat vond was de Sonos Playbar, mooi ding en ook wel mooi geluid tot zover je dat in een Mediamarkt kan horen. Nadeel: 700 euro en uitbereidingen zoals een bas begint pas bij 500 euro.

Dus dat ding is 1.5x de tv wat ik dan toch erg veel geld vind.

Ik hoop dat jullie er wat duidelijkheid in kunnen scheppen want bij Mediamarkt hebben ze er geen kaas van gegeten alleen dat die Sonos mooi geluid heeft dankzij 3d muziek effecten 8)7 . Oja ze wouden ons ook een mobiele airplay aansmeren want dat kon je prima op je tv doen.

• dudee
Kleine bump!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Misschien is de Philips Fidelio e5 een mooi compromis.
Dit is een mooi ontworpen 2.1 systeem, maar kan draadloos in een handomdraai worden omgebouwd naar 4.1.

pricewatch: Philips Fidelio E5

[ Voor 66% gewijzigd door Kasj op 10-09-2014 20:01 ]

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Nog een paar vragen:
- Hoeveel rek zit er in die 500,- euro?
- Voor wie is het? Voor de familie, alleen voor je moeder of stiekem voor jou?
- Wie gaat het betalen?

Als de antwoorden op de vragen de volgende zijn: geen, familie/moeder, ouders.
Dan zou ik lekker een sound bar kopen ding onder de tv hangen, en de familie heeft beter geluid. Wat ik hoor zijn er tegenwoordig best aardige te krijgen, ik denk zeker wel voor 500,-. Ik snap dat je liever een betere set neerzet, maar als diegene die betaald daar het nut niet van inziet. Dan is het trekken aan een dood paard...
Wat je kunt proberen is, om ze een sound bar te laten horen en daarna een betere installatie met dezelfde muziek/film. Op die manier horen ze dan wat het verschil is en zijn ze wellicht te overtuigen om toch voor die grote/lompe/enzovoort/enzovoort surround set te gaan.

Als de antwoorden op de vragen de volgende zijn: beetje, mijzelf, ik.
Dan zou ik kijken wat je max budget is, en van daaruit gaan luisteren bij een audiozaak. Op basis van wat je daar hoort kun je dan marktplaats af gaan struinen, omdat je dan weet welk merk speakers je fijn vindt klinken.

• dudee
Die rek is er wel soort van, ze wou zelf anders zelf een Sonos Playbar kopen. Dus 700 euro is er ook.

Het is gewoon voor de woonkamer dus familie maar ik vind het mooi dat er een goed geluid in zit en het zou gewoon zonde zijn dat m'n moeder iets koopt wat eigenlijk prut is.

Maar het moet er ook goed uit zien, heb de Fedelio E5 in de Medimarkt gezien en die moet je vooral niet in het zicht hebben staan.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Je kunt ook een losse receiver kopen met een 3.0 opstelling: dus 2 front speakers en een center speaker . Dan zit je denk ik qua prestaties boven een soundbar, qa prijs en flexibiliteit ben je beter uit.

Je kunt dan eventueel ook nog uitbreiden maar 3.1 of zelfs 5.1.

• dudee
Daar zal ik ff naar kijken bedankt!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:04
Smithkj schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:46:
Je kunt ook een losse receiver kopen met een 3.0 opstelling: dus 2 front speakers en een center speaker . Dan zit je denk ik qua prestaties boven een soundbar, qa prijs en flexibiliteit ben je beter uit.

Je kunt dan eventueel ook nog uitbreiden maar 3.1 of zelfs 5.1.
Ik zit ook met de gedachten een soundbar aan te schaffen .
Maar zo als jij het brengt zit ik te denken aan een onkyo maar dan welke boxen erbij??
Wil graag een center en links en rechts en een subwoofer .
Nog tips??
o,ja wat moet er zonder problemen op werken : dreambox 8k ,een ps4 ,een minix 8h (voor muziek en films) ,en de tv met tdt (spaanse vrij te ontvangen kanalen op de tv )

PSN: ghpeet

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik heb zelf thuis een 5.1 opstelling met zuilen als frontspeakers (JBL E80)
en boekenplank speakers als rear (JBL E20)
Eigenlijk gewoon de complete set inclusief E25 als center en E150p als subwoofer)_

Laatst heb ik geluisterd bij een maat van me die een Sonos Soundbar heeft opgehangen en ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk was. Natuurlijk gaat de bas zonder subwoofer niet zo diep. Maar die kun je met de tijd altijd nog bijkopen. Maar voor een simpele soundbar klinkt dat ding toch wel verrekte goed!

Of het de prijs van 700 euro waardig is laat ik aan jezelf. Maar bedenk wel dat je voor dat geld niet alleen een speaker koopt maar ook een versterker. Als je alles los moet aanschaffen dan bel je voor een receiver alleen al vaak rond de 400 euro kwijt.

Als ik in jou schoenen had gestaan en de woonkamer zo ingedeeld zou hebben (dus met weinig tot geen ruimte voor speakers achter de bank) dan was ik zeker voor een soundbar gegaan.

Het devies blijft echter toch altijd... ga gewoon luisteren wat je zelf het fijnste vind. Er zijn vast nog wel meer types soundbarren beschikbaar die misschien niet zo duur zijn.

*sowieso

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:50:
Natuurlijk gaat de bas zonder subwoofer niet zo diep. Maar die kun je met de tijd altijd nog bijkopen. Maar voor een simpele soundbar klinkt dat ding toch wel verrekte goed!
Vergeet niet dat nadat je € 700 hebt neergelegd voor de Playbar je ook nog een keer € 700 zou moeten neerleggen voor de sub. Sonos maakt best leuke producten maar deze hebben hun prijs. Persoonlijk zou ik niet voor dit merk kiezen als hoofd-installatie. Een Sonos Connect en losse speakers in de overige ruimtes, lijkt mij wel ideaal met dit merk. Met een Playbar moet je ook rekening houden met zeer beperkte aansluitmogelijkheden en het feit dat het niet met een DTS-signaal kan omgaan. Genoeg nadelen in mijn ogen dus.

Persoonlijk zou ik als hoofd-installatie gaan voor een receiver met speakers. En voor hoeveel en wat voor speakers is een keuze. Het is maar net waar je wensen liggen c.q. wat je eisen zijn. Wanneer deze niet zo groot zijn, kun je prima vooruit met een soundbar. Wanneer deze wat uitgebreider zijn, is dat een minder voor de hand liggende keuze.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Ik heb zelf altijd een soundbar gehad van LG, en daarna een receiver met Jamo setje gekocht.

Het grote voordeel IMHO is dat de receiver vaak veel slimmer is. Als ik de TV aanzet, gaat de receiver aan. De receiver schakelt vaak zelf naar het goede kanaal en gaat ook automatisch uit bij het uitzetten van de tv. Dat is ook nog eens allemaal in te stellen.

Bij een soundbar ZOU dat ook best kunnen, maar weet niet of dat zo is. En als je eenmaal gewend bent aan het gemak dat een receiver automatisch in en uitschakelt, dan wil je niet meer anders. Helemaal als je dan na een paar maanden de receiver eens uitzet en dan het geluid hoort...

Naar mijn mening zorgt gemak er ook voor dat je het vaker gebruikt. Als je met meerdere afstandsbedieningen loopt te prutsen, of het werkt niet helemaal lekker dan ga je het op den duur minder gebruiken. En dan zijn receivers vaak, omdat ze niet van tv-fabrikanten zijn die koppelverkoop willen, beter geoptimaliseerd.

Wat betreft geluid, gewoon gaan luisteren. Een versterker HOEFT echt geen 400 euro te kosten als je geen haast hebt. Als je eisen niet zo hoog zijn (geen 7.1 surround bijvoorbeeld) hoef je echt niet de duurste versterker ter wereld te kopen. Zelfde geld ook voor de speakers. Naast elkaar hoor je vaak wel verschil, maar ga je dat verschil merken als het in je eigen woonkamer staat? als het verschil niet heel groot is, maar de prijs wel, dan is de kans groot dat je met de goedkopere speakers ook prima vooruit kan.

tussen mijn soundbar en goedkope JAMO set hoorde ik wel veel verschil, dus vandaar dat ik over ben gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Waah op 20-10-2014 12:14 ]

Pagina: 1