Switch voor KPN experia box

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
(jarig!)
Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik het volgende voor elkaar moet krijgen zonder succes. Ik wil namelijk een switch voor mijn kpn experia box hangen (tussen xperia en glasvezel terminator). De reden is, omdat ik vanuit de kelder CAT6 kabels heb aan laten leggen die naar alle verdiepingen gaan in mijn huis. Ik wil dus dat het signaal (weliswaar een PPoE signaal) op alle verdiepingen krijgen.

Zoals het nu gaat komt uit de kelder het signaal direct naar de begane grond de experia box in. Ik wil nu een switch na de terminator hangen die het signaal dan verdeelt: 1 kabel naar de begane grond de experia box in, 1 naar de eerste verdieping en 1 naar de zolder.

De experia box doet zijn eigen authenticatie op de begane grond en op alle andere verdiepingen regel ik zelf de authenticatie wel.

Het probleem is nu dat als ik de switch voor de experia box hang niks meer werkt. Ik heb al gezocht naar enkele tutorials en heb die ook gevolgd zonder succes. Ik heb een managed switch (NETGEAR GS108E).

Enige idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 23:44
Je gebruikt toch ook wel een router hoop ik? Je kan je switch gebruiken om het signaal van de NTU te splitsen waarbij je 2 opties hebt.

1) Je splitst het internet gedeelte af, VLAN6, untagged dit, en stuurt dit door naar je router terwijl je IPTV, VLAN4, en telefonie, VLAN7, ongewijzigd doorgeeft aan de experia box.
2) Je splitst ook IPTV af, VLAN4 dus, untagged dit, en stuurt dit rechtstreeks (of via een switch) naar de settop box zodat je alleen nog maar het telefoniegedeelte door de experia box laat afhandelen.

Vanaf je router (met de juiste WAN-configuratie) kan je dan de internettoegang voor de rest van je aansluitingen regelen, al dan niet via een extra switch als het aantal LAN-aansluitingen op je router te klein is.
Dat is een hele nuttige site die ik ook gebruikt heb bij het indelen van mijn netwerk. Is een site van Tweaker Pogostokje die o.a. actief is in [KPN] Glasvezel.

Zo ziet trouwens mijn netwerk er op dit moment uit (versimpeld):

Netwerk 1.3

[ Voor 43% gewijzigd door Eric70 op 08-09-2014 00:09 ]