Hallo beste mensen, nu ben ik weer eens de andere kant aan het bezoeken, ipv her en der advies geven heb ik nu zelf wat laatste hulp nodig bij een nieuwe bak voor, jawel, mijn zusje
Nou ja, jullie kunnen zelf ook wel een beetje inschatten wat zo-iemand op haar PC doet, dit gaat van Office tot internetgames en van Youtube tot internetten. Dit heb ik ook beschreven in de vraagjes.
Systeem staat onderaan mijn OP, dus leeft gij u uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zusje heeft een nieuwe bak nodig voor haar huiswerk omdat zij naar de middelbare is gegaan, en blijkbaar hebben ze nu hopen met huiswerk en digitale meuk. Houd dus rekening met veel internetbrowsen, af en toe een Youtube filmpje, veel Office en ook wel een aantal middelzware Flash site's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo duur zijn als nodig, ik blijf hier echter liever onder de 300 euro, omdat het toch geen gigantische eisen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik steel
- 1x 4GB Corsair Vengeance 1600Mhz RAM uit mijn eigen build (16GB is te veel
),
- doneer ik mijn 21,5" Philips 1080p TN scherm
- heb ik een legale Windows 8.1 Pro
- heb ik een legale Office 2013.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nodig:
- CPU
- MoBo
- Kast
- Voeding
- Koeling
- SSD (hoef geen bergen opslag te hebben, en dit is een keertje of 20 sneller dan een HDD)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tja, ik neig sowieso altijd een beetje naar AMD vanwege de vele systemen die ik ermee heb uitgerust, en ook vanwege de prijs/performance ratio. Ik sta echter ook open voor Intel, maar dan moeten jullie mij goed overtuigen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt me geen bal uit, ik had graag wel een stil systeem, ik weet uit ervaring dat de Scythe Shuriken Rev. B echt muisstil is, maar hij koelt ook niet echt geweldig.
Ga je overklokken?
Denk het niet, maar wil de optie toch enigszins openhouden mocht het systeem in de toekomst toch niet meer voldoen qua snelheid, hier komt sowieso dus die aftermarket koeler voor dus dat word niet echt een probleem, het gaat ook niet zo extreem met voltages en clocks bij deze build.
Mijn build's
Intel:
AMD variant:
Wat zit hier dus NIET bij: koeling...
Alvast bedankt mensen!
Nou ja, jullie kunnen zelf ook wel een beetje inschatten wat zo-iemand op haar PC doet, dit gaat van Office tot internetgames en van Youtube tot internetten. Dit heb ik ook beschreven in de vraagjes.
Systeem staat onderaan mijn OP, dus leeft gij u uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zusje heeft een nieuwe bak nodig voor haar huiswerk omdat zij naar de middelbare is gegaan, en blijkbaar hebben ze nu hopen met huiswerk en digitale meuk. Houd dus rekening met veel internetbrowsen, af en toe een Youtube filmpje, veel Office en ook wel een aantal middelzware Flash site's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo duur zijn als nodig, ik blijf hier echter liever onder de 300 euro, omdat het toch geen gigantische eisen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik steel
- 1x 4GB Corsair Vengeance 1600Mhz RAM uit mijn eigen build (16GB is te veel
- doneer ik mijn 21,5" Philips 1080p TN scherm
- heb ik een legale Windows 8.1 Pro
- heb ik een legale Office 2013.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nodig:
- CPU
- MoBo
- Kast
- Voeding
- Koeling
- SSD (hoef geen bergen opslag te hebben, en dit is een keertje of 20 sneller dan een HDD)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tja, ik neig sowieso altijd een beetje naar AMD vanwege de vele systemen die ik ermee heb uitgerust, en ook vanwege de prijs/performance ratio. Ik sta echter ook open voor Intel, maar dan moeten jullie mij goed overtuigen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt me geen bal uit, ik had graag wel een stil systeem, ik weet uit ervaring dat de Scythe Shuriken Rev. B echt muisstil is, maar hij koelt ook niet echt geweldig.
Ga je overklokken?
Denk het niet, maar wil de optie toch enigszins openhouden mocht het systeem in de toekomst toch niet meer voldoen qua snelheid, hier komt sowieso dus die aftermarket koeler voor dus dat word niet echt een probleem, het gaat ook niet zo extreem met voltages en clocks bij deze build.
Mijn build's
Intel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,75 | € 29,75 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,95 | € 89,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 234,70 | |
AMD variant:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 80,50 | € 80,50 |