Wijziging User Review: Allubz - Nomad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Betreffende advertentie
Mijn user profile

Beste Nomad & Tweakers.net beheerders,

Recent heb ik een Macbook Pro (goedkoop) verkocht aan een medeTweaker, terwijl de gebruiker/admin Nomad deze graag van me had overgenomen. Ik zal proberen alleen relevante redenen aan te dragen voor de wijziging van deze user review, zodat we samen tot een akkoord kunnen komen. Het verhaal speelt zich allemaal op één dag af.

Rond 16:00 's middags heb ik met je [Nomad] afgesproken dat je 's avonds kon langskomen (zonder een vorm van reserveren), met de volgende reactie van jouw kant:
Ik woon in Groningen en werk bij Tweakers als Admin (vrijwilliger), dus betrouwbaar ben ik sowieso.

Mits we het eens kunnen worden over de prijs, wil ik graag vandaag of morgen langs komen om de laptop te bekijken.
Je vraagprijs ligt voor mij aan de hoge kant. Ik ben niet erg bekend met Apple, maar het is een cadeau van mij aan mijn vriendin en dan ligt voor mij de max wel op/rond de 200 euro.

Voordeel is dat ik in Groningen woon en dus hem snel op kan halen.

Kunnen we eruit komen qua prijs, dan maak je mij en via mij mijn vriendin erg gelukkig.
Dit was inderdaad handig, maar wat voor mij duidelijk sprak uit dit bericht is dat je niet van plan was de vraagprijs te betalen. Er samen "uitkomen qua prijs" is voor mij een teken van beginnend afdingen, gezien ik zelf niet meer ga vragen dan de vraagprijs.

Om ca. 17:00 geef je aan dat je toch niet op tijd kan komen, door een vrijwillig bezoek aan een andere plek, maar dit had ik helaas niet gelezen toen ik je een bericht schreef dat een andere Tweaker me had gebeld, de vraagprijs bood en de laptop direct wou komen ophalen.

Deze twee zaken, en vnl. dat iemand de vraagprijs bied i.p.v. mij, op z'n zwakst gezegd, in het onzekere laat of ik wel in de buurt van mijn vraagprijs zal ontvangen, waren voor mij doorslaggevend om deze persoon voor te laten. Hiervan was je geïrriteerd geraakt, en tot mijn spijt ook boos op me.

Dit liet je weten door me te vertellen dat je dit geen fijne manier van zaken doen vindt, en zeker wel bereid was de vraagprijs te betalen; het eerste kan ik me in inleven, als je een cadeautje voor je vriendin hoopt aan te schaffen, maar het tweede was geenszins duidelijk uit je voorgaande berichten naar mij.

Ik heb je vantevoren gezegd dat ik deze Tweaker zou ontvangen, om je betrekkelijk op tijd voor te bereiden; dus met alle goede bedoelingen. Ik begrijp dat je je zinnen op de laptop hebt gezet - als cadeau - en dat je teleurgesteld bent.

Daarom heb ik me oprecht en uitgebreid naar je verontschuldigd. Het spijt me alsnog dat je aan je voorbij gegaan voelt, maar ik vraag om begrip voor mijn kant van deze zaak. Ook als je vindt dat op Tweakers zakendoen anders moet verlopen dan op andere "markten", dan hoop ik dat je het er mee eens bent dat verschillende mensen op verschillende manieren vermenen eerlijk zaken te doen. Nogmaals, ik vind het jammer dat je zo fel reageert op wat in mijn optiek eenvoudig zakendoen is.

Mijn pleidooi is dan ook als volgt: Gezien je wat mij aangaat in je recht staat om jouw ervaring te melden dat er met mij uitermate slecht te communiceren valt (1/5 sterren), omdat je van mening bent dat ik op oneerlijke wijze zaken doe, schijnt het me ontoepasselijk om te vermelden dat het echte product en de bijbehorende beschrijving niet aan elkaar voldoen (3/5 sterren); dit lijkt me een nodeloze schop na die een respectabel Tweakers.net gebruiker en zelfs admin misstaat.

Met andere woorden: Het zou me verheugen als je inziet dat mijn manier van handelen geenszins als uithaal naar jou bedoelt is, ik op redelijke en vriendelijke wijze heb geprobeerd alles goed te laten verlopen, maar dat ik voor mijn eigen portomenee heb gekozen op het moment dat zich een degelijk aanbod voordeed terwijl er een onzekerder aanbod tegenover stond. Daarom vraag ik je vriendelijk om akkoord te gaan met het verwijderen van de user review, zoals deze nu is.

Hartelijke groet,

Al

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Na mijn aanvankelijk mail met interesse geef jij zelf de uitnodiging dat ik die avond langs mag komen om 20:00 en dat we er financieel wel uitkomen. Ik bood rond de 200 en de vraagprijs was 250. Jij gaf aan dat we er in een middenweg wel uitkomen en nodigt mij uit om langs te komen.
Dat lijkt mij een zeer duidelijk verhaal dat de laptop dus voor mij gereserveerd is. En zo heb ik het ook opgevat.

Vervolgens geef ik aan dat ik voor die tijd aan het sporten ben en dat ik even iets later kom dan 20:00.

Ondertussen duikt een andere koper op en jij denkt dat je daar meer kan verdienen en geeft mij niet de gelegenheid om daarop te reageren. En nee, 20(!!!!) minuten mij de tijd geven om te reageren alvorens die andere koper komt staat niet gelijk aan " mij in de gelegenheid brengen om te reageren op het andere bod" . Ik ben , zoals ik aangaf, op dat moment aan het sporten en zie je berichtje dus niet in een tijdsbestek van 20 minuten.

Mijn review vind ik dan ook prima terecht. Wat je in deze situatie had moeten doen, mijn inziens, is de andere koper aangeven dat je in overleg bent nog met een andere koper die eerder was en dat je eerst met hem wilt kijken of je eruit kan komen.
En als je mij die avond, terwijl ik bij je was, had aangegeven dat een andere koper al 250 euro geboden had en dat je mij die kans ook wilt geven om dat te bieden, dan had ik je dat ook geboden en had ik de laptop overgenomen. Maar, door mij geheel niet reëel een kans te geven om te reageren en je na uitnodiging om langs te komen, je in een uur tijd de laptop aan een ander verkoopt...ja...dan vind ik de review geheel terecht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Beste Nomad,

Zoals eerder gezegd ben ik van mening dat de laptop niet voor jou gereserveerd was, gezien je deze zou komen bezichtigen; er was geen prijs-, laat staan koopafspraak. Mijn overweging was dan ook simpel en zakelijk: Als iemand met een beter bod komt dan wat ik naar verwachting kan krijgen, dan neem ik dit aan.

Alsnog, ik sta achter het idee dat je volledig in je recht staat om je subjectieve ervaring van mijn communicatie naar jou te omschrijven als slecht (1/5 sterren), maar je waardering van de beschrijving van de advertentie m.b.t. het echte artikel (3/5 sterren) heeft geen raakvlak met onze DM-discussie; het lijkt me op z'n minst redelijk dit gedeelte te verwijderen.

Graag hoor ik van je hoe je hierover denkt.

Hartelijke groet,

Albert

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de 3/5 sterren voor de omschrijving is dan ook niet op basis van onze DM discussie. Die waardering heb ik gegeven omdat in je omschrijving geen eigen foto is gebruikt van de machine en er o.a. niet genoemd wordt wat voor hdd erin zit. Daarom ook 3/5 uit en geen 1/5 of iets anders. De DM discussie is geen leidraad geweest voor die waardering.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Beste Nomad,

Dit lijkt me niets meer dan een nodeloze schop na. Ik merk dat je geenszins terughoudend zijn in je emoties over deze zaak, dus het lijkt me dan ook nutteloos om deze discussie voort te zetten.

Bij dezen is de discussie wat mij aangaat beëindigd; jammer dat een admin van Tweakers zo prat gaat op zijn eigen interpretatie van correct handelen en geen ruimte wil geven voor andere benaderingen.

Groet,

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de discussie bekijkend, is er in basis geen overeenkomst tot stand gekomen. Bij het bod is een voorbehoud geplaatst eerst de laptop te willen zien. Verkoper geeft aan dat er gekeken kan worden, en er wel een middenweg gevonden kan worden.

Voor een overeenkomst is concreet aanbod en acceptatie nodig, maar het is gebleven bij een uitnodiging om te onderhandelen. Een leveringsplicht is er dus ook niet.

Is er dan sprake van een concrete poging tot overeenkomst te komen, dat het toestaat dat een beoordeling wordt geplaatst? Naar mijn idee wel.
Er is een indicatie van prijs genoemd, er is een uiting gedaan dat de verwachting is dat men wel tot elkaar kan komen, en er is een afspraak gemaakt om langs te komen. Dat is concreet genoeg voor een beoordeling.

Dat het artikel niet een daadwerkelijke foto is, kan wel gezien worden als een verbeterpunt voor andere advertenties. Voor de rest beoordelen beiden het aspect communicatie, en dat is beiden verdedigbaar;
Er is een verwachting gewekt langs te kunnen komen, maar er is andersom nooit gezegd dat er sprake zou zijn van een reservering.

Ofwel, alles kan blijven hoe het is, en daarmee is het klaar.

@Albert; het aspect admin heeft geen enkele invloed. Admins zijn verantwoordelijk voor verschillende onderdelen, en Nomad is geen admin ten aanzien van V&A. We kijken naar iedere zaak gewoon zoals die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Beste Nomad & Floppus,

Bedankt voor de reactie Floppus. Nomad en ik zijn er samen uitgekomen dat we de user reviews op beide profielen aanpassen naar alleen maximale score voor communicatie, en de rest leeg laten.

Mijn bijbehorende stuk tekst mag als volgt zijn:
Na een miscommunicatie tussen Nomad en mij, hebben we na een kort meningsverschil besloten dat we van deze zaak verder geen issue maken. Nogmaals mijn excuses aan Nomad, want hij lijkt me zeker een betrouwbaar Tweaker!
N.B. @Floppus, ik ben blij dat een admin status geen effect heeft op de beoordeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ze beiden weg, en dan mogen jullie het zelf bekijken kwa opnieuw een review plaatsen :)
Pagina: 1